PCSX a sprawa (orlenu :P) emulacji Final Fantasy Tactics

Dyskusje na temat emulatorów systemu Sony Playstation innych niż ePSXe, czyli.: VGS, PSXeven, AdriPSX itd.
Awatar użytkownika
Smasher
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 listopada 2004, 16:45
Kontakt:

PCSX a sprawa (orlenu :P) emulacji Final Fantasy Tactics

Post autor: Smasher »

Witam !!

Chyba każdy (były i aktualny :P) posiadacz "staruszka szaraczka" doskonale wie, że Final Fantasy Tactics to najbardziej zajefajna RPGówa taktyczna... bynajmniej ja o tym wiem :D
...Emuluję ją na P(ie)C(a) od dłuższego czasu i do tej pory (na moim sprzęcie tj. Atchlon 1,5GH Radek 9000Pro(64MB) i 256 SDRAMu) nie doczekałem się pożądnego (solidnie stabilnego - bez żadnych spowolnień animki) zaemulowania owej "Perełki".
Ostatnio postanowiłem pobawić się trochę z PCSXem i byłem pod wrażeniem...
FFT + Pluginy:
-Pete's OpenGL2 Driver 2.6 (640*480 + Auto detect FPS + wszystko na soft)
-Eternal SPU plugin 1.41
-SaPu's CD-Rom Plugin 1.0
.... i wszystko by było OK gdyby nie fakt, że podczas gry gdy ma nastąpić ruch przeciwnika (CPU :])... to przeciwnik takowego nie wykonuje... Poprostu NIE WYKONUJE ŻADEJ OPERACJI.... stojąc w miejscu (Emulator i gra nie zawiesza się ... tylko wygląda to tak jak w momencie kiedy mam wykonać ruch, odkładam pada i idę się załawić na wieczną nieobecność)

Czy ktoś miał podobny problem ? Może to wina nieporawnej emulacji :/ sam nie wiem

P.S. Czy może mi ktoś pomóc :D
P.S.2. Czy jest możliwość perfekcyjnego zaemulowania FFT (Nie chodzi mi VGS-a czy Emuraydena na których obraz jest rozmazany) w którym poprawność wyświetlania elementóe graficznych (mapa) idzę w parze z płynną animacją (bez zrywów podczas rzucania czarów [w sumie to zarywa gdy załączony jest Framebuffer tak by była widoczna mapa :( a to trochę dołuje]).
P.S.3. Prosze o profesjonalne odpowiedzi (ludzi którzy znają się na fachu :P) obfite w szczegóły
-=No i łajno=-
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Czemu nie wypróbujesz ePSXe lub/i PSXeven, które dzięki zastosowaniu tych samych pluginów oferują ten sam poziom wyświetlanej grafiki (czy generowanego dźwięku) co PCSX, a ich kompatybilność stoi na wyższym poziomie. Co więcej raz skonfigurowane wtyczki, zapamiętują ustawienia, toteż ich rekonfiguracja nie jest konieczna przy zmianie emulatora. Pozostaje tylko skopiować pliki (BIOS i wtyczki) z katalogu jednego emu do drugiego, wybrać interesujące nas wtyczki i jazda :D

Co do skoków animacji to polecam wyłaczyć opcję Smooth-Vision w ustawieniach Twojej k.graficznej lub włączyć opcję frameskipping w konfigu wtyczki graficznej, lub przesiąść się na plugs Pete's OpenGL 1.75, która oferuje podobną jakość obrazu (czasami nawet lepsiejszą :) ) co OpenGL2 przy znacznie mniejszej zasobożerności.

