Final Fantasy 9 - Migotanie postaci 3d + Loading Sound
Final Fantasy 9 - Migotanie postaci 3d + Loading Sound
Na wstepie chcialbym sie z Wami przywitac, jako ze jestem nowy na tym forum
Wlasnie zaczalem moja przygode z ePSX, i udalo mnie sie nawet uruchomic Final Fantasy IX w wersji 'zapasowa kopia oryg. PAL'.
Wlasciwie wszystko chodzi bez problemu, natomiast pewne dwa drobiazgi strasznie mnie irytuja
1) Postaci 3d migocza
Probowalem z kazda wersja pluginu Pete'a. OpenGl, OpenGl2, D3d....
Bez zmian. Probowalem szeregu opcji, bez rezulattu.
Wyglada to tak, ze w niekltorych miejscach, ruchome obiekty 3d migocza. Nie cale, tak jakby na obrzezach, Nic powaznego, a jednak razi w oczy.
Jakies pomysly?
Wylaczalem juz filtrowanie, smoothing, wlaczalem nawet Scan Lines (i preferuje z nimi grac, bo czuje sie jak przy TV )... nic nie daja
2) Podczas zmiany ekranu/wejscia do walki/wejscia do ekranu podsumowujacego wygrana walke/wejscia do ekranu save nastepuje paru sekudowy czarny ekran, gra sie doladowywuje i na te pare sekund muzyka okropnie zwalnia, po czym wraca do normy.
Moze i czepiam sie szczegolow, ale takie male rzeczy potrafia doprowadzic mnie do pasji
Moze jest to wina tego, ze odpalam gre z plyty? *(Uzywam napedy Teac'a ktory dobrze radzi sobei z czytaniem sub-kanalow)*. Zrzucilem nawet m3s na dysk, i z niego odpala subkanaly - jednak nie widze poprawy.
Moze powininem przerzucic cala plyte na image'a, i z niego odpalac?
Co propujecie? Jaki profil wybrac w Alcohol 120%?
Pozdrawiam, i z gory dziekuje za odpowiedz
Edit:
Korzystam z Pete SPU, PeteOpenGl2 GPU, oraz Eternal Sound. ePSXe w wersji 1.5.2, chociaz probowalem tez na 1.60. To samo.
Wlasnie zaczalem moja przygode z ePSX, i udalo mnie sie nawet uruchomic Final Fantasy IX w wersji 'zapasowa kopia oryg. PAL'.
Wlasciwie wszystko chodzi bez problemu, natomiast pewne dwa drobiazgi strasznie mnie irytuja
1) Postaci 3d migocza
Probowalem z kazda wersja pluginu Pete'a. OpenGl, OpenGl2, D3d....
Bez zmian. Probowalem szeregu opcji, bez rezulattu.
Wyglada to tak, ze w niekltorych miejscach, ruchome obiekty 3d migocza. Nie cale, tak jakby na obrzezach, Nic powaznego, a jednak razi w oczy.
Jakies pomysly?
Wylaczalem juz filtrowanie, smoothing, wlaczalem nawet Scan Lines (i preferuje z nimi grac, bo czuje sie jak przy TV )... nic nie daja
2) Podczas zmiany ekranu/wejscia do walki/wejscia do ekranu podsumowujacego wygrana walke/wejscia do ekranu save nastepuje paru sekudowy czarny ekran, gra sie doladowywuje i na te pare sekund muzyka okropnie zwalnia, po czym wraca do normy.
Moze i czepiam sie szczegolow, ale takie male rzeczy potrafia doprowadzic mnie do pasji
Moze jest to wina tego, ze odpalam gre z plyty? *(Uzywam napedy Teac'a ktory dobrze radzi sobei z czytaniem sub-kanalow)*. Zrzucilem nawet m3s na dysk, i z niego odpala subkanaly - jednak nie widze poprawy.
Moze powininem przerzucic cala plyte na image'a, i z niego odpalac?
Co propujecie? Jaki profil wybrac w Alcohol 120%?
