Emu STOP ??

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
solid
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 grudnia 2004, 20:17

Emu STOP ??

Post autor: solid »

cze jestem nowy i mam pare pytań
1.dlaczego nie wyhodzą nowe wersje ePSXe i innych emu NP.chankast
2.czy jeśli ustawie wszystko na minium w ePSXe to bedzie mi usuwać jakieś elemnty z gry mało ważne np myszyy ptaki takie czy tylko zmiejszy ich jakośc
3.podajcie linka do pluginu Seal Audio 0.8 lub nowszej
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

1. Z takim pytaniem powinieneś się zwrócić do autorów oprogramowania. IMO stagnacja w publikacji nowych wersji softu jest najczęściej spowodowana brakiem czasu/chęci lub dopracowywaniem/tworzeniem projektów, które w będą w przyszłości relase'owane.
2. Konfig w wersji 'Fast' spowoduje utratę jakości (oczywiście zależne jest to od wtyczki i użytego 'dopalacza', ale na ogół lecą detale, a nie całe obiekty).
3. A GUGLI czasem używasz?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Po kolei:
1) widać autorzy emulatorów są równie zapracowani co ja :P Nie można zapominać że to ludzie tacy jak Ty czy ja i mają swe prywatne sprawy, którym również muszą poświęcać czas. A może po prostu szykują coś na święta :)
2) ustawienie poszczególnych opcji na minimum spowoduje usunięcie efektów (rozmycie, wiry itd) w niektórych grach, gdyż owe efekty bardzo spowalniają proces emulacji. Wszystkie elementy grafiki (myszy, ptaki itakie tam) pozostaną zaś na swoim miejscu. Oczywiście nie ma róży bez kolców i wzrost prędkości uzyskiwany jest również przez zmniejszenie zmniejszenie jakości wyświetlanego obrazu (głównie zmniejszenie tekstur, usunięcie filtrowania itd.)
3) Poszukaj na www.emufanatics.com lub www.ngemu.com

edit: znów się spóźniłem :( BTW; Bzy jak tam sprawy :P
2BII!2B
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

znów się spóźniłem
Nie smutaj się - tylko 13 minut ^^.
BTW; Bzy jak tam sprawy
Bardzo dobrze - zostaniesz ojcem [chrzestnym ;P].
Awatar użytkownika
StreaK
User
User
Posty: 31
Rejestracja: 19 października 2003, 00:49
Kontakt:

Re: Emu STOP ??

Post autor: StreaK »

solid pisze:cze jestem nowy i mam pare pytań
1.dlaczego nie wyhodzą nowe wersje ePSXe i innych emu NP.chankast
Szczerze, czy tak naprawdę potrzebujesz nową wersję ePSXe?. Na obecnej wersji chodzi wiecej niz 80% gier. Rdzeń emulatora jest juz kompatybilny z oryginałem w wystarczającym i zadowalającym stopniu, wiec nie sądze aby DEV'y odpowiedzialne za epsxe jeszcze kiwnęli paluszkiem i wypuścili nową wersję. Nie mozna ulepszać wszystkiego w nieskończoność, kiedyś trzeba powiedzieć "dość". TO słowo chyba już padło w 2003 roku przy okazji wydania ostatniej wersji ePSXe.
solid pisze: 2.czy jeśli ustawie wszystko na minium w ePSXe to bedzie mi usuwać jakieś elemnty z gry mało ważne np myszyy ptaki takie czy tylko zmiejszy ich jakośc
To nie PC. Emulator nie ingeruje w sprite'y / textury i nie wybiera "mniej " obciążających system textur.
www.psxdev-pl.tk - PsOne Section-PL - Najlepsza strona o PsOne / PSX. [Gry / Recenzje / Opisy / Scena PSX / Emulatory na PSX / Emulacja Psx / Artykuły / Forum / Duży DOWNLOAD / Codzienne aktualizacje]
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

hey StreaK, dobrze Cię widzieć. Pozwól że z tej radości trosdzkę popolemizuję z Tobą
Nie mozna ulepszać wszystkiego w nieskończoność, kiedyś trzeba powiedzieć "dość".
Oficjalne źródła (autorzy) podają że jeszcze takowy czas nie nadszedł :) gdyż jest parę rzeczy które nalezy poprawić jak np. obsługa gier ze stajni Square`a (to był krok w tył jesli chodzi o wersję 1.6.0 ePSXe, jako że pod 1.5.2 tytuły tj. CC, FF9 itd pracowały bez zarzutów) oraz kilka innych gierek "Tennis arena", "Blast Chamber", które pracowały pod starszymi wersjami emu, a pod 1.6.0 już nie. Jest też pare wciąż niegrywalnych tytuów (choć lista obsługiwanych gier to w zazsadzie 90% tytułów wydanych na szaraczka) i gier z którymi od dawna są bolączki np. Vigilante 8.
Na dodatek obsługa pistoletu, obsługa zew. pluginów sterowania, itd. itd.
Wierz mi, że autorzy mają nad czym pracować
Emulator nie ingeruje w sprite'y / textury i nie wybiera "mniej " obciążających system textur.
W zasadzie się zgodze, ale zważ uwagę na fakt, że choć emulator z założenie nie ingeruje bezpośrednio w kod gry to za pomoca pluginu wideo znacząco ingeruje w sposób wyświetlania obrazu. Zmiana rozdzielczości, filtrowanie tekstur, obsługa framebuffera <- całkowicie odmienia sposób postrzegania danego tytułu. Przecież odpowiednie ustawienie framuffer access/textures spowoduje włączenie bądz wył. efektów w grach Square-softu. Podobnie można regulować przezroczystość elementów i masę innych tj. rozmiar tekstur (Hi-Res text) rozdzielczość (Resolution), głębie kolorów (Color deph) co w rezultacie pozwala na dostosowanie procesu do posiadanych zasobów sprzętowych względnie wyświetlanej grafiki. Nieprawdaż :?:


