Co w trailerze gry Metal Gear Solid 4

Ogólne dyskusje na temat gier.
Adult
Administrator
Administrator
Posty: 524
Rejestracja: 03 kwietnia 2003, 16:24

Co w trailerze gry Metal Gear Solid 4

Post autor: Adult »

Już w ten weekend na imprezie Tokyo Game Show pokazany zostanie pierwszy trailer gry Metal Gear Solid 4, generowany w czasie rzeczywistym. Wszyscy spodziewają się niespodzianek - wszak dotychczas wszystkie zwiastuny kolejnych części cyklu czymś zaskakiwały. A czego można oczekiwać po tym? Magazyn Famitsu ma pierwsze informacje.


Według Famitsu MGS4 okaże się najbardziej realistycznie wyglądającą częścią serii, co akurat zaskoczeniem nie jest - w końcu powstaje na PlayStation 3. Ale niespodzianki czekają dalej. W zwiastunie pojawia się starszy człowiek (siwizna, zmarszczki, wąsik), bardzo przypominający bohatera poprzednich odsłon cyklu - Solid Snake´a. Ma na oku elektroniczne urządzenie, najprawdopodobniej łączące go z niewielkim mechem o nazwie Metal Gear Mark II. Ten ostatni wygląda jak robot, który pojawił się w grze Snatcher - jednej z pierwszych dzieł Kojimy. Na jeszcze innym ujęciu widać Otakona, w wieku ok. 30 albo 40 lat.

Miejscem akcji nowego MGS-a nie będzie nic, co przypominałoby dżunglę z poprzedniej części. Tym razem - jak sugerują screenshoty opublikowane przez Famitsu - przyjdzie nam działać w futurystycznym mieście, którego ulice pełne są żołnierzy, czołgów i dwunogich mechów. Kojima potwierdza, że gra toczyć się będzie w czasie wojny. Pojawią się liczne kraje, zaangażowane w konflikty, a ich relacje z głównym bohaterem mają być dość realistyczne. Jeżeli Snake zabije żołnierza jednego z krajów, może w końcu stać się sojusznikiem jego wroga.

Hideo Kojima powtarza też przy każdej okazji, że poza lepszą grafiką grę cechować ma większa "naturalność". Dzięki technologii PlayStation 3 twórcy będą w stanie pokazać realistycznie wyglądającą mimikę twarzy i przedstawić targające bohaterami emocje. Wyeliminuje to potrzebę wyświetlania wykrzykników nad głowami żołnierzy, którzy coś zauważyli.

Brzmi interesująco, teraz więc nie pozostaje nam nic innego jak czekać na sam zwiastun - może czekają nas jeszcze jakieś niespodzianki?
Obrazek
alien
Senior
Senior
Posty: 210
Rejestracja: 03 marca 2003, 18:45

Post autor: alien »

Oby sie to okazalo prawda co piszesz Adult.Ile razy juz bylo ze gra zapowiadana jako superhicior okazywala sie klapa lub tuz przed wydaniem przesuwany byl termin wydania
Obrazek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Ja jestem pozytywnie nastawiony do MGS4 bo juz poprzednia część czyli Snake Eater (powinno się to zwać Babe eater - kto grał wie o co chodzi) była IMHO mistrzostwem świata, zarówno pod względem graficznym, fabularnym, jak i klimatycznym. Miód rozlewał się na prawo i lewo toteż podejrzewam że czwarta część gry na konsolę Sony również nie zawiedzie.

BTW; widziałem skany z MGS4, grafika powala, podobnie jak ta prezentowana przez DMC4 czy RE5. Porównując to do screenów choćby z takiego CoD2 wydawanego na X360, konsola Billa zostaje po prostu zmiażdżona. Nawet śliczne DoA4 nie umywa się graficznie do wspomnianych wcześniej gier na PS3, toteż nie dziwie się że M$ tak śpieszy się z premierą i proponuje tak niskie ceny swojego hardwareu. Bardzo możliwe że jeśli Revo nie zaskoczy nas czymś rzeczywiście rewolucyjnym to PS3 zmiżdży konkurencje :D
2BII!2B
Adult
Administrator
Administrator
Posty: 524
Rejestracja: 03 kwietnia 2003, 16:24

Post autor: Adult »

Metal Gear Solid 4 - FPS...

...czyli Forget Pre-rendered Stuff (zapomnij o prerenderach) - to jedno z haseł pojawiających się w zwiastunie czwartej odsłony serii Metal Gear Solid, prezentowanym na Tokyo Game Show. Jeżeli wierzyć twórcom, to jest on w całości generowany w czasie rzeczywistym na development kitach PlayStation 3. I robi niemałe wrażenie!


