Strona 1 z 2

Resident Evil 2 ustawienia.

: 15 listopada 2007, 16:16
autor: falkon
Witam, mam problem. Używam pluginu Pete's D3D Driver 1.76. Dotąd wszystko było w porządku, gra chodziła wyśmienicie, ale doszedłem do poziomu w kanałach, do walki z olbrzymim krokodylem. Kiedy otwiera paszczę i wszystko się trzęsie gra masakrycznie zwalnia i obraz zaczyna migać, po czym znów jest normalnie. Bardzo mnie to denerwuje ponieważ już kiedyś to olałem i występowało to w kilku innych miejscach (np. walka na pociągu z Birkinem) co ewidentnie przeszkadzało w ukończeniu gry bez kodów. Proszę o pomoc. Proszę o dobre ustawienia pod RE2.

: 15 listopada 2007, 18:27
autor: winter_mute
Zwolnienia są wynikiem działania efektów fb, podaj proszę:
a) konfigurację sprzętową
b) ustawienia graficzne z sekcji Compatibility, tzn.: Off-Screen drawing, framebuffer textures i access
c) interesowałoby mnie także informacja czy korzystasz z opcji frameskipping oraz łatek special game fixes.

: 15 listopada 2007, 20:34
autor: falkon
No to lecimy:

a) Celeron 2,2ghz
640ram
gf4mx440 64mb32bit

b) Wszystkie opcje ustawione na 2 + Alpha multipass i mask bit wyłączone.

c) nie korzystam z żadnych z tych opcji.

: 16 listopada 2007, 01:02
autor: BzyRes
Ustaw:

Compatibility:
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 3

Aha, i przesiadkę na Pete's OpenGL sugeruję, bo karta grafiki starsza od węgla, ale do tej wtyczki odpowiednia/odpowiedniejsza.

: 16 listopada 2007, 09:12
autor: falkon
BzyRes -> te ustawienie Framebuffer access: 3 powoduje jeszcze gorsze działanie :P w obu przypadkach - na OpenGl i D3D.

Edit: Coraz bardziej jestem zdania, że ten emulator jest do niczego. Byle jakie opcje ustawie to może być albo tak samo, albo gorzej :| Musi być chyba jakiś dobry konfig pod tego RE2. W jedynce żadnych problemów nie było...

: 16 listopada 2007, 13:46
autor: winter_mute
To ja na poczatek proponuje:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: on
- FPS limit: Auto

włączyć w menu głównym special game fixes, a w menu łatek opcje:
- Direct framebuffer updates
- Use old frameskipping

Powinno trochę pomóc, ale generalnie zwolnienia są spowodowane tym, iż komputer nie wyrabia z generowaniem efektów na słabiutkiej karcie graficznej.

Mała uwaga: w ustawieniach karty graficznej (pod Windowsem) koniecznie wyłącz filtrowanie anizotropowe i Anty-Aliasing (wygładzanie krawędzi) bo Twoja karta nie radzi sobie z tymi opcjami.

: 16 listopada 2007, 14:05
autor: falkon
Niewiele to pomaga. Ale za to pomocno okazać się może ta wiadomość - kiedyś miałem ten problem jak już pisałem i pomogło ustawienie opcji w taki sposób jak na poniższym screenie, jednak teraz to NIE POMAGA. Co to oznacza ? złe sterowniki ? zły directx ?

Obrazek[/url]

: 16 listopada 2007, 17:06
autor: BzyRes
Czy nie masz czasem włączonego trybu FSAA [wygładzanie krawędzi] we właściwościach karty graficznej? Jeśli tak - wyłącz [filtrowanie anizotropowe również]. I jeszcze raz przetestuj ustawienia, które zasugerowaliśmy. BTW; i rozdzielczość zmniejsz do tych testów - sprawdzajmy tę konfigurację w jak najmniej sprzętożernym trybie.

: 16 listopada 2007, 19:39
autor: falkon
Mam to domyślnie wyłączone.

: 17 listopada 2007, 14:47
autor: BzyRes
Brakuje mi pomysłów na razie, a nie chciałbym myśleć, że dla zaemulowania tej sceny za słaby masz sprzęt [głównie kartę graficzną]. Wrzuć gdzieś memorkę z zapisem sprzed walki z bossem - pokombinuję u siebie organoleptycznie, jako że jestem szczęsliwym posiadaczem RE2.