: 31 marca 2006, 21:24
jak testowalem 0.8 to mialem taki sam progres jak inni, nawet ci ktorzy maja dobry sprzet...;/
Zdanie to niewyklucza istnienie takich procesorów, jedynie zakłada ono, ze najszybciej wśród jednordzeniowców będą chodzić procesory i z obsługą SSE i zarazem z obsługą 64 bitów. Wiem, że są procki SSE 2 bez 64 bitów, ale te powinny raczej chodzić wolniej niż 64-ki.pewnie wśród klasy jednordzeniowców będą królować procesory 64bitowe z obsługą SSE 2
... co potwierdza to co już powiedziałem wcześniej.yes HT is a virtual processor, so youre only actually using 1 core which is splits the usage in 2, so HT isnt an advantage on single core apps
FFVII Forever: its been proven that 64bit processors run 32bit apps faster than 64bit ones, something to do with the fact it pushes 2 lots of 32bits of data at once where a 64bit app can have the data stretched out over that space. dont ask me the exact science, but i remember a 32bit vs 64bit comparison and 64bit wasnt any faster in most cases, but a 64bit processor of the same clock could run faster than a 32bit processor.
and i know mhz means nothing, but im talking AMD vs AMD not AMD vs Intel which is much different
Zgadza się jest ich niewiele i na dodatek wszystkie procki są drogie - zarówno Intelowski Xeon czy Itanium, jak i Operton X2 od AMD to wciąż spory cios dla kieszeni... juz nie wspomne o PPC - ceny jednostek z 2xG5 pod maskę zaczynają się od 8-9 tys.Romek pisze:Jeżeli chodzi o dual core i intel to wcale nie jest wiele procesorów posiadających prawdziwe dwa rdzenie.
Tu tez się zgodze, ale nie jest to emulacja lecz swego rodzaju oszustwo wobec systemu operacyjnego, mające na celu przedstawienie jednego procesora jako dwóch jednostek logicznych... co w rezulacie ma umożliwić jednoczesne korzystanie z jednostki dwum niezalezym wątkom, odciązenie procesora, stabilniejszą pracę etc. etc.Romek pisze:Owszem są procesory z technologią HT, jednakże nie są one dwurdzeniowe, a jedynie emulują drugi rdzeń, a działają na zasadzie jednordzeniowych procków.
Aby HT zadziałało aplikacja musi wykorzystywać ów technologie, w pozostałych przypadkach nie zauwazysz róznicy w prędkości aplikacji pomiedzy procesorem z i bez HT. Nie twierdzę że jej nie ma, sądze że jest nie tyle nie zauwazalna co nieodczuwalna dla szarego użytownika (no chyba że bawi sie np. 3DS - tu różnice widać na 1 rzut oka )Romek pisze:owego czasu wyczytałem na emuforums, że właśnie procki z technologią HT będą wolniej działać od jednordzeniowców ze względu strat na emulacji
Hmmm... Jak pisałem wcześniej jest spora różnica w wydajności prockesorów dwu-rdzeniowych i z technologią Hyper-Threading, jest to równiez całkiem inna architektura... aczklwiek z założenia obydwie technologie mają spełniać to samo zadanie - jesli pierwszy procesor dostaje w kość drugi ma przejąć część jego pracy. Ot, stare dobre przetwarzanie równoległe.Romek pisze:jednakże technologia HT nijak się nie ma do prawdziwych procków dwurdzeniowych
Po kolei:A oto i słowa od Pana Refraction - jednego z głównych programistów Pcsx2
Jak pisałem wcześniej aby móc korzytać z HT, podobie jak innych procesorów dwurdzeniowych (choćby wspomnianych wielokrotnie AMD-X2) w aplikacji musi być zaimplementowana ich obsługa. Bez tego nie masz co liczyć na wzrost wydajności - sprawa jest banalna obciążenie wędruje tylko na jeden rdzeń, bez wzgledu czy jest rzeczywistą jednostka logiczna czy też "wirtualną/pozorną".Refraction pisze:HT isnt an advantage on single core apps
Achh... no i czas na 64bity, których tak kurczowo się trzymacie Sprawa jest analogiczna do dwóch rdzeni - żeby uzyskać odpowiedni wzrost wydajności aplikacja musi byc napisana a później skompilowana z myślą o 64-bitowcach. Oczywiście nie twierdzę iż Refraction kłamie, bo na 64bitach rzeczywiście jest wzrost prędkości, aczkolwiek aby go odczuć musisz:Refraction pisze:its been proven that 64bit processors run 32bit apps faster than 64bit ones