Chrono Cross - problem z configuracja

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
harapl
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 24 lipca 2005, 15:18
Kontakt:

Chrono Cross - problem z configuracja

Post autor: harapl »

Witam wszystkich...
Mam problem z konfugiracja Epsx 1.5.2 do gry Chrono Cross...
Natomiast skonfigurowalem Epsx'a z konfiguracjii podanej na tej stronie...

http://www.psemu.pl/index.php?dzial=Art ... nfig&id=cc

Cos mi sie zdaje ze troche zamula grafa i dzwiek...
Ale to niejest glowny moj problem...
Chodzii oto ze ja ladoje sie walka to:
-dzwiek strasznie sie spowolnia
-bardzo dlugo wczytoje walke

Jednym slowem wszystko sie mulii...
Probowalem tez innych konfuguracjii i to samo...
Mam karte graf NVIDIA.

Czyby mogl mi ktos pomu?
Jesli tak to jest bradzo proszony na odpowiedz w tym temacie.
Z gory dziekoje pozdrawiam...
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Na doby poczatek podaj dokladna konfiguracje sprzetowa Twojego PC i system operacyjny pod ktorym pracujesz.
harapl
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 24 lipca 2005, 15:18
Kontakt:

Post autor: harapl »

Windows ME
G2 MX 400 TV-Out
P3 550Mhz
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Zmień system na litość boską, bo gorszego nie ma :) Stary dobry 98SE będzie jak znalazł ;) Pozostałe części są raczej wystarczające do gry. Zrób tak (defaultowo):
1 - zainstaluj nowe sterowniki do karty
2 - zainstaluj ASPI z downloadu
3 - zrzuć grę do obrazu i to z niego odpalaj
4 - powiedz czy coś się zmieniło. Jeżeli nie to zmień system (jeżeli tak, to i tak go zmień :))
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Obawiam sie, ze problem lezy w zbyt slabym sprzecie. CC jest jednym z najbardziej zaawansowanych graficznie tytulow na PSXa, dlatego wymagania wzgledem emulacji tej gry na PC rowniez rosna.

Co mozna zrobic? Osobiscie zabawilbym sie w podkrecenie CPU do ~650MHz [bo wlasnie moc procka ma najwiekszy wplyw na predkosc emulacji] i problem najprawdopodobniej zmniejszylby swoja skale. To samo tyczy sie karty graficznej - jest masa software'owych tweaker'ow, dzieki ktorym podbicie czestotliwosci taktowania zegara i pamieci karty graficznej jest banalnie proste. Ale z overclockingiem nalezy byc ostroznym, gdyz w latwy sposob mozna uszkodzic bebechy. Dlatego tylko napominam i wszelkie zabiegi zwiazane z podkrecaniem CPU, MB i k. graficznej polecam jako ostateczne rozwiazanie. Osobiscie z niego skorzystalem i jestem bardzo zadowolony.

Ale skupmy sie na problemie. Ilosc FPS sprawdza sie, wciskajac klawisz Delete podczas gdy gra jest uruchomiona. CC, jak sie domyslam w wersji NTSC U/C powinien pracowac z predkoscia 60FPS [w przypadku wersji PAL - 50FPS]. Obawiam sie, ze stalego framaerate'u nie uzyskasz, ale pokombinujmy:

- zrzuc gre do obrazu i uruchamiaj uzywajac polecenia {File > Run ISO}

- rozdzielczosc w plugu graficznym zmien na jak najmniejsza. Powstale schodki [w przypadku < 640x480] w latwy sposob mozna zaleczyc ePSXe'woym
smoothingiem, badz efektem scanlines, ale o tym pozniej, jesli zajdzie potrzeba.

- to samo tyczy sie glebi kolorow. Ustaw na 16 bit, 32 bit potrafi solidnie spowolnic emulacje, szczegolnie gdy uzyje sie slabej karty graficznej. A GF2MX najlepsza nie jest - wiem, gdyz sam taka posiadam.

- w sekcji Misc wlacz [w konfiguracji wtyczki graficznej] opcje Unfiltered framebuffer updates, a w sekcji Special game fixes - Direct framebuffer updates, Use old frame skipping oraz Use old texture filtering

- skocz 3 pietra wyzej [rowniez w oknie konfiguracyjnym Pete's OpenGL / D3D] do sekcji Texture quality i zmien jakosc wyswietlanych tekstur na taka, ktora nie spowoduje wielkiego ubytku w jakosci grafiki, ale doda malego boost'a, przyspieszajac tym samym emulacje CC. Slowem - pokombinuj.

