Strona 1 z 7

PCSX2 - wydania nieoficjalne

: 31 maja 2008, 15:57
autor: Zardon
Witajcie.
Wielu z Was zapewne zauważyło, że w internecie pojawiają się informacje o nowych odsłonach PCSX2 0.9.5, których nawet na oficjalnej stronie PCSX2 nie można odnaleźć.
Nadszedł czas aby wyjaśnić tą sytuację.

Nieoficjalne wersje PCSX2 to nic innego, jak skompilowane z kodu źródłowego najnowsze aktualizacje emulatora (oraz pluginów). Zachęcają one do testów licznymi poprawkami (m.in. w kodzie emulatora) i dodatkami (w postaci speed hacks itp.). Warto jednak dodać, że są często niestabilne, niedopracowane i gorzej radzą sobie z emulacją, niż wydana ponad pół oku temu wersja 0.9.4 emulatora.

UWAGA:
"Autorami" tych wydań są zazwyczaj osoby, które znają się na kompilowniu kodu źródłowego (nie są to oficjalne wydania), dlatego też serwisy takie jak Pcsx2 i PSEmu nie czują się odpowiedzialne i nie mają obowiązku pomagać w razie kłopotów z emulacją.


Teraz przejdźmy do rzeczy.
Osobiście znam jedną, konkretną stonę, na której można odnaleźć zarówno najnowsze, jak i starsze aktualizacje emulatora oraz pluginów.

Nieoficjalne PCSX2

Wraz z emulatorem można znaleźć changelog, który informuje nas o zmianach.

Najnowsza odsłona to rev. 377, poprawia ona błędy, które wprowadziła poprzednia wersja oraz dodaje nowe speed hacks:
  • rev 377: Fixed remaining Woody Woodpecker crashes. Oh and the MGS3 crash ;) /X3sync hack + 'Dr0' first release; ouchmytiredhurt - you rock!:P/
PCSX2 0.9.5 rev 377 X3 custom VU-SKIP
PCSX2 0.9.5 rev 377 X3

A oto najnowsze wersje pluginów (które również nie są oficjalne):
rev 771 GSDX 1.8
rev 367 ZeroGS 0.97.1
rev 356 PEOPS SPU2 1.9.0
rev 366 ZeroSPU2 0.4.6
Uprzedzam: do pluginów często nie są dołączone changelogi, dlatego o zmianach niewiele wiadomo.

No dobra, tyle teorii. A jak to wygląda w praktyce? Odpowiedź brzmi - różnie.
Aktualna wersja, w moim wypadku, uniemożliwia emulację Tekken 5 (czarny ekran, w poprzedniej edycji nie miałem tego problemu), ale przyśpieszyło Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 (dzięki nowym speed hack'om, ponad 50 fps).
Z nowości warto odnotować, że gra God Of War staje się coraz bliższa ideałowi (czyt. jeszcze trochę i będzie grywalna).

UWAGA #2
"Do prawidłowej pracy wtyczka GSdx wymaga bibliotek uruchomieniowych D3DX9 v38 [WinXP] /D3DX10 v38 [Vista], które należy samodzielnie pobrać (do znalezienia przez google.pl) i rozpakować do głównego katalogu emulatora."


To tyle ode mnie. Osobiście zachęcam do testów i komentowania jak sprawują się nieoficjalne wersje PCSX2.
Prosiłbym również wszelkie spostrzeżenia, informacje itd. umieszczać w tym temacie, aby nie robić zamieszania na forum PSEmu.

: 01 czerwca 2008, 19:51
autor: Zardon
Pojawiła się aktualizacja pluginu graficznego GSdx 1.8:
rev 772 GSDX 1.8

Zmiany:
Jak już wspomniałem - paczka z wtyczką nie zawiera changelog'u. Z nieoficjalnych źródeł dowiedziałem się, że poprawiono grafikę w GoW (do tej pory pojawiała się "mgła", która przesłaniała drogę Kratosowi, nowa wersja nieco zredukowała ten efekt), natomiast samemu przetestowałem Tekken'a 5 - również i on wygląda lepiej.

: 07 czerwca 2008, 18:30
autor: Zardon
Auktualizacja pluginu GSdx:
rev 774 GSDX 1.8

Zmiany:
Testując kilka gier (Tekken 5, FF XII, KH) zauważyłem nieznaczny przyrost prędkości (ok. 3 fps). Natomiast z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że poprawiono emulację SoulCalibur III (mniej przekłamań graficznych w menu).

: 18 czerwca 2008, 15:45
autor: Zardon
Ukazała się aktualizacja nieoficjalnej wersji SVN 377 emulatora PCSX2. Zmiany:
  • It's finally here! My custom vu-skip is no longer needed. cottonvibes' one works way better than mine - cottonvibes, you rock! :P
...Innymi słowy - nowy VU-ski + GSdx 0.1.8 = znaczny przyrost prędkości i to bez większego uszczerbku na płynności animacji (Tekken 5 ok. 40 fps!).

PCSX2 0.9.5 rev 377 X3 (NEW cottonvibes' VU-SKIP included) V4

: 19 czerwca 2008, 14:34
autor: Zardon
Nie zdążyliśmy nacieszyć się jeszcze najnowszą, oficjalną odsłoną GSdx, a tu już pojawiła się kolejna, nieoficjalna wersja beta pluginu w wersji 0.1.9!
rev 788 GSDX 1.9
Niestety, o zmianach osobiście nic mi nie wiadomo. Przetestuję kilka gier i jak coś "nowego" zauważę, to dam znać.

EDIT:
Wypowiedź autora pluginu, Gabest'a
gabest pisze:Swizzling and also the readback functions were optimized a bit, 5-10% speedup for most games (sw & d3d). Half of the optimizations use sse4.

: 22 czerwca 2008, 12:50
autor: gogeta ssj4
Przetestowałem nowego gsdx 0.1.9 i zauważyłem że nie różni sie niczym od gsdx 0.1.8. :(

: 22 czerwca 2008, 21:29
autor: Zardon
Niestety, wprowadzone zmiany można zauważyć tylko i wyłącznie w trybie Software. Przykład - gra Tekken 5:
GSdx 1.7: 4-5 fps
GSdx 1.8: 9 fps
GSdx 1.9 (rev 791): 9-10 fps
Więc mamy postęp, którego nie widać w trybie Hardware.

A tak przy okazji - pojawiła się aktualizacja pluginu GSdx:
rev 791 GSDX 1.9
O zmianach - jak zawsze - nic nie wiadomo.

: 23 czerwca 2008, 15:10
autor: gogeta ssj4
Może i lepiej bedzie chodził ale te 2 czy 3 fps przy słabym nic nie da! :(

: 24 czerwca 2008, 12:15
autor: Zardon
Właśnie, że da. Może nie teraz, ale po kilku takich aktualizacjach powinniśmy zauważyć zmiany nawet na słabszych PeCetach.

Kolejna aktualizacja pluginu GSdx:
rev 792 GSDX 1.9
...oraz troszeczkę niespodziewana(?) wersja rev 793, która jest przeznaczona wyłącznie dla procesorów obsługujących SSE4 (E7xxx, E8xxx, Quad Q9xxx)
rev 793 GSDX 1.9 SSE4 ONLY

: 24 czerwca 2008, 15:56
autor: gogeta ssj4
Na pluginie graficznym rev 792 GSDX 1.9 nie chce sie właczyć gra!!!
Wiec po co on wogóle wyszedł!!! :(
A na rev 793 GSDX 1.9 SSE4 ONLY trzeba miec dobrego procka tzn. conajmniej core 2 duo!! :(