Problem z Chrono Trigger

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
chrono87-87
Junior
Junior
Posty: 27
Rejestracja: 17 lipca 2005, 21:07

Problem z Chrono Trigger

Post autor: chrono87-87 »

mam kłopot z Chrono Trigger w intro, strasznie mi się obraz przycina sam nie wiem dlaczego, ale ten problem pojawiał się też w innych grach ( w ich intro, wstawki filmowe). Jak włączyłem program fraps (słuzy do pokazwania ile klatek na sekunde jest w danej chwili) to pokazuje 14 klatek na sekunde to chyba troche za mało :?: (tylko w wstawkach filmowych). Dlaczego tak jest :?: Ja używam Pete's OpenGL Driver 1.75.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Jak włączyłem program fraps (słuzy do pokazwania ile klatek na sekunde jest w danej chwili) to pokazuje 14 klatek na sekunde to chyba troche za mało? (tylko w wstawkach filmowych).
Stanowczo za malo. Optymalnie jest to 50 FPS dla gier w systemie PAL i 60 FPS dla NTSC. Program do wyswietlania ilosci klatek mozesz sobie darowac, bo funkcja ta jest wbudowana w plugin, ktorego uzywasz - Pete's OpenGL - po nacisnieciu klawisza Delete.
Dlaczego tak jest Ja używam Pete's OpenGL Driver 1.75?
Podejrzewam, ze problem lezy w konfiguracji wtyczki graficznej. Ale rownie dobrze moze to byc wina slabego sprzetu. Pytania, na ktore odpowiedzi powinienes udzielic nasuwaja sie same.

Tak na czuja + pi razy oko:

- wylacz Full software drawing jezeli jest uaktywniony {Config > Video > Pete's... > Compatibility > Framebuffer access}
- pozostale wartosci w Compatibility daj na 2
- pozamykaj wszelkie programy pracujace w tle
- graj z ISO; polecenie {File > Run ISO}
chrono87-87
Junior
Junior
Posty: 27
Rejestracja: 17 lipca 2005, 21:07

Post autor: chrono87-87 »

konfiguracja mojego PC:
procesor: Atlon 2500 Ghz
karta graficzna: Radeon 9800Pro
Ram: DDRam 1024 GB
Karta dźwiękowa:Sound Blaster Audigi

Poprawiłem tak jak mówiełeś ale nadal gdzieś co 4 sekundy lekko się zacina animacja.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Zerknij TUTAJ. Autor pierwszego wpisu sugeruje, aby zastosowac konfiguracje STAD. Co do reszty pluginow - Eternal SPU albo P.E.Op.S. Sound Driver dla dzwieku i obojetnie jaka wtyczka CDR. I co najwazniejsze - graj z ISO.
chrono87-87
Junior
Junior
Posty: 27
Rejestracja: 17 lipca 2005, 21:07

Post autor: chrono87-87 »

ja gram tylko z obrazów ale obraz Chrono Trigger jest z rozszerzeniem bin. A jest jakaś wogóle różnica jak się gra z iso, a bin :?:
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

ISO, BIN, IMG, CCD, MDF, NRG i kilka innych - nie ma najmniejszej roznicy.

EDIT

Piszac "ISO" mialem na mysli gre zrzucona do obrazu, a nie rozszerzenie typu *.iso. Reasumujac - nie ma znaczenia, z jakiego rozszerzenia korzystasz. ePSXe supportuje wszystkie, bardziej znane. Powiem wiecej - nie spotkalem sie z typem obrazu, ktory nie byl obslugiwany przez ten emulator.
chrono87-87
Junior
Junior
Posty: 27
Rejestracja: 17 lipca 2005, 21:07

Post autor: chrono87-87 »

zastosowałem konfiguracje STĄD tak jak kazałeś ale jest tak samo, czyli gdzieś co 3, 4 sekundy animacja się leciutko zaciana
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Sprawdz zatem, czy ten sam problem wystepuje pod CVGSem / Emurayden'em. Jezeli tak, to najprawdopodobniej masz skaszaniony obraz. A jesli nie, to bedziemy dumali dalej ;].
chrono87-87
Junior
Junior
Posty: 27
Rejestracja: 17 lipca 2005, 21:07

Post autor: chrono87-87 »

z przykrością muszę stwierdzić, że animacje CT pod Emurayden'em działały bez żadnych zmian, natomiast inne tytułu problemów już nie miały
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

A ja przykroscia musze stwierdzic, iz na 99% problem spowodowany jest walnietym ISO. Pozostaje zaopatrzyc sie w pewna, dzialajaca wersje - najlepiej oryginalna, gdyz wtedy masz 100% gwarancje na kompletnosc i niezawodnosc produktu. Niestety oryginal bardzo trudno zdobyc, jesli juz gdzies jest, to za ogromne pieniadze. Coz moge wiecej rzec - powodzenia w szukaniu w pelni dzialajacego CT.

EDIT

Dla pewnosci uruchom jeszcze CT pod innymi emulatorami PSXa - PSXeven, SSSPSX, etc.
ODPOWIEDZ