Strona 1 z 1

Chrono Trigger - Problem z walką

: 11 grudnia 2003, 16:04
autor: ChrisPL
Ściągnołem z BitTorrenta Chrono Triggera. Wszystko ładnia chodzi, ale jak zaczyna sie walka to prawdopodobnie z zbyt dużej liczby "okienek" gra zaczyna zwlniać, aż mnie to zaczyna wkurzać! Grafa jest banalnie prosta (ale fajna) i mi komp nie wyrabia! To skandal już lepiej CC mi chodziło. Może cośz plugginem pokombinowałem?
Moj sprzent:
- Athlon 1000 MGh
- Ram 256
- GeForce 2 MX 100/200
Plugin: Pete's D3D Driver 1.74
a ustawienia:
Obrazek

: 11 grudnia 2003, 16:36
autor: Mortus
NIestety z CT na PSX'a tak już jest - po prostu Square odwalił kichę przy konwersji. Twoje ustawienia wyglądają nieźle - poczekaj na w_m'a, on ci ew. powie co zmienić ;-)

: 11 grudnia 2003, 19:05
autor: winter_mute
Mortus ma całkowitą rację - z CT już tak jest. Square zbabrał robotę konwertując tą grę na PSXa i czas ładowania jest niemiłosiernie długi...

Oczywiście możnaby popracować nad ustawieniami np.:
- przeżucić się na Pete`s OpenGl 1.75 (powinien być szybszy)
- i ustawić odpowiednie opcje tajk jak opisałem tutaj >
http://www.psemu.pl/forum/viewtopic.php?t=414

: 11 grudnia 2003, 20:36
autor: ChrisPL
O kurde! Na twoich ustawieniach fps jest mniej więcej równy 1klatka/sek. COśchyba przeceniłeśmojego kompa :P Powiedz mi co z tych ustawien powinienem zmienić...
Aha, pamiętaj, że GeForce 2 MX 100/200 ma tylko 32 ramu nie 64.

: 11 grudnia 2003, 21:11
autor: winter_mute
O kurde! Na twoich ustawieniach fps jest mniej więcej równy 1klatka/sek. COśchyba przeceniłeśmojego kompa
Założe się że śmigasz pod WinXP z domyślnymi sterownikami karty graficznej - zainstaluj sobie detonatory nVidii a zobaczysz różnicę :P
Czasami zdarza się równiż że gry chodzą wolniej na GF w OpenGL niż na D3D (róznica jest rzędu paru klatek) - zaradzić temu można ustawiając odpowiednie opcje w "panelu sterowania kartą graficzną" o których równiaż pisałem w tamtym temacie.

Ogólnie z OpenGL jest trochę roboty - jesli jesteś leniwy i nie zazlezy Ci na kilku(nastu) dodatkowych fps`ach to zostań przy D3D. Sprawdź jednak jak gry będą się zaachowywać po:
a) wyłaczeniu "HiRes Textures" > u mnie np. opcja "Stretched" nie daje rezultatatów przy wyłaczonym AA/FA (którego Twoja karta i tak nie obsługuje). Wyłacz, sprawdź czy obraz uległ pogorszeniu - jeśli nie to pozostaw opcję wyłaczoną bo nic oprócz straty prędkości przez nią nie zyskasz.
b) Nie zawadzi też zmniejszyć rozdzielczości - podejrzewam, że Twoja karta nia ma za dużo pamięci... a wiadomo, że im większa rozdziałka tym więcej jest jej pożerane.
c) w czasie gry wciśnij "Delete" przejdź do opcji "Off-screen drawing" i sprawdź jak zmniejszenie wartości do 2 wpłynie na prędkość emulacji i jakość grafiki. Jeśli na ekranie nie pokażą się dzięcioły, a liczba klatek wzrośnie warto przestawić wartość z 3 na 2.
d) więcej grzechów nie pamiętam :)

BTW; poza tym skoro gra jest 2D to może bardziej opłacalne okaże się skorzysanie z pluginu PeoPS Soft Driver. Sprawdź to sam.

: 19 grudnia 2003, 19:56
autor: MVT
Hi!

PAmiętacie może boss'a z CT Son of Sun (ten któremu trzeba walić w płomyki, jest ich 5 a tylko jak trafisz w jeden to odbiera mu życie a on je jeszcze przemieszcza ;()?!
Wie ktoś może skąd wiedzieć w który płomyk w danej chwili walić?
Plis help : P. Kiedyś go przeszedłem ale to było dawno a i tak wtedy przed nim lewel nabijałem... a to bez sensu : P.

: 19 grudnia 2003, 21:42
autor: Mortus
Nie da rady przewidzieć - możesz tylko strzelać. Najlepszym sposobem na niego, jest wyposażenie się w Red Vest i/lub Red Mail, które pochłaniają ogień. Miłej zabawy :-)

: 19 marca 2004, 15:59
autor: fifol
ej no kolego w czym problem :) ja wiem ze psx to psx ale jak sie chce pogac w CT to jedynym wyjsciem bedzie zagranie na emulatorze Super Nintendo. tam ta gra smiga az milo :)

: 19 marca 2004, 16:37
autor: Mortus
Śmiga śmiga, ale nie ma filmików (wg. mnie warto było się pomęczyć z grafą dla filmików :P).