Pete's D3D 1.76 versus Pete's OpenGl 2 2.07
Pete's D3D 1.76 versus Pete's OpenGl 2 2.07
Witam wszystkich
Mam następujący problem, otóż nie wiem na który plugin graficzny Pete'a się zdecydować czy D3D 1.76 czy OpenGl2 2.07. Wyczytałem, że niby plugin OpenGl2 jest ogólnie lepszy i pokazuje więcej efektów z PSX-a. Oba pluginy śmigają u mnie aż miło przy możliwie najwyższych ustawieniach, z tym tylko, że przy pluginie OpenGl2 nie działa mi antyaliasing (wygładzanie krawędzi) - i krawędzie są poszarpane, co wygląda brzydko, szczególnie w Residencie 3. Pytam więc, czy ktoś wie napewno, że np. jeden plugin jest lepszy od drugiego (bo na przykład pokazuje więcej efektów), czy może pod względem jakości oba są jednakowo dobre (kwestię prędkości emulacji można pominąć, bo na nią nie narzekam - chodzi o jakość). A może ktoś wie, jak włączyć antyaliasing w pluginie OpenGl2? Będe bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
Dodam tylko, że używam ePSXa 1.6.0 na Athlonie 3000+, 512 Ramu i FX 5600 ultra.
Mam następujący problem, otóż nie wiem na który plugin graficzny Pete'a się zdecydować czy D3D 1.76 czy OpenGl2 2.07. Wyczytałem, że niby plugin OpenGl2 jest ogólnie lepszy i pokazuje więcej efektów z PSX-a. Oba pluginy śmigają u mnie aż miło przy możliwie najwyższych ustawieniach, z tym tylko, że przy pluginie OpenGl2 nie działa mi antyaliasing (wygładzanie krawędzi) - i krawędzie są poszarpane, co wygląda brzydko, szczególnie w Residencie 3. Pytam więc, czy ktoś wie napewno, że np. jeden plugin jest lepszy od drugiego (bo na przykład pokazuje więcej efektów), czy może pod względem jakości oba są jednakowo dobre (kwestię prędkości emulacji można pominąć, bo na nią nie narzekam - chodzi o jakość). A może ktoś wie, jak włączyć antyaliasing w pluginie OpenGl2? Będe bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
Dodam tylko, że używam ePSXa 1.6.0 na Athlonie 3000+, 512 Ramu i FX 5600 ultra.
$zu
Przy GF'ach D3D możesz wywalić - liczą się praktycznie tylko Petes OGL i OGL2. Jeżeli na tym drugim Ci się nie tnie i ogólnie masz miód to sprawa tym bardziej się ułatwia
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Dlaczego D3D mam wywalić - sorry, że jestem taki wścibski, ale chętnie dowiem się czegoś od kogoś kto ma większe pojęcie, czy wiesz może czy na openGl2 da się na Gforsie aktywować antyaliasing, bo w zasadzie to tylko fakt, ze mi antyaliasing nie działa nie podoba mi się w tym pluginie.
BTW, dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
BTW, dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
$zu
Po prostu z tego co wiem to OGL i OGL2 są o wiele lepsze.
Z poziomu pluga AA chyba się włączyć nie da (jeśli się da to nie wiem jak). Możesz spróbować włączyć go globalnie w ustawieniach karty (defaultowo powinien być pod kontrolą aplikacji), ale nie wiem co to da.
Z poziomu pluga AA chyba się włączyć nie da (jeśli się da to nie wiem jak). Możesz spróbować włączyć go globalnie w ustawieniach karty (defaultowo powinien być pod kontrolą aplikacji), ale nie wiem co to da.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Sorry, że tak drąże, ale lepsze to znaczy szybsze, czy może przeważają pod względem jakości obrazu i jego wierności oryginałowi (chodzi mi o efekty specjalne). Jak włącze AA z poziomu sterów to nic się nie dzieje, obraz dalej jest "schodkowy". Domyślam się, że sam używasz openGl lub openGl2, czy włączasz AA, czy go olewasz, a jeżeli włączasz to czy Ci działa AA.
$zu
Nie szkodziszu pisze:Sorry, że tak drąże
AFAIK OGL wykorzystuje w większym stopniu możliwości kart graficznych (D3D jest raczej dla słabszych sprzętów). Grafika jest przez to ładniejsza itd.
Sam używam głównie OGL'a (choć ostatnio też OGL2) i szczerze powiedziawszy AA olewam tzw. sikiem prostym Może ktoś inny będzie w stanie udzielić Ci bliższych informacji na temat AA na PSX'ie.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
W konfiguracji Pete's OpenGL masz taka fajna funkcje - Screen smoothing sie zowie i dostepna jest w sekcji Misc. Polecam jej uzycie, jesli jestes zwolennikiem wygladzania.szu pisze:Jak włącze AA z poziomu sterów to nic się nie dzieje, obraz dalej jest "schodkowy".
BTW; moglbys zapodac jakis screen pokazujacy owe "schodki"?
BTW2; upewnij sie, ze poprawnie wlaczyles ten antialiasing - daj na 4X lub 8X dla zwiekszenia doznan. Z takim ustawieniem schodki na 320x240 znikaja. :]
Dzięki wszystki za wypowiedzenie się w temacie
Co do funkcji
Tak czy inaczej przejdę chyba całkiem na OpenGL2, chociaż by dlatego, że filmiki są duużo ładniejsze na tym pluginie, na D3D 1.76 były jakieś takie pikselowate - a co do jakości obrazu w grach to jakoś nie mogę zauważyć różnicy między D3D a OpenGL2, ale OpenGL2 jest zdecydowanie szybszy.
