Final Fantasy 9 - Migotanie postaci 3d + Loading Sound

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Awatar użytkownika
Jinx1337
Junior
Junior
Posty: 14
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:35

Final Fantasy 9 - Migotanie postaci 3d + Loading Sound

Post autor: Jinx1337 »

Na wstepie chcialbym sie z Wami przywitac, jako ze jestem nowy na tym forum :)


Wlasnie zaczalem moja przygode z ePSX, i udalo mnie sie nawet uruchomic Final Fantasy IX w wersji 'zapasowa kopia oryg. PAL'.

Wlasciwie wszystko chodzi bez problemu, natomiast pewne dwa drobiazgi strasznie mnie irytuja :)

1) Postaci 3d migocza :)

Probowalem z kazda wersja pluginu Pete'a. OpenGl, OpenGl2, D3d....
Bez zmian. Probowalem szeregu opcji, bez rezulattu.
Wyglada to tak, ze w niekltorych miejscach, ruchome obiekty 3d migocza. Nie cale, tak jakby na obrzezach, Nic powaznego, a jednak razi w oczy.
Jakies pomysly?
Wylaczalem juz filtrowanie, smoothing, wlaczalem nawet Scan Lines (i preferuje z nimi grac, bo czuje sie jak przy TV :))... nic nie daja :)

2) Podczas zmiany ekranu/wejscia do walki/wejscia do ekranu podsumowujacego wygrana walke/wejscia do ekranu save nastepuje paru sekudowy czarny ekran, gra sie doladowywuje i na te pare sekund muzyka okropnie zwalnia, po czym wraca do normy.
Moze i czepiam sie szczegolow, ale takie male rzeczy potrafia doprowadzic mnie do pasji ;)

Moze jest to wina tego, ze odpalam gre z plyty? *(Uzywam napedy Teac'a ktory dobrze radzi sobei z czytaniem sub-kanalow)*. Zrzucilem nawet m3s na dysk, i z niego odpala subkanaly - jednak nie widze poprawy.
Moze powininem przerzucic cala plyte na image'a, i z niego odpalac?
Co propujecie? Jaki profil wybrac w Alcohol 120%?


Pozdrawiam, i z gory dziekuje za odpowiedz :)

Edit:
Korzystam z Pete SPU, PeteOpenGl2 GPU, oraz Eternal Sound. ePSXe w wersji 1.5.2, chociaz probowalem tez na 1.60. To samo.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Witam serdecznie.

1) Dobieramy odpowiednią konfigurację pluginów. Do poprawnej emulacji FF IX zalecane jest następujące combo:

- Pete's OpenGL 1.75 [grafika]
- Eternal SPU 1.41 [dźwięk]
- blah blah blah [napęd]

Należy jednak pamiętać o dwóch istotnych rzeczach. W konfigu wtyczki graficznej: Special game fixes > G4 polygon cache [zaznaczyć] oraz w konfiguracji pluga dźwiękowego: Update before accessing register [również zaznaczyć].
Tym sposobem jeden problem mamy z głowy.

2) Optymalizujemy konfig Pete's OpenGL dla FF IX:

Proponuję użyć poniższych ustawień. Na mojej mizernej konfiguracji sprzętowej FF IX jest emulowany z zadziwiająca płynnością. Lecimy:

Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 6

Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0

Cała reszta - wedle uznania.

3) Powinno być 'trochę' lepiej. Gdyby w dalszym ciągu występowały jakieś problemy, pisz śmiało na forum.

Pozdrawiam
<Bzy.>
Awatar użytkownika
Jinx1337
Junior
Junior
Posty: 14
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:35

Post autor: Jinx1337 »

Dziekuje za odpowiedz :)

Sprobowalem powyzszych ustawien, Jest tak samo :) Probowalem rowniez prawie wszystkich game fixes.

Dalej migocze a dzwiek dalej zwalnia przy zmianie lokacji/ekranu.

Na obrzezach postaci widac takie...migocenie :) Nawet nie wiem jak to opisac... Postacie jakby 'drżą' :)

Jesli chodzi i dzwiek, to jesem prawie pewien, ze dzieje sie to przez to, ze odpalam gre bezposrednio z plyty. Bo wlasnie kiedy doczytuje plyte tak sie dzieje. Musze przerzucic wsio na image. Tylko ponawiam pytanie - jakiego profilu uzyc w Alcoholu 120%? :)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Ok. Lecimy:

* zrzuć grę do obrazu. Alcohol 120%, czy CloneCD - obojętne. W tym pierwszym należy użyć profilu PlayStation.

* zainstaluj niezbędny soft - DirectX, nowe Driver'y do karty graficznej oraz sterowniki ASPI

* w konfigu Pete's OpenGL - ustaw głębię kolorów na odpowiadającą ustawieniom monitora / karty graficznej

* wypróbuj innych rozdzielczości

* w ostateczności usuń > rozpakuj > zainstaluj jeszcze raz ePSXe (usuń ustawienia z rejestru, odpowiedni pliczek masz w dziale Download) i zbadaj zachowanie gry po tym zabiegu
Awatar użytkownika
Jinx1337
Junior
Junior
Posty: 14
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:35

Post autor: Jinx1337 »

Hm, grafika niestety bez zmian. Probowalem roznych opcji i pluginow Pete'a. Sa jeszcze jakies inne pluginy graficzne? Moze ktorys z nich przyniesie mi lepszy rezultat?

