Na początek chciałbym serdecznie przywitać użytkowników forum, jako że to mój pierwszy post. Z góry mówię, iż emulacją konsol bawię się bardzo okazyjnie i nigdy nie zagłębiałem się w tym temacie dłużej, a moje doświadczenia sprowadzają się do ZNES'a, PJ64 i kilku programach do zabawy z NESem, wszakże gierki na tej maszynie są ponadczasowe :>. Ale do rzeczy... Mają za sobą bogatą historię związaną z PSX'em, ściągnąłem sobie ePSXe, skonfigurowałem w główniej mierze w oparciu o pluginy "Pete's OpenGL Driver 1.75", "Eternal SPU Plugin 1.41" oraz "P.E.Op.S. CDR Driver 1.4" mniej więcej następująco:
[Kliknij, aby powiększyć.]
Cóż, problem polega na tym, iż grafika w każdej niemal grze jest strasznie "galaretowata" i "rozlazła". Nie wiem, czy to jest normalne (a może być ze względu na różnice w wyświetlaniu obrazu na monitorze oraz jakości emulacji) czy też zjawisko to występuje jedynie u mnie. "Wszystko płynie" jak to mawiali Grecy...
Aha, moja konfiguracja sprzętowa to:
Athlon Thunderbird 1.4 @ 1.53
ASUS A7M266
256 DDR RAM (@266 MHz)
GeForce 3 (ASUS 8200) - 200@245, 480@533
SB Live Player 5.1
Czekam z nadzieję, że ktoś coś poradzi... A przy okazji - wyciągnąłem kilka screenów:
1. 1280x960
2. 1024x768, AA x4, Anisotropic Filtering x8
3. 1024x768, AA x0, Anisotropic Filtering x8
Czy twe oczy mogą kłamać?
Witam serdecznie w imieniu wszystkich.Na początek chciałbym serdecznie przywitać użytkowników forum, jako że to mój pierwszy post.
Heh, pierwszy człowiek, który przez sentyment do Szaraka olewa całkowicie dobodziejstwa emulatora. Co do ustawień plugów - wszystko ołki; jeśli przeszkadzają Ci wygładzoe tekstury itp. zmień Texture Filtering na 0, a rozdziałkę na najniższą, wyłącz też screen smoothing :> Grymas obrzydzenia gwarantowany .Cóż, problem polega na tym, iż grafika w każdej niemal grze jest strasznie "galaretowata" i "rozlazła". Nie wiem, czy to jest normalne (a może być ze względu na różnice w wyświetlaniu obrazu na monitorze oraz jakości emulacji) czy też zjawisko to występuje jedynie u mnie. "Wszystko płynie" jak to mawiali Grecy...
Możesz uzywać tesh pluga softwareowego - obraz prawie jak na szaraku lub przeżucić się na całkowicie software'owy emu CVGS/EmuRayden.
Jezu, ludzie to mają sprzęta Btw. Jeśli nie chcesz, by greckie paplaniny irytowały Cię boleśnie zamień się ze mną na kompy - wtedy nie będzie płynęło, lecz jak mawiała pewna dziewczyna, która straciła dziewictwo z kaszanką : "skakało" (hi w_m:)).Athlon Thunderbird 1.4 @ 1.53
ASUS A7M266
256 DDR RAM (@266 MHz)
GeForce 3 (ASUS 8200) - 200@245, 480@533
SB Live Player 5.1
Co do screenów - WOW, ale popatrz na te cudeńka w galerii ("Grafika na full-wypas).
Hmm... chyba mnie źle zrozumiałeś :>. Nie w mojej naturze jest cokolwiek olewać, wszakże po to stworzono fajerwerki graficzne, aby z nich korzystać i to też jest w pewnym sensie urok emulatorów. Podoba mi się większa ilość klatek/sekundę, rozmyte tekstury, wysoka rozdzielczość, AntiAliasing, ale ta "galaretowatość" mnie przeraża. Wszystko wydaje się tak "płynąć", a tekstury od siebie "odjeżdżać", zniekształcać, co bynajmniej pozytywnym efektem nie jest... Czekam na rozwiązanie :>.
A co do kompa, to dawno już mu półtora roczku wskoczyło :>.
A co do kompa, to dawno już mu półtora roczku wskoczyło :>.
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Po kolei
1) Witam
2) Mógłbyś sprecyzować dokładniej problem Pojęcia "galaretowatość" i "płynąć" mogą oznaczać cokolwiek (jesli jest możliwość to wrzuć jakieś sceeny dla zobrazowania)...