Jeżeli ktoś jescze będzie się chciał podzielić swoją opinią na temat poruszanych pluginów, to będe bardzo wdzięczny, bo tak do końca to jeszcze przekonany nie jestem.
Pozdro
Bardzo chętnie, ale nie mam pojęcia jak wstawić obrazek !BzyRes pisze:BTW; moglbys zapodac jakis screen pokazujacy owe "schodki"?
Co do funkcji
to w openGL2 jej nie ma, ale mnie naprowadziłeś i zaznaczyłem sobie Screen filtering i obraz mi się poprawił, schodki się zmniejszyły (szczególnie zauważalne w Tekenie 3, w RE Nemesis poprawa też jest, ale nie tak znaczna).BzyRes pisze:Screen smoothing
Napewno dobrze ustawiłem - tryb 4x w ogóle nie działa na D3D 1.76 (słychać dźwięk ale "black screen") a w trybie 8X zaczyna już gubić klatki i nie da się grać.BzyRes pisze:BTW2; upewnij sie, ze poprawnie wlaczyles ten antialiasing
Tak czy inaczej przejdę chyba całkiem na OpenGL2, chociaż by dlatego, że filmiki są duużo ładniejsze na tym pluginie, na D3D 1.76 były jakieś takie pikselowate - a co do jakości obrazu w grach to jakoś nie mogę zauważyć różnicy między D3D a OpenGL2, ale OpenGL2 jest zdecydowanie szybszy.
Jeżeli ktoś jescze będzie się chciał podzielić swoją opinią na temat poruszanych pluginów, to będe bardzo wdzięczny, bo tak do końca to jeszcze przekonany nie jestem.
Pozdro
$zu
1. Jak wstawic obrazek. Bardzo prosto - wrzucasz screen na jakis serwer [np. republike] i podajesz link do niego. Rownie dobrze, mozesz posluzyc sie znacznikiem:
W tym przypadku screen zostanie wklejony do Twojej wiadomosci na forum i bedziemy go mogli podziwiac, ew. wytykac schodzi poszczegolnym elementom 3D. :]
2. Tak, screen smoothing'u w OpenGL2 nie ma - pisalem o Pete's OpenGL. Jest za to blizniacza opcja, ktorej sie dopatrzyles. Zalatwione.
3. Odnosnie video plugow od Pete'a. Linia D3D dedykowana zostala kartom, w ktorych prym wiedzie technologia Direct 3D - beda to wszelkie Riva'y, stare Matrox'y, itd. Cale talatajstwo current gen, czyli od Ge-Force 256 wzwyz [pozwolilem tak to sobie niechlujnie okreslic], korzystajace z dobrodziejstw OpenGL oraz OpenGL2 jest najlepiej supportowane przez wtyczki serii OpenGL/2 - oczywiste. Jako ze posiadasz GeForce FX jednym slusznym rozwiazaniem jest zastosowanie wtyczek przeznaczonych dla kart graficznych tego rodzaju. Nie ma co dyskutowac.
Kod: Zaznacz cały
[img]adres_URL_obrazka[/img]
2. Tak, screen smoothing'u w OpenGL2 nie ma - pisalem o Pete's OpenGL. Jest za to blizniacza opcja, ktorej sie dopatrzyles. Zalatwione.
3. Odnosnie video plugow od Pete'a. Linia D3D dedykowana zostala kartom, w ktorych prym wiedzie technologia Direct 3D - beda to wszelkie Riva'y, stare Matrox'y, itd. Cale talatajstwo current gen, czyli od Ge-Force 256 wzwyz [pozwolilem tak to sobie niechlujnie okreslic], korzystajace z dobrodziejstw OpenGL oraz OpenGL2 jest najlepiej supportowane przez wtyczki serii OpenGL/2 - oczywiste. Jako ze posiadasz GeForce FX jednym slusznym rozwiazaniem jest zastosowanie wtyczek przeznaczonych dla kart graficznych tego rodzaju. Nie ma co dyskutowac.
Widocznie miales / masz zaznaczona opcje Unfiltered framebuffer updates, ktora owszem - czyni wyswietlanie MDECow [filmikow] szybszym, lecz ujemnie wplywa na ich jakosc - zapewne stad te schodki. Inna przyczyna moze byc zastosowanie zbyt niskiej rozdzielczosci.szu pisze:na D3D 1.76 były jakieś takie pikselowate
Bo wielkiej roznicy nie ma, zalezy jeszcze na jakim sprzecie. Natomiast wiele dzieli te dwa plugi pod wzgledem kompatybilnosci z grami, na korzysc Pete's OpenGL oczywiscie. Pisze na podstawie tego, co udalo mi sie przetestowac.szu pisze:a co do jakości obrazu w grach to jakoś nie mogę zauważyć różnicy między D3D a OpenGL2, ale OpenGL2 jest zdecydowanie szybszy.
Zatem pragne Cie przekonac, ze w Twoim przypadku nie ma lepszego rozwiazania niz Pete's OpenGL - pierwsza lub druga edycja tego plugin'a [OpenGL2 polecam koneserom wizualnego piekna z wypasionym sprzetem]. Cos jest nie tak? Podbij solidnie rozdzialke [z racji posiadanej karty mozesz sobie na to smialo pozwolic], glebie kolorow ustaw na 32-bity, uruchom pierdolety w stylu Hi-Res Textures i delektuj sie oblym [czasami nawet przesadnie[/u] obrazem w grach na PSXa. Jezeli nadal widzisz schodki, pustaki i inne elementy charakterystyczne dla budownictwa, to przykro mi - taki juz urok wielu gier minionej epoki. :]szu pisze:Jeżeli ktoś jescze będzie się chciał podzielić swoją opinią na temat poruszanych pluginów, to będe bardzo wdzięczny, bo tak do końca to jeszcze przekonany nie jestem.