Pozdrawiam, i z gory dziekuje za odpowiedz
Edit:
Korzystam z Pete SPU, PeteOpenGl2 GPU, oraz Eternal Sound. ePSXe w wersji 1.5.2, chociaz probowalem tez na 1.60. To samo.
Witam serdecznie.
1) Dobieramy odpowiednią konfigurację pluginów. Do poprawnej emulacji FF IX zalecane jest następujące combo:
- Pete's OpenGL 1.75 [grafika]
- Eternal SPU 1.41 [dźwięk]
- blah blah blah [napęd]
Należy jednak pamiętać o dwóch istotnych rzeczach. W konfigu wtyczki graficznej: Special game fixes > G4 polygon cache [zaznaczyć] oraz w konfiguracji pluga dźwiękowego: Update before accessing register [również zaznaczyć].
Tym sposobem jeden problem mamy z głowy.
2) Optymalizujemy konfig Pete's OpenGL dla FF IX:
Proponuję użyć poniższych ustawień. Na mojej mizernej konfiguracji sprzętowej FF IX jest emulowany z zadziwiająca płynnością. Lecimy:
Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 6
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
Cała reszta - wedle uznania.
3) Powinno być 'trochę' lepiej. Gdyby w dalszym ciągu występowały jakieś problemy, pisz śmiało na forum.
Pozdrawiam
<Bzy.>
1) Dobieramy odpowiednią konfigurację pluginów. Do poprawnej emulacji FF IX zalecane jest następujące combo:
- Pete's OpenGL 1.75 [grafika]
- Eternal SPU 1.41 [dźwięk]
- blah blah blah [napęd]
Należy jednak pamiętać o dwóch istotnych rzeczach. W konfigu wtyczki graficznej: Special game fixes > G4 polygon cache [zaznaczyć] oraz w konfiguracji pluga dźwiękowego: Update before accessing register [również zaznaczyć].
Tym sposobem jeden problem mamy z głowy.
2) Optymalizujemy konfig Pete's OpenGL dla FF IX:
Proponuję użyć poniższych ustawień. Na mojej mizernej konfiguracji sprzętowej FF IX jest emulowany z zadziwiająca płynnością. Lecimy:
Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 6
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
Cała reszta - wedle uznania.
3) Powinno być 'trochę' lepiej. Gdyby w dalszym ciągu występowały jakieś problemy, pisz śmiało na forum.
Pozdrawiam
<Bzy.>
Dziekuje za odpowiedz
Sprobowalem powyzszych ustawien, Jest tak samo Probowalem rowniez prawie wszystkich game fixes.
Dalej migocze a dzwiek dalej zwalnia przy zmianie lokacji/ekranu.
Na obrzezach postaci widac takie...migocenie Nawet nie wiem jak to opisac... Postacie jakby 'drżą'
Jesli chodzi i dzwiek, to jesem prawie pewien, ze dzieje sie to przez to, ze odpalam gre bezposrednio z plyty. Bo wlasnie kiedy doczytuje plyte tak sie dzieje. Musze przerzucic wsio na image. Tylko ponawiam pytanie - jakiego profilu uzyc w Alcoholu 120%?
Pozdrawiam.
Sprobowalem powyzszych ustawien, Jest tak samo Probowalem rowniez prawie wszystkich game fixes.
Dalej migocze a dzwiek dalej zwalnia przy zmianie lokacji/ekranu.
Na obrzezach postaci widac takie...migocenie Nawet nie wiem jak to opisac... Postacie jakby 'drżą'
Jesli chodzi i dzwiek, to jesem prawie pewien, ze dzieje sie to przez to, ze odpalam gre bezposrednio z plyty. Bo wlasnie kiedy doczytuje plyte tak sie dzieje. Musze przerzucic wsio na image. Tylko ponawiam pytanie - jakiego profilu uzyc w Alcoholu 120%?
Pozdrawiam.
Ok. Lecimy:
* zrzuć grę do obrazu. Alcohol 120%, czy CloneCD - obojętne. W tym pierwszym należy użyć profilu PlayStation.