Jesli Ci chodzi o fakt, że np. modele samochodów prezentowane na screenach są zbyt obłe to nie jest to wina emulatora czy pluginów - wydaje mi się że przesadziłeś z ustawieniem AA i FA. OSobiście mam ustawione 4xAA i 2xFA bo przy wyższych ustawieniach modele 3D zaa bardzo się rozmywają ("zaokrąglają"), a w przypadku kilku tytułów tekst wyświetlany w menusach kontekstowych (oknach dialogowych) staje się niewidoczny.
3) Co małych rozjeżdzających się tekstur to nawet przy max ustawieniach nie spodziewaj się cudów. PlayStaion wyposażone jest w 4MB pamięci (w sumie ) i dla takiego sprzętu pisane były gry... mozna więc zapomnieć o wielkich teksturach. Co lepsze konsola ma już prawie 10 lat i o zaawansowanych technikach korekcji obrazu nikt wtedy nie słyszał więc nie miej grom za złe jeśli od czasu do czasu zobaczysz rozjeżdżające się czy najeżdżające na siebie tekstury.
4) W sumie sumarów powiedziałbym że przesadziłeś z ustawieniami - zmniejsz AA do 4x i FA do 2x. Wyłącz też screensmoothing - opcja jest przydatna głównie w grach z mieszaną grafiką gdzie doskonale rozmywa dwuwymiarowe tła. W przypadku gier 3D przy wysokich ustawieniach AA i FA IMHO opcja rozmywa wszystko za bardzo.
Jesli zaś chodzi o całkiem coś innego to opisz o co właściwie Postaramy się pomóc
Pozdrawiam
/w_m/
1) Witam
2) Mógłbyś sprecyzować dokładniej problem Pojęcia "galaretowatość" i "płynąć" mogą oznaczać cokolwiek (jesli jest możliwość to wrzuć jakieś sceeny dla zobrazowania)...
Jesli Ci chodzi o fakt, że np. modele samochodów prezentowane na screenach są zbyt obłe to nie jest to wina emulatora czy pluginów - wydaje mi się że przesadziłeś z ustawieniem AA i FA. OSobiście mam ustawione 4xAA i 2xFA bo przy wyższych ustawieniach modele 3D zaa bardzo się rozmywają ("zaokrąglają"), a w przypadku kilku tytułów tekst wyświetlany w menusach kontekstowych (oknach dialogowych) staje się niewidoczny.
3) Co małych rozjeżdzających się tekstur to nawet przy max ustawieniach nie spodziewaj się cudów. PlayStaion wyposażone jest w 4MB pamięci (w sumie ) i dla takiego sprzętu pisane były gry... mozna więc zapomnieć o wielkich teksturach. Co lepsze konsola ma już prawie 10 lat i o zaawansowanych technikach korekcji obrazu nikt wtedy nie słyszał więc nie miej grom za złe jeśli od czasu do czasu zobaczysz rozjeżdżające się czy najeżdżające na siebie tekstury.
4) W sumie sumarów powiedziałbym że przesadziłeś z ustawieniami - zmniejsz AA do 4x i FA do 2x. Wyłącz też screensmoothing - opcja jest przydatna głównie w grach z mieszaną grafiką gdzie doskonale rozmywa dwuwymiarowe tła. W przypadku gier 3D przy wysokich ustawieniach AA i FA IMHO opcja rozmywa wszystko za bardzo.
Jesli zaś chodzi o całkiem coś innego to opisz o co właściwie Postaramy się pomóc
Pozdrawiam
/w_m/
2BII!2B
Rzeczywiście niezbyt precyzyjnie to opisałem. Miałem nadzieję, że problem jest znany i odpowiednie ustawienia są w stanie go zniwelować czy nawet wyeliminować, cóż... Chodzi po prostu o sposób renderowania grafiki, jest zupełnie inny niż ten, do którego przyzwyczajają produkcje pod inne konsole (/inne emulatory - niepotrzebne skreślić), a obraz "dorysowujący się" wygląda tutaj bardzo nienaturalnie. Opisanego efektu raczej nie zobrazują screeny, tu potrzebny jest ruch, inaczej niczego nie widać. Moje doświadczenia z samą konsolą są dość odległe w czasie i prawdopdobnie nie pamiętam dokładnie, jak to wylądało w "orginale". Możliwe również, iż efekt wynika z różnicy w generowaniu obrazu na monitorze i telewizorze, który to sam w sobie trochę "rozmywa", a przez to koryguje pewne niedociągnięcia.winter_mute pisze:2) Mógłbyś sprecyzować dokładniej problem Pojęcia "galaretowatość" i "płynąć" mogą oznaczać cokolwiek (jesli jest możliwość to wrzuć jakieś sceeny dla zobrazowania)...
