Final Fantasy 7 dzwiek

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
kisage
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 16 czerwca 2004, 12:00

Final Fantasy 7 dzwiek

Post autor: kisage »

Poczytalem troche forum i odpowiedzi nie znalazlem...a wiec:
Problem w zasadzie dotyczy dzwieku pod ePSXe 160 oraz ff7.
Uzywalem roznych wtyczek - efekty na niektorych z nich to:
- brak dzwieku (przy niektorych pluginach)
- podczas walki niekiedy slychac niektore dzwieki niekiedy nie
przejscie pomiedzy gra a walka: albo szum albo brak dzwieku(zaleznie od pluginu)
- na niektorych pluginach dzwiek "harczy"

Moj sprzet:
AMD 1,3/GF3ti200(128mb)/512MB RAM/Sound Blaster Live 5.1/

W gre gram z ISO, testowane pluginy:
Andy, Eteral, KazD, PeopsD Sound, PeteD sound, Pete MIdas
niestty wszystkich ustawien na nie sprawdzalem, nie dosc ze duzo tego to jeszcze sie na tym nie znam.

Z dzwiekiem w filmikach nie ma problemu (czasem sie lekko przytnie ale w koncu to tylko emu ;) )

A wiec jaki plugin i jakie ustawienia aby moj finalek na mnie nie warczal.
ps. plaese tylko mi nie piszcie aby gral na wersji peCetowej :/ kaszanka z grafa na maxa (very very low res)

No i ciekaw tez jestem czy wlasciwie ta gierka komus chodzi na 100% (sound i gpu bez przeklaman)
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Zerknij tutaj. Następnie przejdź do działu Artykuły.
Znajdziesz tam gotowe konfiguracje do gier z serii FF. Pokombinuj trochę z plugiem graficznym, gdyż to on jest najprawdopodobniej sprawcą Twojego "problemu".
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Masz nie najgorszą konfigurację sprzętową - spróbuj tych ustawień >
http://www.psemu.pl/modules.php?name=Ar ... fig&id=ff7
2BII!2B
kisage
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 16 czerwca 2004, 12:00

Post autor: kisage »

na tych ustawieniach: http://www.psemu.pl/modules.php?name=Ar ... fig&id=ff7

nie ma przejscia z gry na walke (ten rozbijajacy sie ekran)
dzwiek przy przejsciu to harczenie,
dzwiek w walce ulegl poprawie jak tylko update'owalem z Eternal 1,3 na 1,4

Przejscie graficzne na walke uzyskuje tylko na gpuPetesoft ale nadal jest harczenie przy przejsciu na walke, no i czasem gra zwolni na tym pluginie i oczywiscie nie wyglada tak ladnie jak na sprzetowej emulacji(OpenGL czy D3D) ale to moglym przezyc :)

Dodam ze caly czas testuje to w jednym miejscu gry - sam poczatek, moze pozniej ulega to zmianie?

Nadal jestem ciekaw czy innym po prostu to nie przeszkadza i dlatego nie jest to opisywane na forum czy inni nie maja takowego problemu.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Ustawienia z podanego artykułu są optymalne dla FF7 zarówno pod względem kompatybilności (czyt. wszystkie efekty powinny być wyświetlane) jak i jakości wyświetlanej grafiki. Jedyny ból to fakt, że słabsze maszyny sobie z nimi nie poradzą.

Wracając do tematu
nie ma przejscia z gry na walke (ten rozbijajacy sie ekran)
Poniższe ustawienia odpowiadają za wyświetlanie przejść w pluginach Petes OpenGL 1.75 i D3D 1.75 >
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 3

bądź jeśli masz włączone opcje Filtrowanie Anizotropowe / Anty Aliasing w ustawieniach karty graficznej >
- Off-Screen Drawing: 4
- Framebuffer textures: 0
- Famebuffer access: 4

Co istotne wszystkie ustawienia są nic nie warte jeśli nie zainstalowałeś nowych deetonatorów nVidii.
dzwiek przy przejsciu to harczenie,
W pluginie Eternal SPU zwiększ wartość buforu dźwiękowego (Sound Buffor) o kilka jednostek (np. 2), sprawdź czy zniekształcenia znikneły. Jeśli nie to powtórz czynność - wartość zależy od konfiguracji sprzętowej i obciążenia systemu, u innych działa dobrze na 11, u innych na 25 (u mie na 21). Warto jedynie zwrócić uwagę że przy trybie Thread max wartość SB nie powinna przekraczać 30. Jesli dotrzesz do tej granicy i nie nastąpi poprawa przełącz plugin w tryb SPUASync i zwiększ bufor do np. 100.
Nie zapomnij też włączyć sgf`a dla FF7 - Update before accesing.
2BII!2B
ODPOWIEDZ