BTW; Z której części B-na jesteś :?:
2BII!2B
Awatar użytkownika
Smasher
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 listopada 2004, 16:45
Kontakt:

Post autor: Smasher »

heh....(dzięki za odpowiedź)
Już emulowałem na tych programach, z tym że :

1. Na PSXeven spowolnienia animacji na tych samych pluginach są badziej drastyczne (i wcale nie emuluje on lepiej danego tytułu wręcz przeciwnie)...dodatkowo (gdzie w nnych emulatorach nie) trzeba załączyć opcję Update before accessing register w Eternal SPU Plugin (przez co równiez traci się na animacji). Więc jeśli chodzi i PSEeven i płynną emulację Final Fantasy Tactics (z moim sprzętem) odpada.

2. Jedynym chyba emulatorem którym pozostaje mi się cieszyć jest stary (nowy) poczciwy ePSXe :P na którym animka trochu (momentami ...podczas magii szwankuje) ale bynajmniej CPU wykonuje jakieś ruchy na planszy :D <lol>.

....a co się tyczy SmoothVision w ustawieniach mojej k.graficznej (po zainstalowaniu Control Panel do ATI) to mam takie cuś i w sumie to nie ma opcji wyłączenia tego :]
  • Obrazek
...Jeśli chodzi o opcję Frame Skip to wogóle odpada (wtedy to czuję się jak typowy Pececiarz [bez urazy :P] ).

...Pete's OpenGL 1.75 jest wolniejszy w tym przypadku (więcej zarywów animacji).

P.S. Warpie :] (a co znasz stąd kogoś :P - może mnie :D hehe <żaruję>)
P.S.2. Czy istnieje możliwość wzięcia się za zmodyfikowanie loga strony (tak tylko pytam - bo mógłbym spróbować je polepszyć - aktualnie siedzę na chacie i się nudzę :P)
-=No i łajno=-
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

co się tyczy SmoothVision w ustawieniach mojej k.graficznej (po zainstalowaniu Control Panel do ATI) to mam takie cuś
W chwili obecnej masz ustawiony AA na 6X, czyli najwyższą wartość. Aby odciążyć GPU odznacz "Aplication..." i ustaw recznie na wartość 2X lub wyższą, na której przeskoki animacji nie będą widoczne.
Jeśli chodzi o opcję Frame Skip to wogóle odpada (wtedy to czuję się jak typowy Pececiarz
1. Jesteś typowym PeCeciarzem :P
2. W sekcji special game fixes znajduje się opcja "use old frameskipping", któraspowoduje wyświetlanie co drugiej klatki animacji, zamiast dostosoywać fpsy do sytuacji i powodować tym samym żabie skoki jak ma to miejsce w przypadku podstawowej opcji frame-skipping. W rezultacie operacja ma niewielki [czyt. nieodczuwalny] wpływ na płynność animacji, a wzrost fpsów jest naprawdę znaczący.
Warpie :] (a co znasz stąd kogoś - może mnie hehe <żaruję>)
Hmm, Warpie :?: Kogo ja tam znam: Wyluś, Erbi, Kowal i parę mniej wybijających się osób :D
Czy istnieje możliwość wzięcia się za zmodyfikowanie loga strony
A czy mogę Ci zabronić, zabrania się za coś takiego :?: Ba, jeśli praca będzie naprawdę dobra to umieszcze ją na stronie :)
2BII!2B
Awatar użytkownika
Smasher
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 listopada 2004, 16:45
Kontakt:

Post autor: Smasher »

Ano hejka !!
W chwili obecnej masz ustawiony AA na 6X, czyli najwyższą wartość. Aby odciążyć GPU odznacz "Aplication..." i ustaw recznie na wartość 2X lub wyższą, na której przeskoki animacji nie będą widoczne.
Zmieniłem i nic nie dało :D (ale looz :P)... na aktualną chwile pozostawię temat emulacji FFT (w sumie to da się zagrać :P)...poczekam aż wyjdą nowe Plugsy :]

Jesteś typowym PeCeciarzem
Nie jestem typowym PeCeciarzem, wychoałem się na konsolach !! :twisted:
Hmm, Warpie Kogo ja tam znam: Wyluś, Erbi, Kowal i parę mniej wybijających się osób

hmmm ja ich nie znam ale coś mi mówią te ksywki (z Kowalem [Kamilem] to chodizłem przez 8 lat do podstawówki :P - ale nie wiem czy to o tego chodzi ;))....