Co do zgrania plyty na image - zrzucic mam w formacie MDS/MDF czy CCD?

Jak ePSX'em odczytac te formaty? Czy musze to przekonwertowac na ISO? Czy moge po prostu uzyc emualtora (Virtual Drive) i odpalic normalnie, przez CD ?:)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Hm, grafika niestety bez zmian. Probowalem roznych opcji i pluginow Pete'a. Sa jeszcze jakies inne pluginy graficzne? Moze ktorys z nich przyniesie mi lepszy rezultat?
Plugi, których nazwy wymieniłem w powyższych postach są wręcz idealne do emulacji FF IX. Ostatecznie możesz wypróbować P.E.Op.S. Soft Driver lub Pete's Soft Driver . Nie napisałeś jeszcze, jakim dysponujesz sprzętem. W przypadku starszych kart graficznych (Riva TNT) zalecana jest zmiana pluga graficznego na Pete's D3D Driver. Dźwięk i napęd zostawiamy w spokoju, bo lepiej być nie może.
Co do zgrania plyty na image - zrzucic mam w formacie MDS/MDF czy CCD?
Wedle własnego widzimisię.
Jak ePSX'em odczytac te formaty? Czy musze to przekonwertowac na ISO? Czy moge po prostu uzyc emualtora (Virtual Drive) i odpalic normalnie, przez CD ?
ePSXe poradzi sobie z obrazami programów, tj. Alc. 120% i CloneCD, także nie musisz się martwić o kompatybilność. Oczywiście można użyć Virtual'a > zbadaj zachowanie gry bootowanej z CD / obrazu / VDisc.

BTW; dla świętego spokoju uruchom grę za pomocą CVGSa, co by wyeliminować ewentualność padniętej wersji FF IX. Są przekłamania w grafice - załatwiasz sobie porządną kopię i grasz. Nie ma przekłamań - głowimy się dalej.
Awatar użytkownika
Jinx1337
Junior
Junior
Posty: 14
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:35

Post autor: Jinx1337 »

Hm, to nie tyle przeklamiania co po prostu jakis blad graficzny w emulacji.

Sprzet:

Cpu - Athlond 2200 XP+, 1024 DDRAM, Ati Radeon 9800 PRO - wiec wsio chodzi cacy przy maxymalnym filtrowaniu.

Dzwiek juz chodzi ladniej, po zgraniu na image :)

Denerwuje mnie tylko to migotanie. To tak jakby textury wibrowaly na obrzezach postaci 3d.
Odpalilem soft plugin. To samo.
Drga np. twarz glownego bohatera ;) Tak jakby textura podnosila sie i opadala.
Podczas walki juz tego tak nie widac, na mapie swiata tez nie.
Podczas zwyklej mapy (przygodowej) jest to najbardziej widoczne.

Mam najnowsze Catalysty (wersja Omega)

Ps.
Jak ustawic Dual Shock? Mam pada Manty, ktory jest identyczny z Dual Shockiem 2, wibtuje w innych grach i emulatorach (np. N64), ale ePSXe zwiesza sie gdy ustawiam Vibr. na ON w samej grze ;)

Dzieki za pomoc, i pozdrawiam! :)
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Wracając do kwestii grafiki. Wyłacz w sterownikach k. graficznej dodatkowe efekty, tzn. antyaliasing (Smooth Vision w przypadku ATI) i filtrowanie anizotropowe. Dodatkowo zadbaj o to, żeby rozdzielczość w pluginie graficznym była ustawiona na 640x480, ew. 1280x960. Jeśli nadal będzie się kaszaniło, to... daj mi czas nam czas na zastanowienie się :].
Jak ustawic Dual Shock? Mam pada Manty, ktory jest identyczny z Dual Shockiem 2, wibtuje w innych grach i emulatorach (np. N64), ale ePSXe zwiesza sie gdy ustawiam Vibr. na ON w samej grze
Wchodzisz do Config > Game Pad > Pad 1 i przechodzisz do sekcji Rumble. Ustawiasz co trzeba (DirecX, Constant / Constant) i wibracje powinny działać (choć nie we wszystkich grach, w których występuja, da się je uaktywnić).
Ahh, bym zapomniał. W oknie konfiguracji kontrolera zwracasz uwagę na rozwijaną listę w prawym górnym rogu. Wybierasz Digital/Analog, między którymi przełączasz się podczas gry za pomoca klawisza F5 (tryb analogowy jest wymagany, jeśli chcemy uzyskać efekt wibracji).
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

A mnie się wydaje że gdzieś w odmetach tematów o FF9 poruszany był już temat zkaszanionej grafiki - polecem przegrzebać stare posty / użyć wyszukiwarki bądź ręcznie poprzeglądać / bo z tego co pamiętam problem został rozpracowany.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Jinx1337
Junior
Junior
Posty: 14
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:35

Post autor: Jinx1337 »

Hmm, na forum ePSXe znalazlem cos takiego:

http://www.ngemu.com/forums/showthread. ... ht=flicker

Co o tym sadzicie? :) Prawde mowia?

To teraz z innej beczki - dzwiek - jaki bufer ustawic?

Przy 20 mnie sie tnie, przy 32 podobniez, dopiero 64 daje rezultaty.

A jednak inni na forach proponuja 20 :/
ODPOWIEDZ