winter_mute pisze:Jesli Ci chodzi o fakt, że np. modele samochodów prezentowane na screenach są zbyt obłe to nie jest to wina emulatora czy pluginów - wydaje mi się że przesadziłeś z ustawieniem AA i FA. OSobiście mam ustawione 4xAA i 2xFA bo przy wyższych ustawieniach modele 3D zaa bardzo się rozmywają ("zaokrąglają"), a w przypadku kilku tytułów tekst wyświetlany w menusach kontekstowych (oknach dialogowych) staje się niewidoczny.
Cóż, jeśli chodzi o moje screeny, to wyciągnąłem raczej dla zabawy, żeby porównać różne efekty. Po dłuższych eksperymentach również doszedłem do wniosku, że 4xAA i 2x/4xFA to optymalne ustawienia, a "screensmoothing" może wywołać torsje nawet u umiarkowanych estetów :>.winter_mute pisze:4) W sumie sumarów powiedziałbym że przesadziłeś z ustawieniami - zmniejsz AA do 4x i FA do 2x. Wyłącz też screensmoothing - opcja jest przydatna głównie w grach z mieszaną grafiką gdzie doskonale rozmywa dwuwymiarowe tła. W przypadku gier 3D przy wysokich ustawieniach AA i FA IMHO opcja rozmywa wszystko za bardzo.
Oczywiste jest, że nawet doskonały emulator nie jest w stanie zmienić tekstur, podobnie jak nie może dodać "własnych" szczegółów do obiektów, lepszej muzyki i nowych wozów :>.winter_mute pisze:3) Co małych rozjeżdzających się tekstur to nawet przy max ustawieniach nie spodziewaj się cudów. PlayStaion wyposażone jest w 4MB pamięci (w sumie ) i dla takiego sprzętu pisane były gry... mozna więc zapomnieć o wielkich teksturach. Co lepsze konsola ma już prawie 10 lat i o zaawansowanych technikach korekcji obrazu nikt wtedy nie słyszał więc nie miej grom za złe jeśli od czasu do czasu zobaczysz rozjeżdżające się czy najeżdżające na siebie tekstury.
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
To nie tyle mozliwość co pewnik. Całkiem inaczej wygląda gra odpalana na 28" TV w rozdzielczości 320x240 (ew. 640x480 z przeplotem) wspomagana hardware`owym AA (stąd to rozmycie), a całkiem inaczej na 15-17" monitorze w rozdzielczości 800x600 lub większej, bez przeplotu za to z FA, AA, FSAA, filtrowaniem tekstur i Bóg wie czym jeszcze.Możliwe również, iż efekt wynika z różnicy w generowaniu obrazu na monitorze i telewizorze, który to sam w sobie trochę "rozmywa", a przez to koryguje pewne niedociągnięcia.
To kwestia gustu, niektórzy nałogowo korzystają z tej opcji bo twierdzą, że bez niej obraz wyglada paskudnie, inni wystrzegają się jej jak ognia. Osobiście uwazam, że opcję warto właczyć przy nierktórych grach - głównie jRPGach gdzie w podwyższonej rozdzielczości opcja doskonale rozmywa dwuwumiarowe tła."screensmoothing" może wywołać torsje nawet u umiarkowanych estetów :>
"Doskonały emulator" to czysto obiektywny "temat rzeka", któremu wypadałoby poświęcić osobną dysputę - w końcu kazdy ma swój własny obraz idealnej emulacji (niektórzy postawią na kompatybilnośc inni na bajery, któś inny moze wymysleć całkiem odmienną koncepcję). Nie wchodząc w szczególy musze Ci przyznać jak najbardziej rację - jakkolwiek dobry byłby emulator nie przezwycięży ograniczeń jakie narzucili developerzy tworzący grę.Oczywiste jest, że nawet doskonały emulator nie jest w stanie zmienić tekstur, podobnie jak nie może dodać "własnych" szczegółów do obiektów, lepszej muzyki i nowych wozów :>.
2BII!2B