...pewnie gdzieś blisko mieszkasz :D (Albo zlalazłeś na GG w wyszukiwarce :D [żartuję :P]).

A CO SIę TYCZY:
A czy mogę Ci zabronić, zabrania się za coś takiego Ba, jeśli praca będzie naprawdę dobra to umieszcze ją na stronie
To zrobiłem mały projekt loga strony (może się spodoba :])

http://dziobaki.warpie.net/uploads/projekt_epsxe.jpg

P.S. Szkoda że w logu musi być Baner Allegro (ale rozumiem że chodzi o Cash :P)
P.S.2 Starałem się jak mogłem :P (tzn moge lepiej ;)).

P.S.3 Hmmmmm kurde :( włąśnie się skapnąłem, że te wymiary z których korzystałem (z aktualnej grafy na stronie) to są troszkę, że tak skromnie napiszę "niedociągnięte"...
Czy grafika "htop.gif' i "hbtm.jpg" (o szerokości 780) jest rozciągnięta w tabeli ??
P.S.4 Wszystko da się dopracować (własnie tak sobie pomyslałem, że leśli podałbyś rzeczywiste rozmiary Loga to mógłbym ładnie wmontować jeszcze jakieś elementy z emulowanych gier [tak jak Jin-a] obok Jin-a...

Pozdrawiam !
-=No i łajno=-
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

hmmm ja ich nie znam ale coś mi mówią te ksywki
No, cóż z kilku powodów masz prawo ich nie znać:
a) wiek. Każda z wymienionych osób na po dwadzieścia parę lat. Z młodszych osób (mających wciąż ~naście lat) nie znam nikogo z Warpia.
b) życiowe koleje >
- Wylon mieszkał na Andersa, ale od jakiegoś roku (może i więcej) mieszka z żona :) i córą na (bodajrze) Redenie.
- Erbi "włóczy się po świecie", podobnież żadko widać go na Warpiu
- Kowala (Marcina) nie widziałem od czasu gdy dostał się na Akademię Ekonomiczną.
pewnie gdzieś blisko mieszkasz
hmm, tych ludzi znam ze szkoły średniej i imprez :mrgreen:
Szkoda że w logu musi być Baner Allegro (ale rozumiem że chodzi o Cash
Dwie sprawy:
1) To nie statyczny banner a system (w zasadzie rozbudowany rotator) bannerowy - odśwież stronę, a zobaczysz.
2) Bardzo nędzny cash :P
włąśnie się skapnąłem, że te wymiary z których korzystałem (z aktualnej grafy na stronie) to są troszkę, że tak skromnie napiszę "niedociągnięte"...
Nie ma czegoś takiego jak wymiary aktualnej grafy na stronie - logo (a raczej nagłówek) dopasowuje się do rozmiarów okna przeglądarki - zmień wielkość okna a zobaczysz o co chodzi :P
Czy grafika "htop.gif' i "hbtm.jpg" (o szerokości 780) jest rozciągnięta w tabeli ??
Tak.
tak sobie pomyslałem, że leśli podałbyś rzeczywiste rozmiary Loga to mógłbym [...]
To nie takie proste bo nie ma czegoś takiego jak rzeczywiste wymiary loga. Jak pisałem wcześniej nagłówek dopasowuje się do wielkości okna przeglądarki. Co więcej nagłówek składa się z nastepujących elementów:
- systemu bannerowego (po prawej)
- tła (to pomarańczowe z tyłu)
- loga strony (napis po lewej)
- elementów wykończeniowych (na górze i dole nagłówka)
Sęk w tym aby nowe logo również zawierało wymienione elementy.

BTW; Oficjalna pisze się przez "j"
2BII!2B
ODPOWIEDZ