Galerians - problem :\

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
szafir
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 13 września 2004, 15:13

Galerians - problem :\

Post autor: szafir »

Witam serdecznie wszystkich maniaków emulacji i innych takich ;).
Mam wielką prośbę - pomocy! :]
Problem: gra "Galerians" zacina się we wszystkich scenkach, w których słyszymy głos postaci (rozmówki, głos Lilii w głowie Riona itp), które wykorzystują grafę gry (nie są FMV).
Cechy charakterystyczne problemu: gra "stoi" (nie można się poruszać), natomiast głosy powtarzają się w kółko, nie można w żaden sposób tego przerwać ani opuścić.
Czego już próbowałam:
-konfigurowanie ePSXa (mam kilka pluginów, wypróbowałam ich wszelkei mozliwe konfiguracje grafiki, musyki i cdromu i niczego to nie zmienia /w innych grach, np. SH, RE2, FF7, LoD itp ePSXe działa perfekcyjnie na stosowanej przeze mnie konfiguracji)
- przegranie płytki - na pewno nei jest porysowana ani zniszczona, działa poprawnie na PSXie
- utworzenie ISO - nic
- starsza wersja ePSXe - nic
Uwagi:
- najlepiej działająca konfiguracja ePSXe, najczęściej przeze mnei stosowana to: Pete's D3D Driver 1.75 ('nice' settings), Eternal SPU Plugin 1.41, Sound, CDDA Sound, XA Sound enabled, ePSXe CDR WNT/W2K core 1.5.2, ePSXe v 1.60
- mój PieC: Intel Celeron 4, 1700 MHz, 256 MB RAM, Radeon 9100 Series (64 MB),Intel 82801BA(M)ICH97 Audio Controller [B-5], Windows 2000 (nie sądzę, żeby to był problem kompa, bo łazi bez problemu na o wiele bardziej wymagających grach, jak np. Silent Hill 3)
- płytka łazi poprawnie na konsoli
- chodzi też poprawnie niektórym ludziom na ePSXe (a przynajmniej tak twierdzili na zagranixcznych forach), jednak nie kwapili się do pomocy
WAŻNE:
- otóż chyba domyślam sie, w czym rzecz (ale łudzę się, że sie mylę) - podczas jednej z tych nieszczęsnych scenek (pod koniec pierwszej płytki), głosy, które słyszymy są... Z DRUGIEJ PŁYTY (i nijak się mają do tego co się dzieje w scence). Sprawdziłam płytkę za pomocą PSXMC i rzeczywiście jest tam cała masa plików dźwiękowych z drugiej płyty, plików, które nie mają najmniejszej racji bytu na pierwszej płytce... obawiam się, że to one blokują "Galeriansów"... no ale co mogę w tej sytuacji zrobić? Usuniecie tch plików jest poza moimi możliwościami niestety...
Pytałam się też na zagranicznyhc forach, ale albo tez mają ten problem i nie wiedzą, jak to rozwiązać albo nie mają tego problemu i wychodzac z założenia, że skoro u nich działa dobrze, to u innych też powinno - nie pomagają.
Wiem, że nei jestem odosobnionym przypadkiem, gdyż śledzę ten problem na zagranicznym forum ePSXe.
Liczę, że może jakimś cudem tu ktoś coś będzie wiedział... byłabym niezmiernie wdzięczna...
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Pierwszy raz zetknąłem się z czymś takim, ale spróbujmy:
a) Coś podobnego dzieje się w CTR vNTSC - spróbuj włączyć opcję "Enable SPU IRQ hack" w menu wyboru wtyczki dźwiękowej.
b) Probemy z dźwiękiem są również w XenoGears - może wciśnięcie klawisza "F7" przed i po scence czemuś zaradzi
c) Jest jeszcze lekarstwo na wszystkie bolączki - klawisz "F4" < wypróbuj
d) spróbuj pograć nie używając SaveStatów (szybkich zapisów) bo to w kilku przypadkach znacznie komplikuje emulacje. Może to właśnie jeden z takich przypadków :?:

...
e) w chwili obecnej dalszych pomysłów brak... popróbuj, pisz o rezultatach. Jesli nie pomoże pokombinujemy dalej.

C-ya
2BII!2B
szafir
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 13 września 2004, 15:13

Post autor: szafir »

Niestety pierwsze trzy sposoby odmawiają współpracy :(. Będę próbować jeszcze z tymi save'ami, mam nadzieję, że coś z tego będzie... bardzo bardzo dziękuję za szybką i obszerną odpowiedź ^_^ :***************.
Acha, Myślałam jescze o sprawdzeniu na innym emulatorze, ale niestety na razie jedynym kompatybilnym z 2000 emu, jaki znam, jest własnie ePSXe.
ODPOWIEDZ