Oglądając scenki ze zniszczonej, futurystycznej metropolii, patrolowane przez żołnierzy i jednostki opancerzone, trudno nie pokiwać głową z uznaniem. Zarówno praca zespołu Kojima Productions, opracowującego grę, jak i graficzne możliwości PlayStation 3 robią olbrzymie wrażenie. Można się też zorientować o co chodziło Kojimie, kiedy mówił o "większej naturalności" w czwartym MGS-ie. Zarówno mimika twarzy głównego bohatera jak i animacja jego ruchów są niezwykle realistyczne i sugestywne.

Zwiastun jest też kolejnym dowodem na spore poczucie humoru twórców. Wspomniane na początku newsa "FPS" (zgadnijcie do czego to aluzja), któremu nadawane są jeszcze inne znaczenia, albo bardzo fajny żart z procesora Cell... A sama treść? Pokrywa się z tym, co pisał niedawno magazyn Famitsu. Mamy więc głównego bohatera, Snake´a, w nieco już podeszłym wieku i futurystyczne miasto w stanie wojny.

Wszyscy fani serii, ciekawi jak prezentować się będzie jej najnowsza odsłona oraz gracze, chcący zapoznać się z graficznymi możliwościami PlayStation 3, póki co mogą obejrzeć jedynie wersję trailera nagraną podczas TGS. Dostępna jest ona m.in. pod tym adresem (20,75 MB). Może nie najlepszej jakości, ale musi wystarczyć...
Obrazek
alien
Senior
Senior
Posty: 210
Rejestracja: 03 marca 2003, 18:45

Post autor: alien »

Szkoda ze nie dziala juz ten link Adult.Z przyjemnoscia bym sobie obejrzal
Obrazek
Awatar użytkownika
mandragor
User
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 kwietnia 2004, 23:19

Post autor: mandragor »

Yhm
Znalazłem ten trailer bez problemu używając OSŁA ;)
Oj robi wrażenie! :-)
Zamienię mój komp: ATLONXP 2400+ 768MB DDRAM Asus Radeon 9600XT 128MB(128bit) 2X80 GB HDD na garść magicznej fasoli :-) << już dawno wymienione a zupa fasolowa zjedzona!
UPDATE!!
AMD Venice3000+ GF 6600GT PCI-EX16X 2x512 Dual RAM Patriot (TESTUJEMY?)
Adult
Administrator
Administrator
Posty: 524
Rejestracja: 03 kwietnia 2003, 16:24

Post autor: Adult »

Obrazek
Adult
Administrator
Administrator
Posty: 524
Rejestracja: 03 kwietnia 2003, 16:24

Post autor: Adult »

Hideo Kojima podał ostatnio garść nowych informacji na temat przygotowywanej na konsolę PlayStation 3 czwartej odsłony serii Metal Gear Solid. Wyjaśnił sprawę wieku głównego bohatera i nieco szerzej nakreślił ideę samej gry, rozwijając przewodnie hasło "nie ma się gdzie ukryć" (no place to hide).

Informacje te jako pierwsi poznali czytelnicy magazynu Hyper PlayStation - to właśnie w wywiadzie dlań Kojima pozwolił sobie na ujawnienie kilku nowych faktów. Dotyczących między innymi wieku Snake´a - okazuje się bowiem, że chociaż w prezentowanym na TGS trailerze wydawał się on bardzo stary, to w rzeczywistości od wydarzeń z drugiej części gry nie minęło wcale tak dużo czasu. Po prostu jako klon Big Bossa Snake starzeje się znacznie szybciej niż teoretycznie powinien - stąd jego dość starczy już wygląd. Ale już pozostałe postacie nie posunęły się tak wyraźnie w latach. Chociażby Otacon - chociaż widać, że jest nieco starszy, to ciągle w porównaniu do Snake´a promienieje młodzieńczym wigorem.

A co z tym "nie ma się gdzie ukryć"? Kojima wytłumaczył, że hasło to ma więcej niż jedno znaczenie. Po pierwsze - o czym już mówiono - głównym terenem operacji będą obszary na których toczą się walki, eksplodują budynki i ogólnie dzieją się rzeczy, które nie sprzyjają cichym i niepostrzeżonym akcjom. Czyli po prostu - czasami dosłownie nie będzie się gdzie schować. Ale dalej, gracz będzie mógł - poprzez swoje działania - zdobyć sympatię pewnych stron konfliktu. Jeżeli więc przyjdzie mu wykonywać misję szpiegowską na terenie jakiegoś kraju, będzie mógł opowiedzieć się najpierw po jego stronie w jakiejś walce, by później - już jako przyjaciel - zwyczajnie nie musieć się chować. Ciekawe na ile faktycznie Kojima zamierza odejść od sprawdzonej formuły serii i jak przyjmą to jej fani...

