Irytujące problemy z Metal Gear Solid

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Irytujące problemy z Metal Gear Solid

Post autor: BzyRes »

1) STEROWANIE
Jestem w 4 etapie gry - siedzę w celi, w której odnalazłem Baker'a (?) - człowieka kończącego swój żywot zakładnika atakiem serca. Przed zawałem, ów osobnik daje kartę, umożliwiającą otwieranie wszystkich "dźwióf" na poziomach B1/B2. Tą samą kartą otworzyłem drzwi od celi, jednak musiałem zakończyć grę, gdyż...(bla bla bla). Zrobiłem oczywiście (parę chwil wcześniej) autosave'a naciskając nieskrępowanym ruchem klawisz F1. Wszystko pięknie, wracam z...(bla bla bla), odpalam gierę, wnerwiam się (o tym za moment). Próbuję otworzyć te drzwi, ale żeby to zrobić należy wybrać "ID CARD" z menu przedmiotów dostępnego pod PSX'owym przyciskiem L2. Wciskam, a tu ZONK, nie działa. R2 - to samo. Wychodzę z giery, odpalam ponownie - żadnej zmiany na plus. Zmieniam konfig gamepad'a - nic nie pomaga.
Dzieje się tak tylko w tej jedynej grze, po autoloadzie (F3). Pragnę zaznaczyć, że wcześniej wszystko było cacy i żaden z przycisków się nie partolił.
Próbowałem :
- zmieniać konfigi, ustawiać L2/R2 jako spację, alt i Bóg wie co jeszcze
- zmieniać plugi (a nóż się trafi)
- zmieniać BIOS
- grać z płyty/ISO/Virtuala
Wow, właśnie "odkryłem", że nie działa również "SELECT" i "START", choć może być to zależne od sytuacji w jakiej znajduje się Solid Snake (być może w tym momencie nie można gadać z przełożonymi, ani zatrzymać gry - ja juz nic nie wiem).
Mam nadzieję, że ktoś udzieli mi pomocy przed Świętami i bedę miał w co szarpać.
Gram na Dual Shock'u (bazar version) przez przejściówkę Super Joy Box, zainstalowane są sterowniki USB Force Feedback Joypad (MP-8888).
Ale to jeszcze nie wszystko ;)
2) Dźwięk
Plugin - Eternal SPU 1.40 / ustawiony optymalnie z zaznaczonym fix'em SPU IRQ - Wait CPU action
Podczas gry odpalanej normalnie (tzn. Run ISO, przedzieranie się przez menu, NEW GAME itd.) do dźwięku nie można się przyczepić. Gdy robię autoload na ww. lokację, słychać tylko takie małe pierdnięcie w głośniku, a później jush nic nie słychać, bo dźwięk sobie gdzieś odlatuje.
Próbowałem :
- zmieniać plug dźwiękowy - bez większych rezultatów
- przestawiać bufor w Eternal SPU na większy-mniejszy - także bez rezultatów
- brać głośniej w sterach/w głośnikach - to był jush akt desperacji
Posiadam doskonałą, w pełni zintegrowaną kartę dźwiękową, która obsługiwana jest przez nikomu blizej nieznane sterowniki. Dodam, że problem z dźwiękiem występuje także tylko w Metal Gear Solid.
No to macie hardcorowego questa ;).
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

A mówiłem, że gra się sypie podczas korzystania z SaveState`ów...:?:

Spróbuj przejść do tego momentu bez uzywania klawiszy F1/F2/F3 - wiem że proszę o wiele, ale powinno pomóc.
2BII!2B
kamilol
Junior
Junior
Posty: 22
Rejestracja: 21 listopada 2003, 22:24

Re: Irytujące problemy z Metal Gear Solid

Post autor: kamilol »

BzyRes pisze: Jestem w 4 etapie gry - siedzę w celi, w której odnalazłem Baker'a (?) - człowieka kończącego swój żywot zakładnika atakiem serca. Przed zawałem, ów osobnik daje kartę,
Gralem dosć dawno, ale to nie Baker. On zginąl po walce z pierwszym bossem - Ocelotem. Nie chcę Ci psuć fabuly, ale martwy czlowiek w celi i dający karte to...

Na mojej slabej karcie graficznej gra (oryginal) dziwnie się zachowuje na ePSXe. Na szczęście mogę zagrać w nią na PS2.
ODPOWIEDZ