* zainstaluj niezbędny soft - DirectX, nowe Driver'y do karty graficznej oraz sterowniki ASPI
* w konfigu Pete's OpenGL - ustaw głębię kolorów na odpowiadającą ustawieniom monitora / karty graficznej
* wypróbuj innych rozdzielczości
* w ostateczności usuń > rozpakuj > zainstaluj jeszcze raz ePSXe (usuń ustawienia z rejestru, odpowiedni pliczek masz w dziale Download) i zbadaj zachowanie gry po tym zabiegu
* zrzuć grę do obrazu. Alcohol 120%, czy CloneCD - obojętne. W tym pierwszym należy użyć profilu PlayStation.
* zainstaluj niezbędny soft - DirectX, nowe Driver'y do karty graficznej oraz sterowniki ASPI
* w konfigu Pete's OpenGL - ustaw głębię kolorów na odpowiadającą ustawieniom monitora / karty graficznej
* wypróbuj innych rozdzielczości
* w ostateczności usuń > rozpakuj > zainstaluj jeszcze raz ePSXe (usuń ustawienia z rejestru, odpowiedni pliczek masz w dziale Download) i zbadaj zachowanie gry po tym zabiegu
Hm, grafika niestety bez zmian. Probowalem roznych opcji i pluginow Pete'a. Sa jeszcze jakies inne pluginy graficzne? Moze ktorys z nich przyniesie mi lepszy rezultat?
Co do zgrania plyty na image - zrzucic mam w formacie MDS/MDF czy CCD?
Jak ePSX'em odczytac te formaty? Czy musze to przekonwertowac na ISO? Czy moge po prostu uzyc emualtora (Virtual Drive) i odpalic normalnie, przez CD ?:)
Pozdrawiam
Co do zgrania plyty na image - zrzucic mam w formacie MDS/MDF czy CCD?
Jak ePSX'em odczytac te formaty? Czy musze to przekonwertowac na ISO? Czy moge po prostu uzyc emualtora (Virtual Drive) i odpalic normalnie, przez CD ?:)
Pozdrawiam
Plugi, których nazwy wymieniłem w powyższych postach są wręcz idealne do emulacji FF IX. Ostatecznie możesz wypróbować P.E.Op.S. Soft Driver lub Pete's Soft Driver . Nie napisałeś jeszcze, jakim dysponujesz sprzętem. W przypadku starszych kart graficznych (Riva TNT) zalecana jest zmiana pluga graficznego na Pete's D3D Driver. Dźwięk i napęd zostawiamy w spokoju, bo lepiej być nie może.Hm, grafika niestety bez zmian. Probowalem roznych opcji i pluginow Pete'a. Sa jeszcze jakies inne pluginy graficzne? Moze ktorys z nich przyniesie mi lepszy rezultat?
Wedle własnego widzimisię.Co do zgrania plyty na image - zrzucic mam w formacie MDS/MDF czy CCD?
ePSXe poradzi sobie z obrazami programów, tj. Alc. 120% i CloneCD, także nie musisz się martwić o kompatybilność. Oczywiście można użyć Virtual'a > zbadaj zachowanie gry bootowanej z CD / obrazu / VDisc.Jak ePSX'em odczytac te formaty? Czy musze to przekonwertowac na ISO? Czy moge po prostu uzyc emualtora (Virtual Drive) i odpalic normalnie, przez CD ?
BTW; dla świętego spokoju uruchom grę za pomocą CVGSa, co by wyeliminować ewentualność padniętej wersji FF IX. Są przekłamania w grafice - załatwiasz sobie porządną kopię i grasz. Nie ma przekłamań - głowimy się dalej.
Hm, to nie tyle przeklamiania co po prostu jakis blad graficzny w emulacji.
Sprzet:
Cpu - Athlond 2200 XP+, 1024 DDRAM, Ati Radeon 9800 PRO - wiec wsio chodzi cacy przy maxymalnym filtrowaniu.
Dzwiek juz chodzi ladniej, po zgraniu na image
Denerwuje mnie tylko to migotanie. To tak jakby textury wibrowaly na obrzezach postaci 3d.
Odpalilem soft plugin. To samo.
