Proszę o pomoc PSX PILNIE :(

Jesteś maniakiem sprzętu komputerowego? A moze jesteś fanem jakiejś konsoli. Tak czy inaczej ten dział jest dla Ciebie.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

BTW; nie spodziewaj sie cudow, gdy zarzucisz porysowany nosnik. Czasami nawet fabrycznie nowy laser nie pomoze. gdy plyta jest skopana - ma prawo i bedzie ciac.
Awatar użytkownika
Daniu
Spammer
Posty: 171
Rejestracja: 01 grudnia 2005, 16:50
Kontakt:

Post autor: Daniu »

tak tylko że płyte wczoraj skopiowałem :] i nie ma ani jednej ryski
Bez wyjątku tak już to jest poprostu w każdym z nas to żyje i każdy ma swój Old School...
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Dużą rolę odgrywają tu również takie czynniki jak:
- jakość płyty, kopiowanie na esperanze za 40-60gr to ni dobry pomysł, beznadziejna warstwa, złe wywazenie itp. niekorzystnie wpływają na prace lasera. Ja do backupowania PSXowych gier polecam Verbatim MetalAZO, lub tańsze płytki z czarnym spodem... moja zasada - jesli płytka przepuszcza promienie po ustawieniu pod światło to nie nadaję się do konsoli.
- jakość oryginału, nic nie poradzi nawet najlepsza profesjonalna płytka do CDA za 30zł jesli nośnik źródłowy będzie scharatany. Co z tego że zrzucisz/skopiujesz gre skoro rysy na oryginale moga powodować skoki animacji, trzeszczącą muze itd.

EoS
2BII!2B
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Wiadomosc, ktora zniknela:
A najlepsza płytka która nie przepuszcza światła ? to jaka ?

<bzy>ostatni raz przypominam o edycji postow!</bzy>

tyle żenie zważając na nic każda płyta prześwituje
Daniu pisze:A najlepsza płytka która nie przepuszcza światła ? to jaka ?
w_m juz Ci napisal - taka, ktora nie przepuszcza swiatla, a najlepiej Verbatim MetalAZO albo dowolna, z czarna czescia optyczna i zarazem dobrej jakosci [renomowanej marki].
Daniu pisze:tyle żenie zważając na nic każda płyta prześwituje
A co to za bzdury? Bierzesz dobra, [niby] nieprzeswitujaca CD-R, kierujesz na wysokosc wzroku i promieni swietlnych padajacych jak najblizej prostopadlosci [ale nie polecam pod laser] i patrzysz. Jesli zacznie Cie razic w oczy - plyta jest zla, jesli nie zaznasz jasnosci - dobra. Sorry, ale w tym przypadku bardziej skomplikowanie nie dalo sie napisac.

EDIT: za usuwanie wpisow i robienie moda w balona rowniez beda odpowiednie nagrody :].
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Daniu pisze:tyle żenie zważając na nic każda płyta prześwituje
Niby tak bo jak spojrzysz w dziurkę po środku to w 99% przypadkach dojrzysz co jest po 2giej stronie. Jednakże wydaje misię iż cytowanym stwierdzeniem dowiodłeś ze nigdy nie nabyłeś oryginalnej gry na PSXa czy też płyty CD-R droższej niż 1zł :P

Bo jesli myslisz że coś takiego... >

Obrazek Obrazek

Jest w stanie przepuścić promienie przez warstwe na której nagrane są dane to...

Obrazek Obrazek

... jesteś w błędzie :P
.... i jeszcze kwestią wyjaśnienia:
1) po lewej/czarna płytka to oryginał (ale jak poszukasz to bez problemu kupisz płyty o czarnym spodzie) a po lewej kopia bezpieczeństwa na płycie Verbatim MetalAZO.
2) te refleksy (prawy dolny róg) na zdjęciach pod światło to odbicie aparatu w płytce.
3) MetalAZO jest w chwili obecnej dostępna na płytach Verbatima z technologią Double Protection (plyty CD) oraz Advanced AZO (DVD)
Ostatnio zmieniony 12 stycznia 2006, 17:42 przez winter_mute, łącznie zmieniany 1 raz.
2BII!2B
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Uzupelniajac. Wiele madrych slow nt przydatnosci poszczegolnych CD-R w odniesieniu do gier dla PlayStation, zostalo zawartch w TYM artykule autorstwa StreaK'a. Polecam lekture.
Awatar użytkownika
Daniu
Spammer
Posty: 171
Rejestracja: 01 grudnia 2005, 16:50
Kontakt:

Post autor: Daniu »

Mam takie małe pytanko co do PSXa zauważyłem że w Menu sie wogle muzyczka nie tnie ale podczas gry niestety tak czego to wina ?
Bez wyjątku tak już to jest poprostu w każdym z nas to żyje i każdy ma swój Old School...
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Daniu pisze:Mam takie małe pytanko co do PSXa zauważyłem że w Menu sie wogle muzyczka nie tnie ale podczas gry niestety tak czego to wina ?
Menu czego? Konsoli, czy gry? Jesli gry, to najprawdopodobniej przygrywajaca muzyka zostala wczytana do pamieci. Jak to sprawdzic? Wyjmij plyte i posluchaj, czy dalej gra. Jesli tak, to sila rzeczy nie wystepuje odczyt z plyty, zatem zaciachow brak.

Analogicznie w przypadku odczytu podczas wlasciwej rozgrywki, tylko ze od tylka strony. Tnie, bo laser musi na biezaca odczytywac muzyke z plyty.
Awatar użytkownika
Daniu
Spammer
Posty: 171
Rejestracja: 01 grudnia 2005, 16:50
Kontakt:

Post autor: Daniu »

Nie nie gra poprostu w menu gry normalnie wszystko chodzi muzyka gra elegancko a jeżeli wejde do gry zaczyna sie ścinać ale Efekty np. w Gran Turismo czy też w innych grach takie jak trzaski hamulec silnik itpp jest normalnie tylko muzka coś szwankuje
Bez wyjątku tak już to jest poprostu w każdym z nas to żyje i każdy ma swój Old School...
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Daniu pisze:Nie nie gra poprostu w menu gry normalnie wszystko chodzi muzyka gra elegancko a jeżeli wejde do gry zaczyna sie ścinać ale Efekty np. w Gran Turismo czy też w innych grach takie jak trzaski hamulec silnik itpp jest normalnie tylko muzka coś szwankuje
Efekty w większości przypadków sa ładowane do pamięci konsoli podczas gdy muzyka przewaznie ładowana dynamicznie z CD w czasie rozgrywki... jeśli więc:
1) przegrałeś gre z porysowanego CD
2) pada Ci laser
3) nagrałeś grę na nędznym nośniku
to muza będzie przecinać...
2BII!2B
ODPOWIEDZ