Problem z grą w sieci
Problem z grą w sieci
Ustawiam na 2 kompach te same pluginy od dźwięku i grafiki, nawet te same ustawienia w tych pluginach, bios 7502 na obu. Na jedznym kompie uruchamiam serwer (gra ISS Evolution) a drugim się dołączam. Wszystko jest na początku dobrze,pojawiają się początkowe napisy,ale w momencie kiedy ma zacząć się początkowa animacja oba kompy wieszają się. Czytałem że potrzebne są sterowniki WinSock, czy trzeba je skądś ściągnąć czy są wbudowane w windows(ja mam Win2000 a kumpel WinMe).Jeśli trzeba ściągnąć to skąd, a może robię jeszcze jakiś inny błąd?
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
prawdopodobny problem i teoretyczne rozwiązanie
Winsock (Standard interfejsu programowania aplikacji, który udostępnia interfejs protokołu TCP/IP w systemie Windows) wbudowany jest w system...
Sprawdźcie następujące rzeczy:
- czy ustawienia plugsów rzeczywiście są identyczne - najlepiej jest wyeksportować regkey`e ustawień ePSXe z WinME i wkleić je do Win2000 - w drugą może [brak pewności spowodowany brakiem Win2000, z XP na bank nie "chodzi"] nie zadziałać
- czy nie macie w sieci firewalla (jeśli tak należy ustawić odpowiednie opcje w Configu Cyberpad`a)
- czy wybraliście odpowiednią prędkość (może pomoże zmniejszenie jej do 1.5Mbps)
- czy macie identyczną wersję gry (głupie pytanie, ale wypadki chodzą po ludziach)
Jeśli te rozwiązania nie pomogą to podejrzewam (tylko podejrzewam bo nie obcuję z "sieciowym" ePSXe na codzień), że problem lezy w protokołach sieciowych i PRAWDOPODOBNIE wynika z:
a) faktu używania różnych systemów operacyjnych
b) choć większy problem widzę w Win2000, bo to system na jądrze NT, a ePSXe (i CyberPad) jest bardziej "kompatybilny" z systemami 9x
c) różnicy w wersjach WinSock`a.
---------------------
Jak to sprawdzić:
Uruchom [MenuStart>Uruchom>msinfo32]
Przejdź do [Składniki>Sieć>Winsock]
U mnie wygląda to np tak:
Win98SE
Version: 2.2
Opis:WinSock 2.0
Stan systemu: Running
WindowsXP_Pro_SP1
Plik d:\windows\system32\winsock.dll
Wersja 3.10
Plik d:\windows\system32\wsock32.dll
Wersja 5.1.2600.0 (xpclient.010817-1148)
-----------------------
i choć gra w singla może nie sprawiać problemu to wykorzystanie protokołów sieciowych z taką "mieszanką" może wręcz ją uniemożliwiać...?
Sprawdźcie następujące rzeczy:
- czy ustawienia plugsów rzeczywiście są identyczne - najlepiej jest wyeksportować regkey`e ustawień ePSXe z WinME i wkleić je do Win2000 - w drugą może [brak pewności spowodowany brakiem Win2000, z XP na bank nie "chodzi"] nie zadziałać
- czy nie macie w sieci firewalla (jeśli tak należy ustawić odpowiednie opcje w Configu Cyberpad`a)
- czy wybraliście odpowiednią prędkość (może pomoże zmniejszenie jej do 1.5Mbps)
- czy macie identyczną wersję gry (głupie pytanie, ale wypadki chodzą po ludziach)
Jeśli te rozwiązania nie pomogą to podejrzewam (tylko podejrzewam bo nie obcuję z "sieciowym" ePSXe na codzień), że problem lezy w protokołach sieciowych i PRAWDOPODOBNIE wynika z:
a) faktu używania różnych systemów operacyjnych
b) choć większy problem widzę w Win2000, bo to system na jądrze NT, a ePSXe (i CyberPad) jest bardziej "kompatybilny" z systemami 9x
c) różnicy w wersjach WinSock`a.
---------------------
Jak to sprawdzić:
Uruchom [MenuStart>Uruchom>msinfo32]
Przejdź do [Składniki>Sieć>Winsock]
U mnie wygląda to np tak:
Win98SE
Version: 2.2
Opis:WinSock 2.0
Stan systemu: Running
WindowsXP_Pro_SP1
Plik d:\windows\system32\winsock.dll
Wersja 3.10
Plik d:\windows\system32\wsock32.dll
Wersja 5.1.2600.0 (xpclient.010817-1148)
-----------------------
i choć gra w singla może nie sprawiać problemu to wykorzystanie protokołów sieciowych z taką "mieszanką" może wręcz ją uniemożliwiać...?