Witam
Ściągłem save'y do Gran Turismo. Plików jest parę o dwóch rozszerzeniach: "gme" i "psx"
Wklejam je do folderu ePSxe "memcards" i przy próbie odkodowania ich już w grze nie działają. Gra ich nie widzi.
hmm próbowałem normalnie zmienić rozszerzenie pliku np. jak jest: gran_turismo.gme to na gran_turism.mcr. Ale nic nie pomogło.
Autor plików dołancza instrukcję po angielsku http://vgstrategies.miningco.com/librar ... edgame.htm , w której m.in pisze, że programem PSXGameEdit trzeba przekonwertować save na American, European lub Japanese zależy jaką mamy wersję mamy. Ale nie wiem czy jak przekonwertuje na US bo takie mam GT i wkleje do folderu "memcards" coś to da.
No nie wiem i prosze was o radę., aby te save działały i odczytywała je gra.
Pozdrawiam
Save
Na samym poczatku uruchom BIOS {File > Run BIOS}, przejdz do opcji zarzadzania Memory Card i zerknij, czy w zaladowanych wczesniej plikach GME [bo takie rozszerzenie jest obslugiwane przez ePSXe] faktycznie znajduja sie jakies stany gier. Jesli tak, to lecimy dalej.
Skoro nie wiesz, to sprawdz. Komputer przeciez nie wybuchnie, ani nie zapadnie ciemnosc, wiec nic nie stoi na przeszkodzie, aby dokonac samodzielnej weryfikacji. Zazwyczaj takie operacje daja zadawalajcy rezultat - probuj.Ale nie wiem czy jak przekonwertuje na US bo takie mam GT i wkleje do folderu "memcards" coś to da.
Zechciej podac link do zrodla, z ktorego pobrales owe save'y. Musze to zbadac osobiscie ;].
EDIT
Jeszcze raz. GME, to pliki utworzone za pomoca narzedzia zwanego DexDrive. Pliki te bezproblemowo supportuje ePSXe. Stany gier na nich zapisane odczytuje sie identycznie, jak w przypadku zwyklych kart pamieci [MEM / MCR / itd.]. GME z save'ami do GT wrzucasz do katalogu memcards [rownie dobrze moze to byc kazde inne miejsce na HDD, ale trzymajmy sie porzadku]. Przechodzisz do ustawien Memory Card w ePSXe {Config > Memory Card > Select > wyszukujesz i zaznaczasz interesujacy Cie plik GME}. Nastepnie uruchamiasz gre, odczytujesz stan gry i nie ma bata, zeby nie dzialalo.
Co do konwersji stanow gier NTSC na PAL i vice versa. Uruchamiasz PSXGameEdit. Otwierasz pobrany GME {File > Open MemCard Image}. Na liscie pokazuja Ci sie wszystkie zapisane stany gier w tym pliku. Zaznaczasz ten, ktory Cie interesuje i dokonujesz konwersji wg wlasnego widzimisie za pomoca polecenia {Convert > Convert to...}. Nastepnie zapisujesz obraz karty pamieci {File > Save MemCard Image} - najlepiej jako GME, z ktorym poradzi sobie ePSXe. Co dalej? Powtorzyc procedure opisana w pierwszym akapicie - zaladowac nowo utworzony GME z przekonwertowanym save'm w ePSXe, uruchomic gre, odczytac zapisany stan i grac. I tak jak powyzej - nie ma prawa nie dzialac.
EDIT
Jeszcze raz. GME, to pliki utworzone za pomoca narzedzia zwanego DexDrive. Pliki te bezproblemowo supportuje ePSXe. Stany gier na nich zapisane odczytuje sie identycznie, jak w przypadku zwyklych kart pamieci [MEM / MCR / itd.]. GME z save'ami do GT wrzucasz do katalogu memcards [rownie dobrze moze to byc kazde inne miejsce na HDD, ale trzymajmy sie porzadku]. Przechodzisz do ustawien Memory Card w ePSXe {Config > Memory Card > Select > wyszukujesz i zaznaczasz interesujacy Cie plik GME}. Nastepnie uruchamiasz gre, odczytujesz stan gry i nie ma bata, zeby nie dzialalo.
Co do konwersji stanow gier NTSC na PAL i vice versa. Uruchamiasz PSXGameEdit. Otwierasz pobrany GME {File > Open MemCard Image}. Na liscie pokazuja Ci sie wszystkie zapisane stany gier w tym pliku. Zaznaczasz ten, ktory Cie interesuje i dokonujesz konwersji wg wlasnego widzimisie za pomoca polecenia {Convert > Convert to...}. Nastepnie zapisujesz obraz karty pamieci {File > Save MemCard Image} - najlepiej jako GME, z ktorym poradzi sobie ePSXe. Co dalej? Powtorzyc procedure opisana w pierwszym akapicie - zaladowac nowo utworzony GME z przekonwertowanym save'm w ePSXe, uruchomic gre, odczytac zapisany stan i grac. I tak jak powyzej - nie ma prawa nie dzialac.
No problemo, jak mawial John Connor.BzyRes wielkie dzięki pomoc.
DexDrive, to specjalna przystawka, ktora umozliwia transferowanie save'ow pomiedzy PSXem a PC. Urzadzenie trudno zdobyc - widzialem kiedys jedna sztuke na Allegro, czesciej na eBay'u. Zdaje sie, ze jest jeszcze w ofercie Lik-Sang.Hmm.. a wiesz jak można takie save'y tworzyć ? Za pomoca tego programu: DexDrive ?
Miliard plikow GME, bedacych tworami DD znajdziesz na GameFAQs.
Co do samego "tworzenia". Stany gier zapiszesz za pomoca kazdego emulatora PlayStation - ePSXe, czy Emurayden, albo SSSPSX - wszystko jedno. Jesli zechcesz uzyskac format GME - uzyjesz PSXGameEdit'a, o ktorym pisalismy powyzej.
W zasadzie tyle. Pytanie nie bylo sprecyzowane, wiec nie bardzo wiedzialem w jaki sposob odpowiedziec.