- w konfiguracji Eternal SPU [wtyczka dzwiekowa] ustaw jak najnizszy bufor. Mozesz takze zastosowac ustawienie Timer w Audio out method

- wylacz wszelkie programy uruchomione wraz z systemem, tj. skanery i monitory antywirusowe, firewalle, soft od spyware'u, etc. Wszystko co nie jest niezbedne, a moze dac niemale doladowanie systemowi, czyniac jego prace szybsza.

- chcialoby sie rzec - zmien system operacyjny, bo WinME jest IMO najgorszym rozwiazaniem z mozliwych. Na Twoim kompie najlepiej byloby zainstalowac Win 98SE badz Win 2000, ale poki co sie powstrzymaj. To taka dobra rada na przyszlosc.

I tyle. Sposobow na przyspieszenie kompa jest o wiele wiecej, ale po skorzystaniu z powyzszych rad powinienes otrzymac znaczacy przyrost wydajnosci. Kombinuj i pisz o rezultatach. Jesli nadal bedzie zbyt wolno, poradzimy cos jeszcze.
harapl
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 24 lipca 2005, 15:18
Kontakt:

Post autor: harapl »

Ehh troche sie poprwailo ale nadal podczas gdy bedzie walka dlugo wchodzii...

Powiem tak..
zawsze mialem tego wina ME
Gralem w BeyBlade,FF 8 9 i inne gry
i nigdy nie mialem problmow z grami
gry chodzily bez zadnych scin itd...
Wina niejest w sprzecie....
tylko w konfiguracjii...
jakby ktos mial pomysl na wyeliminowanie bladu to niech napsize.
pozdro
[center]MMORPG/MANGA&ANIME/MP3/PROGRAMY/FILM eTc...:[/center]

[center]www.hARaFTP.xt.pl[/center]
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Pytanie. Masz wlaczony Full software drawing w sekcji Comptibility [Framebuffer access] konfiguracji plugina graficznego? Jesli tak, to wylacz ta opcje, bo w tym przypadku jest ostatnia rzecza, ktora moze wywolywac zolwie tempo emulacji.
harapl
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 24 lipca 2005, 15:18
Kontakt:

Post autor: harapl »

Elo wiec tak...

Plugin: Pete's DX6 D3D Driver 1.1.71
Author: Pete Bernert
GFX card: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400

Resolution/Color:
- 640x480 Window mode

Textures:
- R5G5B5A1
- Filtering: 0
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes

Framerate:
- FPS limit: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: 50

Compatibility:
- Offscreen drawing: 0
- Framebuffer texture: 0
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: none

Misc:
- Scanlines: off [0]
- Unfiltered FB: on
- Dithering: off
- Screen smoothing: on
- Full vram: off
- Game fixes: on [00002800]

Juz dziala lepiej po wylaczeniu opocji w "Compatilbility"
Off-Screen drawing: 0:None - Fastest,most glitches
Ustawilem ta opcje i gra lepiej chodzii...
Lecz gdy przechodze do walkii to sie dzieje takie cos...
Ze niepokazoje wszystkich efektow gdy ma byc walka...
Troche jeszce tnie dzwiek ale ok...
Jesli moze ktos pomuc to z konfiguracja dzwieku...bo zdaje zie ze troche muli i zacina podczas wczytywania walkii...
[center]MMORPG/MANGA&ANIME/MP3/PROGRAMY/FILM eTc...:[/center]

[center]www.hARaFTP.xt.pl[/center]
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Plugin: Pete's DX6 D3D Driver 1.1.71
Zmien wtyczke graficzna na Pete's OpenGL 1.75 / 1.76 - widac roznice? ;)

Co do dzwieku:
winter_mute pisze:Dźwięk: Eternal SPU z następującymi ustawieniami >

Audio Device: DirectSound
Sound Buffer Size: 16
Audio out method: Thread
Show realtime config window: wyłączone
Wait for XA buffer is free: wyłączone
Fine Tune: 0
Reverb: TiMidity
Update before accesing...: włączone
2x SPU IRQ - wyłączone
Ja bym jeszcze zasugerowal zmniejszenie / zwiekszenie ustawien Sound Buffer Size i wybranie opcji Timer w Audio out method - pisalem juz o tym wczesniej.
harapl
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 24 lipca 2005, 15:18
Kontakt:

Post autor: harapl »

Moglby ktos podac konfiguracje dla tej wtyczki do gry CC:)?
[NextGL] 1.12
Cos mi sie zdaje ze lepiej bedzie mi smigac na tej wtyczce:)
pozdrawiam:)
[center]MMORPG/MANGA&ANIME/MP3/PROGRAMY/FILM eTc...:[/center]

[center]www.hARaFTP.xt.pl[/center]
ODPOWIEDZ