Strona 1 z 2
Resident Evil 2 ustawienia.
: 15 listopada 2007, 16:16
autor: falkon
Witam, mam problem. Używam pluginu Pete's D3D Driver 1.76. Dotąd wszystko było w porządku, gra chodziła wyśmienicie, ale doszedłem do poziomu w kanałach, do walki z olbrzymim krokodylem. Kiedy otwiera paszczę i wszystko się trzęsie gra masakrycznie zwalnia i obraz zaczyna migać, po czym znów jest normalnie. Bardzo mnie to denerwuje ponieważ już kiedyś to olałem i występowało to w kilku innych miejscach (np. walka na pociągu z Birkinem) co ewidentnie przeszkadzało w ukończeniu gry bez kodów. Proszę o pomoc. Proszę o dobre ustawienia pod RE2.
: 15 listopada 2007, 18:27
autor: winter_mute
Zwolnienia są wynikiem działania efektów fb, podaj proszę:
a) konfigurację sprzętową
b) ustawienia graficzne z sekcji Compatibility, tzn.: Off-Screen drawing, framebuffer textures i access
c) interesowałoby mnie także informacja czy korzystasz z opcji frameskipping oraz łatek special game fixes.
: 15 listopada 2007, 20:34
autor: falkon
No to lecimy:
a) Celeron 2,2ghz
640ram
gf4mx440 64mb32bit
b) Wszystkie opcje ustawione na 2 + Alpha multipass i mask bit wyłączone.
c) nie korzystam z żadnych z tych opcji.
: 16 listopada 2007, 01:02
autor: BzyRes
Ustaw:
Compatibility:
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 3
Aha, i przesiadkę na Pete's OpenGL sugeruję, bo karta grafiki starsza od węgla, ale do tej wtyczki odpowiednia/odpowiedniejsza.
: 16 listopada 2007, 09:12
autor: falkon
BzyRes -> te ustawienie Framebuffer access: 3 powoduje jeszcze gorsze działanie
w obu przypadkach - na OpenGl i D3D.
Edit: Coraz bardziej jestem zdania, że ten emulator jest do niczego. Byle jakie opcje ustawie to może być albo tak samo, albo gorzej
Musi być chyba jakiś dobry konfig pod tego RE2. W jedynce żadnych problemów nie było...
: 16 listopada 2007, 13:46
autor: winter_mute
To ja na poczatek proponuje:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: on
- FPS limit: Auto
włączyć w menu głównym special game fixes, a w menu łatek opcje:
- Direct framebuffer updates
- Use old frameskipping
Powinno trochę pomóc, ale generalnie zwolnienia są spowodowane tym, iż komputer nie wyrabia z generowaniem efektów na słabiutkiej karcie graficznej.
Mała uwaga: w ustawieniach karty graficznej (pod Windowsem) koniecznie wyłącz filtrowanie anizotropowe i Anty-Aliasing (wygładzanie krawędzi) bo Twoja karta nie radzi sobie z tymi opcjami.
: 16 listopada 2007, 14:05
autor: falkon
Niewiele to pomaga. Ale za to pomocno okazać się może ta wiadomość - kiedyś miałem ten problem jak już pisałem i pomogło ustawienie opcji w taki sposób jak na poniższym screenie, jednak teraz to NIE POMAGA. Co to oznacza ? złe sterowniki ? zły directx ?
[/url]
: 16 listopada 2007, 17:06
autor: BzyRes
Czy nie masz czasem włączonego trybu FSAA [wygładzanie krawędzi] we właściwościach karty graficznej? Jeśli tak - wyłącz [filtrowanie anizotropowe również]. I jeszcze raz przetestuj ustawienia, które zasugerowaliśmy. BTW; i rozdzielczość zmniejsz do tych testów - sprawdzajmy tę konfigurację w jak najmniej sprzętożernym trybie.
: 16 listopada 2007, 19:39
autor: falkon
Mam to domyślnie wyłączone.
: 17 listopada 2007, 14:47
autor: BzyRes
Brakuje mi pomysłów na razie, a nie chciałbym myśleć, że dla zaemulowania tej sceny za słaby masz sprzęt [głównie kartę graficzną]. Wrzuć gdzieś memorkę z zapisem sprzed walki z bossem - pokombinuję u siebie organoleptycznie, jako że jestem szczęsliwym posiadaczem RE2.