BzyRes,
Bardzo dobrze - zostaniesz ojcem [chrzestnym ;P].
To kiedy popijawa :?: :lol:
2BII!2B
Awatar użytkownika
Bati
Moderator
Moderator
Posty: 319
Rejestracja: 10 lutego 2003, 20:40

Post autor: Bati »

Moge stać z kamerą w szpitalu ?? :D PLZ PLX !!! :D
And remember, the respect is everything }:->
I am watching U.

PAN RURA
Awatar użytkownika
StreaK
User
User
Posty: 31
Rejestracja: 19 października 2003, 00:49
Kontakt:

Post autor: StreaK »

Człek ze mnie ostatnio wybitnie zapracowany , lecz jednak znajduje czasami time , aby coś skrobnąć na innych forach niż rodzime :)...

01. Wiesz wydaje mi sie ze jesli jest ePSXe na którym chadza FF , czyli na old-epsxe, to IMHO nie ma co "otwierać z buta dzwi ktore są od dawna otwarte", mówiąc rzeczowo , nie ma co kodawać nowej wersji ePSXe aby współgrała z FF, jeśli na starym ePSXe giera "człapie" znośnie... wystarczy chętnych do grania w FF odesłać do starej wersji [zaoszczędzony czas i nerwy przy kodowaniu]

02. Tak, można parę rzeczy wywalić - są to zazwyczaj efekty dodawane przez sam PLUGIN [ te sprawy o których powiedziałes (filtrwanie , głebia kolorów)]. Jak sie gość uprze to wywali nawet wszystkie tekstury pozostawiająć same GRID'y [ w grach 3D] ale nie ma mozliwośći wyrzucenia pojedynczych SPRITE'ów / tekstur aby odciążyć delikatnie prcesor. All or Nuttin' powiadają...
www.psxdev-pl.tk - PsOne Section-PL - Najlepsza strona o PsOne / PSX. [Gry / Recenzje / Opisy / Scena PSX / Emulatory na PSX / Emulacja Psx / Artykuły / Forum / Duży DOWNLOAD / Codzienne aktualizacje]
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Ah jak ja lubię takie kulturalne kłótnie :)

Ad 01. Ze względu na fakt, że
a) FF nie jest jedyna grą wydaną na PSXa.
b) trochę boli fakt, że trzeba żąglować poszczególnymi wersjami emu (1.5.2 dla CC, 1.5.2 dla FM, 1.5.0 dla tenis arena, 1.6.0 dla reszty) przy odpalaniu kilku tytułów.
c) naprawdę przydałaby się możliwość zastowowania zewnętrznych pluginów sterowania, choćby ze względu na mozliwość zaistnienia wtyczek dedykowanych takim użądzeniom jak pistolet, kierownica, których obsługa w chwili obecnej jest niemożliwa bądź to tak niekompletna, ze praktycznie uniemożliwia granie.
d) nie zawadzi zrobić nowe GUI (widziałeś jak prezentuje się PS7) i napisać parę innych drobnych bajerków, które może nie będą przełomowe ale z pewnością podniąsą atrakcyjnośc programu.

Nie zrozóm mnie źle, nie twierdzę że ePSXe jest be... wręcz przeciwnie to b. dobry jeśli nie najlepszy emulator PSXa, jednakże nie uważam że projekt stanie w miejscu, szczególnie po ostatniej wersji, w której liczbą poprawionych błędów = liczbie nowych. Może i autorzy nie odzywają się od dłuższego czasu, ale wspomniana wersja 1.6.0 pokazała do czego może doprowadzić zbytni pośpiech.

Ad 02. Częsciowo się zgodzę, w większości są to efekty generowane przez plugin, z małym acz niezwykle istotnym wyjątkiem >> framuffer access/textures << po wyłaczeniu którego znikają efekty typu wiry/rozmycia generowane przez GRę, a prędkość emulacji na słabszych komputerach wzrasta o 100% i więcej (powiedzmy z takich 5-10klatek można bez problemu wycisnąć 50).
2BII!2B
ODPOWIEDZ