Pływające tekstury w grach...

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
anatinus
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 11 września 2006, 15:22

Pływające tekstury w grach...

Post autor: anatinus »

Witam

Mam pytanie odnośnie tekstur w grach obsługujących 3D. Mianowicie tekstury w grach tego typu bardzo często "pływają" wydają się być fatalnie zsynchronizowane i dają podczas przemieszczania się np. kamery nieprzyjemny efek pływania. Czy jest jakaś możliwość pozbycia się tego problemu bądź jego minimalizacji? Wszelki sugestie mile widziane.

P.S.
Używam epsxe 1.6
Video Driver: Pete's OpenGL2 Driver 2.8
Karta graficzna: Radeon 9800 pro.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Skoro sugestie sa mile widziane to zasugeruje iż tzw.`pływające tekstury` to całkiem normalne zjawisko w emulacji PlayStation, przynajmniej w przypadku wykorzystywania wtyczki graficznej obsługującej akcelerację graficzną.

Jako, iż zaobserwowany przez Ciebie efekt nie jest wynikiem błędnego działania emulatora czy wtyczek możesz zrobić następujące rzeczy:
1) pobaw się ustawieniami karty graficznej: polecam zacząć od synchronizacji pionowej.
2) pokombinuj z ustawieniami filtrowania i kolorów tekstur oraz framebuffer textures / access... we wtyczce wideo
3) spróbuj przesiadki na wtyczkę softwarową, bądź emulator generujący obraz w tenże sposób (pSX, Xebra, CVGS), aczkolwiek w tymże przypadku należy się liczyć ze utrata jakości wyśiwetlanego obrazu.
2BII!2B
anatinus
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 11 września 2006, 15:22

Post autor: anatinus »

Dziękuje uprzejmie nie omieszkam dokładnie przetestować. Jeśli uda mi się uzyskać konkretne efekty to oczywiście podziele się nimi z wami ;). Tymczasem uciekam, potestuje wieczorkiem. Jak się uda na to zaradzić to opiszę rozwiązanie ;)

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