Hideo powiedział jeszcze o jednym nowym elemencie, który wprowadzony zostanie w czwartym MGS-ie. Chodzi o "wojnę psychologiczną". W dotychczasowych odsłonach serii wrogowie nie zachowywali się jak prawdziwi ludzie - raczej jak zimni mordercy nie znający strachu. Tym razem ich psychika ma być jednym z elementów rozgrywki - będzie ich można np. wystraszyć jakimś dźwiękiem, zmniejszając morale i sprawność bojową. Tutaj - podobnie jak w kwestii z poprzedniego akapitu - również nie wiadomo w jak dużym stopniu to novum wpłynie na charakter rozgrywki. Można mieć za to nadzieję, że przynajmniej zostanie zrealizowany dobrze - Kojima po raz kolejny współpracuje tu z niejakim Morim Motasadą, doradcą wojskowym, który pomagał już przy poprzednich grach z serii Metal Gear Solid.

Żródło http://www.cdprojekt.info/
Obrazek
Adult
Administrator
Administrator
Posty: 524
Rejestracja: 03 kwietnia 2003, 16:24

Post autor: Adult »

W ostatnim wydaniu brytyjskiego Official PlayStation Magazine ukazał się wywiad, w którym Hideo Kojima powiedział co nieco o czwartej części serii Metal Gear Solid. Czytając go można dowiedzieć się jakie atrakcje czekają na graczy w tej produkcji.

Chyba najciekawszym elementem nowego MGS-a jest główny bohater, podstarzały i zmęczony już ciągłą walką Snake. Jak wyjaśnia Kojima, postać ta jest odbiciem jego samego. "Mam ponad 40 lat i ciągle projektuje MGS-y, pod wieloma względami również jestem na polu walki". I podobnie jak dla Snake'a czwarty Metal Gear Solid stanowił będzie ostatnią misję, tak dla Kojimy oznaczać ma ostateczne rozstanie z serią. "Tak... Metal Gear Solid skończy się dla mnie. Seria należy do Konami i do fanów, ale ja mam prawo powiedzieć "koniec" i to będzie mój ostatni MGS".

Oczywiście Kojima zadba o to, by pożegnanie z serią było odpowiednio spektakularne. Zapewni to nie tylko rewelacyjna grafika czwartej części Metal Gear Solid (o której jakości mogliśmy się już przekonać oglądając zwiastuny), ale też nowe oferowane graczom możliwości. Bardzo ciekawie brzmi np. możliwość korzystania z systemu aktywnego kamuflażu, zwanego Octo-cam. Potrafi on dynamicznie zmieniać swój kolor, wzór i kształt, dopasowując się do otoczenia. Dzięki niemu Snake potrafił będzie chociażby "wtopić się" w ścianę.

Nie oznacza to jednak, że gracz będzie mógł uczynić postać głównego bohatera całkowicie niewykrywalną i nie będzie się już musiał martwić przekradaniem za plecami wrogów. Choćby dlatego, że aktywny kamuflaż działał będzie wyłącznie wtedy, gdy Snake pozostanie nieruchomy. No i jego twarz pozostanie widzialna przez cały czas. Ciągle więc głównym zadaniem grającego pozostanie dbanie o to, by przeciwnicy nie zorientowali się w jego poczynaniach. Pomóc ma w tym m.in. zestaw nowych ruchów, jakimi obdarzony został główny bohater. Jak stwierdził Kojima, jeden z nich zainspirowany został jego własnym szkoleniem wojskowym.

Z innych ciekawostek, MGS4 łączyć ma się w jakiś sposób z MGS: Portable Ops, nową odsłoną cyklu, która ukaże się na przenośnym PSP oraz z wersją gry, przeznaczoną do zabawy w sieci (MG-Online). "Wszystkie 3 będą połączone" - mówi Kojima. Poza tym gra wykorzysta ogłoszoną na konferencji Sony funkcjonalność pada PS3. Nie zdecydowano jeszcze do końca jaki udział dostanie w niej wykrywający ruchy kontroler, ale Kojima już teraz podaje jego przykładowe zastosowania. "Być może będzie można z niego korzystać w trybie pierwszoosobowym, albo do "wytrząsania" przedmiotów ze strażników (jak w poprzednich MGS-ach), ale nic nie jest jeszcze postanowione" - mówi.

Metal Gear Solid 4 pozostaje niewątpliwie jedną z najciekawszych gier, zapowiedzianych na PlayStation 3. Jeżeli Kojimie i zespołowi uda się dotrzymać wszystkich obietnic, a tytuł ten okaże się tak dobry jak wszyscy się spodziewają, to on sam może się bardzo znacznie przyczynić do sprzedaży nowej konsoli Sony.

http://www.gram.pl
Obrazek
ODPOWIEDZ