Naruto Storm MUGEN
: 19 października 2011, 10:31
Patrząc na sytuację na rynku gier komputerowych i konsolowych można spojrzeć, że następna generacja tych maszynek, a co za tym idzie chyba to jakość filmowa są już blisko. Jednak gdzieś w tym wszystkim producenci zgubili to co najważniejsze czyli czysta przyjemność z grania. Między innymi dlatego jak na złość kupiłem stare PS2 , a nie napakowane bzdetami internetowymi PS3. Ale dzisiaj nie o tym. Jako że ostatnio polubiłem mangę i anime japońskie, to zacząłem od kultowego już chyba Naruto. Tyle że pomyliłem linki i trafiłem na dzieło polskich tłumaczy (czyt.debili) i trafiłem na żałosne tłumaczenie owego serialu. Co innego wersja z napisami:D
Kilka dobrych lat temu firma Electybyte wpadła na pomysł udostępnienia silnika graficznego o wdzięcznej nazwie M.U.G.E.N. To jest silnik 2D który świetnie nadaje się do tworzenia bijatyk 2D i o dziwo daje spore możliwości kreacji. Szukając jakiejś innej pozycji z logiem Naruto niż słynne Narutimate Hero, o którym powiedziano już chyba wszystko na YouTube znalazłem filmik pokazujący gameplay z samodzielnego tworu ludzi z mugencharacters.ucoz.com pod tytułem Naruto: Storm M.U.G.E.N 2010. W założeniach jest to nic innego jak kolejna bijatyka na słynnym silniku. Jednak coś ją wyróżnia od innych.
Mianowicie w każdym MUGENIE jaki widziałem menu było niedopracowane zresztą tak samo jak postacie. Tutaj do pobrania zacęcały mnie tylko liczby(gra jest freeware, więc na koniec dam linki:D) no bo prawie 500mb sobie szosą nie chodzi. Zwłaszcza jak łącze nie przekracza 200kb/s. Autorzy w opisie obiecywali 90 grywalnych postaci i ponad 50 aren. Musiałem sam to zobaczyć i rzeczywiście tak jest, chociaż mógłbym narzekać że ok.10 postaci to różne wersje Naruto i Sasuke (przypomniały mi się czasy Dragon Ball), ale ważne że się różnią. I tu miłe zaskoczenie. Menu jest dopracowane gdyż nie mamy tu małych ikonek, a system przewijania co daje miłe wrażenia estetyczne.
Gra wykorzystuje strzałki i siedem klawiszy akcji, ale nie jest to aż tak rozbudowane. Zazwyczaj dwa klawisze odpowiadają za ciosy a reszta za wykonywanie tzw. Jutsu no i jeszcze w większości klawisz do ładowania chakry. Dla nieobeznanych chakra to energia potrzebna do wykonywania jutsu. Jedna technika wymaga 1 punktu chakry a druga może potrzebować 3 w zależności od mocy. Na HUD składa się pasek życia i wspomnianej już energii.
W grze znajdziemy cały kanon postaci z Naruto i Naruto:Shippuden. Jako przykłady mogę podać Itachiego, brata Sasuke, którego główną bronią jest Mangekoyu Sharingan. Technika uwięziona w oku która może u przeciwnika wywołać straszne wspomnienia, a co za tym idzie depresje, chociaż tu to się kończy tylko na zjechaniu ¼ HP. Mógłbym tak cały czas wymieniać tylko po co. Znajdziemy między innymi również Tsunade, Kabuto, Orochimaru, Jiraya, a nawet całe Akatsuki i Jouninów z Ukrytego Liścia. Możliwości są ogromne. Na przykład gdy mamy mało HP a podchodzenie do oponenta nie ma sensu, korzystamy z chakry i odpalamy Kage Bunshin no Jutsu(Technika Podziału Cienia{Naruto}) i my odpoczywamy a piętnastu Naruto nawala przeciwnika.
To co mnie zaintrygowało to fakt żywotności gry. Nie powala ona efektami w stylu PS2 a i tak jest grywalna, ponieważ autorzy idealnie odwzorowali świat Naruto. Natomiast to co dziwi to świetny soundtrack, który zapewne został wycięty z serialu, bo nie ma żadnej przeszkody, żeby usłyszeć w trakcie formowania techniki Katon:Hosenka no Jutsu(Element Ognia: Technika Kwiatu Feniksa) charakterystyczny szum i odgłos np. Sasuke: Katon: Hosenka no Jutsu! Poza tym istnieje możliwość dodawania do gry kolejnych postaci ze wspomnianej strony, więc gra daje kolejne możliwości oraz chyba nieśmiertelność rozgrywki, bo nowe charakterki są robione, a przykładem może być ostatni Shisui, jeden z członków klanu Uchiha.
Jedyne co pozostaje to zachęcić was do pobierania i podziękować autorom za wysiłek, bo pomimo, że to jest gra niezależna to jest po prostu świetna!
