Strona 1 z 1

ff8 - podwójny dźwięk? (+ problem z boostem)

: 09 marca 2008, 17:30
autor: piero2224
Niedawno naszła mnie ochota na powtórke z ff8, niestety mam mały problem techniczny.

Odpalam cd1 poprzez epsxe 1.52 i niby wszystko działa w porządku (grafika, płynność) z wyjątkiem dźwięku.

Najłatwiej to zauważyć poprzez początkowe intro - wydaje się, że dźwięk jest jakby podwojony - trudno się tego słucha.

Moje pluginy:
Grafika: Petes Open_GL
Dźwięk: Eternal SPU 1.41
Z ustawieniami według atrykulu z waszej strony.

Kiedyś grałem w wersje na PC dlatego teraz mam takie problemy (nigdy nie odpalalem ff8 na psx). Nie wiecie czym może to być spowodowane?

Z góry dziękuje za wszelkie próby pomocy.

: 09 marca 2008, 20:48
autor: BzyRes
W Eternalu zaznaczyłeś Update before accessing...?

: 10 marca 2008, 16:40
autor: piero2224
Tak zaznaczyłem...

Ogólnie nieco zbyt szybko wyciągnąłem wnioski mnie wiecej po pokonaniu ifrita dzwiek wrocil do normy - podany wyzej efekt pojawia sie jednak w FMV :(

No i może nieco zbyt wolno wchodzi przejscie z mapy do walki (ekran robi sie czarny i musze przeczekac te 10s zanaim przejdzie do walki) ale to nie jest az takim problemem.

Wiec jesli ma ktos jeszcze jakies pomysly w sprawie poprawnego dzwięku w przerywnikach FMV i moze zniwelowaniem podanego wyzej efektu przejscia niech w wolnej chwili napisze pomocnego posta.

Pozdrawiam.

: 10 marca 2008, 17:50
autor: winter_mute
1) jaki sprzęt?
2) Gra z płyty czy z obrazu na dysku?
3) Nie porysowany nośnik?

: 10 marca 2008, 21:49
autor: piero2224
1) Sprzet slaby: Duron 800mhz, 128 ram, Geforce 4 (32mb) - na pc mi smigalo prawidlowo
2) Obraz płyty
3) Patrz 2 :)

Jesli chodzi o przejscie z mapy do walki przyzwyczailem sie wiec mozna to olac.

W przerywnikach FMV natomiast muzyka dziala prawidlowo natomiast efekty dzwiekowe (np. zderzenie miecza) slychac podwojnie jakby nakladały sie na siebie. Niby pierdola ale psuje to klimat FMV...

EDIT:

Znalazłem jeszcze jeden problem.:
Mianowicie BOOST. Dajmy na to mam ifrita z wyuczonym boostem. Wzywam go i standardowo na psx boosta uzywa sie kwadrat + X*Select. U mnie nie wyswietla sie zaden symbol ze rozpoczęłem boostowanie - moc uderzenia takze sie nie zmienia.

Zaczynam sie zastanawiac czy nie mam jakiejs wadliwej wersji gry :/ Zbyt wiele bugów...

Może miał ktoś podobne problemy?

: 15 marca 2008, 15:34
autor: winter_mute
1) Sprzet slaby: Duron 800mhz, 128 ram, Geforce 4 (32mb) - na pc mi smigalo prawidlowo
2) Obraz płyty [...] 3) Patrz 2
1) GF4, szczególnie MX jak mniemam z 32MB VRAM nie pociągnie efektów tj. wiry i rozmycia - stąd zwolnienia przed walkami. Zainwestuj w jakąś tanią, acz dobrą kartę np. GF3/4 Ti lub niskobudżetowy GF6200.
2 i 3) skąd więc pewność że obraz został dobrze utworzony, w dodatku z nieporysowanej płyty?
W przerywnikach FMV natomiast muzyka dziala prawidlowo natomiast efekty dzwiekowe (np. zderzenie miecza) slychac podwojnie jakby nakladały sie na siebie. Niby pierdola ale psuje to klimat FMV...
Co do dźwięku to można pomyśleć o zmianie wtyczki dźwiękowej na PEOpS SPU - ma mniejsze wymagania i w wielu przypadkach daje lepsza synchronizację z obrazem.
Mianowicie BOOST. Dajmy na to mam ifrita z wyuczonym boostem. Wzywam go i standardowo na psx boosta uzywa sie kwadrat + X*Select
Sprawdź w opisie bo nie dam sobie ręki uciąć, ale wydaje mi się, że przed kombinacją należy wywołać pasek boosta jednym z przycisków L/R. Do tego czy nie należało przypadkiem posiadać wyuczonej stosownej umiejętności?

: 14 kwietnia 2008, 19:47
autor: Rudsever
Moim skromnym zdaniem po co się męczyć skoro jest wersja PC. No chyba że wersja PSX ma coś czego wersja na blaszaki nie ma :)

: 14 kwietnia 2008, 20:16
autor: Muzzy^F8
Moze po to sie meczyc, ze pod emu odpalasz w wiekszej rozdzialce.
I masz lepszej jakosci muzyke - bo midi to nie to samo.

No i nie trzeba szukac patchy pod karty nvidii. ;P
Chociaz to chyba akurat sie tyczy FF7.