Strona 1 z 1
Metal Gear Solid
: 07 kwietnia 2007, 20:20
autor: Muminq
Witam!
Mam program ePSXe przez który uruchamiam MGS NTSC.
Chciałbym poprosić forumowiczów o pomoc w optymalnym ustawieniu dźwięku i video, w miarę możliwości jak najdokładniej.
Głównie chodzi mi o ustawianie częstotliwości w grze (Codec),
cały czas jest 88:888.
: 07 kwietnia 2007, 20:46
autor: BzyRes
Chciałbym poprosić forumowiczów o pomoc w optymalnym ustawieniu dźwięku i video, w miarę możliwości jak najdokładniej.
Nie napisałeś, jakim dysponujesz sprzętem, więc ciężko przewidzieć, jakie ustawienia będą dla ciebie optymalne. No, ale załóżmy, że komputer jest z tej epoki, a nie z minionej jak mój.
Grafika >
http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Artyk ... pu_peteogl > przy czym rozdzielczość możesz dowolnie modyfikować, a
Tekxture filtering, z tego co pamiętam, należałoby ustawić na wartość 6.
Dźwięk >
http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Artyk ... pu_eternal > KONIECZNIE zaznacz opcję
SPU IRQ - Wait CPU action
A Codec? Nie ma prawa nie działać. Szczególnie po zastosowaniu odpowiednich [patrz wyżej] ustawień.
: 08 kwietnia 2007, 19:10
autor: Muminq
Ok, video w porządku.
Jednak dźwięk tak jakby nie nadążał , tzn. muzyka. Jest w spowolnionym tempie.
Jednak jest to wina zbyt słabej karty graficznej. (GeForce 6100), ale reszta sprzętu jest ok: 1024MB RAM, Athlon 3500+...
[mod] Edytuj własne wiadomości bo bedzie ostrzeżenie
/w_m [/mod]
Teraz z innej beczki. Mam Gran Turismo 2 i nie wiem jak zmienić z mp/h na km/h. Chyba, że zależy to od wersji gry...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: 09 kwietnia 2007, 13:29
autor: winter_mute
Mam Gran Turismo 2 i nie wiem jak zmienić z mp/h na km/h. Chyba, że zależy to od wersji gry.
Strzał w dziesiątkę - jednostki wyświetlane w GT2 zależą od wersji regionalnej gry.
Jednak dźwięk tak jakby nie nadążał , tzn. muzyka. Jest w spowolnionym tempie.
W Eternalu pobaw się (zmniejszaj / zwiększaj o 5-15 ) ustawieniami opcji "Buffer size". Ewentualnie przestaw metodę generacji (Audio out method) na SPUasync w trybie Wait co wymaga użycia dużego bufforu [około 100]. W końcu ... warto tez spróbować odznaczyć opcję "Wait for XA buffer is free" ...
Aha, czynności nie są wypisane w przypadkowej kolejności - najpierw zwiększ bufor, później zmień metodę, a na końcu odznacz wait.
Jednak jest to wina zbyt słabej karty graficznej. (GeForce 6100)
Nie sadzę, mówimy o emulacji PSX`a, a do tej ta karta jest conajmniej wystarczająca.
: 09 kwietnia 2007, 19:19
autor: Muminq
Więc tak, Metal Gear Solid chodzi, ok jeszcze pokombinuje z dźwiękiem.
Problem z wydajnością zaczyna się gdy uruchamiam codec.
Spada do kilku klatek / s.
: 09 kwietnia 2007, 22:46
autor: BzyRes
Grasz z obrazu czy z napędu? Jeśli z napędu, wykonaj obraz i przetestuj działanie gry, uruchamiając ją za pomocą polecenia File > Run ISO.
P.S. W ustawieniach Pete's OpenGL: Combatibility > Framebuffer textures - daj na wartość 2 lub 3. I pisz, czy nastąpiła jakaś poprawa.
: 10 kwietnia 2007, 18:05
autor: Muminq
Ok, zrobiłem tak jak mówiłeś i teraz wszystko gra.
Jeszcze jest kłopot z wyświetlaniem filmików w grze (rozmazują się).
: 10 kwietnia 2007, 19:40
autor: BzyRes
Compatibility > Framebuffer access > Full software drawing (FVP)? Strzelam, bo nie mam u siebie MGS.