PLUSY:
- grywalność
- oprawa A/V
- dokładne odwzorowanie postaci i aren
- mnogość ataków u każdej z postaci
- możliwość dodawania kolejnych postaci
MINUSY:
- niektóre postacie jakby żywcem wyjęte z Nintendo DS
- ściąganie pomysłów z Naruto: Ninja Council na GBA
Linki:
http://www.filesonic.com/file/1954433041 part 1
http://www.filesonic.com/file/1954433051 part 2
Kilka dobrych lat temu firma Electybyte wpadła na pomysł udostępnienia silnika graficznego o wdzięcznej nazwie M.U.G.E.N. To jest silnik 2D który świetnie nadaje się do tworzenia bijatyk 2D i o dziwo daje spore możliwości kreacji. Szukając jakiejś innej pozycji z logiem Naruto niż słynne Narutimate Hero, o którym powiedziano już chyba wszystko na YouTube znalazłem filmik pokazujący gameplay z samodzielnego tworu ludzi z mugencharacters.ucoz.com pod tytułem Naruto: Storm M.U.G.E.N 2010. W założeniach jest to nic innego jak kolejna bijatyka na słynnym silniku. Jednak coś ją wyróżnia od innych.
Mianowicie w każdym MUGENIE jaki widziałem menu było niedopracowane zresztą tak samo jak postacie. Tutaj do pobrania zacęcały mnie tylko liczby(gra jest freeware, więc na koniec dam linki:D) no bo prawie 500mb sobie szosą nie chodzi. Zwłaszcza jak łącze nie przekracza 200kb/s. Autorzy w opisie obiecywali 90 grywalnych postaci i ponad 50 aren. Musiałem sam to zobaczyć i rzeczywiście tak jest, chociaż mógłbym narzekać że ok.10 postaci to różne wersje Naruto i Sasuke (przypomniały mi się czasy Dragon Ball), ale ważne że się różnią. I tu miłe zaskoczenie. Menu jest dopracowane gdyż nie mamy tu małych ikonek, a system przewijania co daje miłe wrażenia estetyczne.
Gra wykorzystuje strzałki i siedem klawiszy akcji, ale nie jest to aż tak rozbudowane. Zazwyczaj dwa klawisze odpowiadają za ciosy a reszta za wykonywanie tzw. Jutsu no i jeszcze w większości klawisz do ładowania chakry. Dla nieobeznanych chakra to energia potrzebna do wykonywania jutsu. Jedna technika wymaga 1 punktu chakry a druga może potrzebować 3 w zależności od mocy. Na HUD składa się pasek życia i wspomnianej już energii.
W grze znajdziemy cały kanon postaci z Naruto i Naruto:Shippuden. Jako przykłady mogę podać Itachiego, brata Sasuke, którego główną bronią jest Mangekoyu Sharingan. Technika uwięziona w oku która może u przeciwnika wywołać straszne wspomnienia, a co za tym idzie depresje, chociaż tu to się kończy tylko na zjechaniu ¼ HP. Mógłbym tak cały czas wymieniać tylko po co. Znajdziemy między innymi również Tsunade, Kabuto, Orochimaru, Jiraya, a nawet całe Akatsuki i Jouninów z Ukrytego Liścia. Możliwości są ogromne. Na przykład gdy mamy mało HP a podchodzenie do oponenta nie ma sensu, korzystamy z chakry i odpalamy Kage Bunshin no Jutsu(Technika Podziału Cienia{Naruto}) i my odpoczywamy a piętnastu Naruto nawala przeciwnika.
To co mnie zaintrygowało to fakt żywotności gry. Nie powala ona efektami w stylu PS2 a i tak jest grywalna, ponieważ autorzy idealnie odwzorowali świat Naruto. Natomiast to co dziwi to świetny soundtrack, który zapewne został wycięty z serialu, bo nie ma żadnej przeszkody, żeby usłyszeć w trakcie formowania techniki Katon:Hosenka no Jutsu(Element Ognia: Technika Kwiatu Feniksa) charakterystyczny szum i odgłos np. Sasuke: Katon: Hosenka no Jutsu! Poza tym istnieje możliwość dodawania do gry kolejnych postaci ze wspomnianej strony, więc gra daje kolejne możliwości oraz chyba nieśmiertelność rozgrywki, bo nowe charakterki są robione, a przykładem może być ostatni Shisui, jeden z członków klanu Uchiha.
Jedyne co pozostaje to zachęcić was do pobierania i podziękować autorom za wysiłek, bo pomimo, że to jest gra niezależna to jest po prostu świetna!
PLUSY:
- grywalność
- oprawa A/V
- dokładne odwzorowanie postaci i aren
- mnogość ataków u każdej z postaci
- możliwość dodawania kolejnych postaci
MINUSY:
- niektóre postacie jakby żywcem wyjęte z Nintendo DS
- ściąganie pomysłów z Naruto: Ninja Council na GBA
Linki:
http://www.filesonic.com/file/1954433041 part 1
http://www.filesonic.com/file/1954433051 part 2