Drga np. twarz glownego bohatera Tak jakby textura podnosila sie i opadala.
Podczas walki juz tego tak nie widac, na mapie swiata tez nie.
Podczas zwyklej mapy (przygodowej) jest to najbardziej widoczne.
Mam najnowsze Catalysty (wersja Omega)
Ps.
Jak ustawic Dual Shock? Mam pada Manty, ktory jest identyczny z Dual Shockiem 2, wibtuje w innych grach i emulatorach (np. N64), ale ePSXe zwiesza sie gdy ustawiam Vibr. na ON w samej grze
Dzieki za pomoc, i pozdrawiam!
Sprzet:
Cpu - Athlond 2200 XP+, 1024 DDRAM, Ati Radeon 9800 PRO - wiec wsio chodzi cacy przy maxymalnym filtrowaniu.
Dzwiek juz chodzi ladniej, po zgraniu na image
Denerwuje mnie tylko to migotanie. To tak jakby textury wibrowaly na obrzezach postaci 3d.
Odpalilem soft plugin. To samo.
Drga np. twarz glownego bohatera Tak jakby textura podnosila sie i opadala.
Podczas walki juz tego tak nie widac, na mapie swiata tez nie.
Podczas zwyklej mapy (przygodowej) jest to najbardziej widoczne.
Mam najnowsze Catalysty (wersja Omega)
Ps.
Jak ustawic Dual Shock? Mam pada Manty, ktory jest identyczny z Dual Shockiem 2, wibtuje w innych grach i emulatorach (np. N64), ale ePSXe zwiesza sie gdy ustawiam Vibr. na ON w samej grze
Dzieki za pomoc, i pozdrawiam!
Wracając do kwestii grafiki. Wyłacz w sterownikach k. graficznej dodatkowe efekty, tzn. antyaliasing (Smooth Vision w przypadku ATI) i filtrowanie anizotropowe. Dodatkowo zadbaj o to, żeby rozdzielczość w pluginie graficznym była ustawiona na 640x480, ew. 1280x960. Jeśli nadal będzie się kaszaniło, to... daj mi czas nam czas na zastanowienie się :].
Ahh, bym zapomniał. W oknie konfiguracji kontrolera zwracasz uwagę na rozwijaną listę w prawym górnym rogu. Wybierasz Digital/Analog, między którymi przełączasz się podczas gry za pomoca klawisza F5 (tryb analogowy jest wymagany, jeśli chcemy uzyskać efekt wibracji).
Wchodzisz do Config > Game Pad > Pad 1 i przechodzisz do sekcji Rumble. Ustawiasz co trzeba (DirecX, Constant / Constant) i wibracje powinny działać (choć nie we wszystkich grach, w których występuja, da się je uaktywnić).Jak ustawic Dual Shock? Mam pada Manty, ktory jest identyczny z Dual Shockiem 2, wibtuje w innych grach i emulatorach (np. N64), ale ePSXe zwiesza sie gdy ustawiam Vibr. na ON w samej grze
Ahh, bym zapomniał. W oknie konfiguracji kontrolera zwracasz uwagę na rozwijaną listę w prawym górnym rogu. Wybierasz Digital/Analog, między którymi przełączasz się podczas gry za pomoca klawisza F5 (tryb analogowy jest wymagany, jeśli chcemy uzyskać efekt wibracji).
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Hmm, na forum ePSXe znalazlem cos takiego:
http://www.ngemu.com/forums/showthread. ... ht=flicker
Co o tym sadzicie? Prawde mowia?
To teraz z innej beczki - dzwiek - jaki bufer ustawic?
Przy 20 mnie sie tnie, przy 32 podobniez, dopiero 64 daje rezultaty.
A jednak inni na forach proponuja 20 :/
http://www.ngemu.com/forums/showthread. ... ht=flicker
Co o tym sadzicie? Prawde mowia?
To teraz z innej beczki - dzwiek - jaki bufer ustawic?
Przy 20 mnie sie tnie, przy 32 podobniez, dopiero 64 daje rezultaty.
A jednak inni na forach proponuja 20 :/