Wolny HM:BTN

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Awatar użytkownika
Diablos1
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 07 sierpnia 2004, 09:49

Wolny HM:BTN

Post autor: Diablos1 »

No właśnie pytanie dotyczy Harvest Moon: Back to Nature na PSX. Kiedy jestem na farmie to chodzi mi żwawo 100 fps. Natomiast kiedy wychodzę do miasa to gdy wchodzę na schodki działa 18 fps, dalej w mieście 50 fps, a na Rose Square 70 fps
Testowałem to u moiej koleżanki na przegranym odemnie ISO i emulatorze. U niej chodzi ze stałą prędkością na tych samych pluginach graficznych i dźwiękowych jak u mnie.
Mój komp:
Amd Athlon 600 mhz, Ram:128, Grafika: Geforce 4 MX 440, WIN XP
Komp Koleżanki:
P3 (chyba) 800 mhz, RAM:256, Grafika: Geforce 2 MX 220 (czy tam 240) WIN: 98
PLUGIN GRAFICZNY : Pete's OpenGL Driver 1.75
PLUGIN DŹWIęKOWY: ePSXe SPU core 1.5.2.
HELP!
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

1. Zmień pluginy na:
Wideo: Pete`s DX6(D3D) - jest o wiele szybszy
ewentualnie Dźwięk: Eternal SPU - jest o wiele lepszy
obydwa będą dobrze działać z grą na domyślnych ustawieniach opisanych w dziale {Artykuły > Konfiguracje}
2. a nie zapomniałeś o zainstalowaniu steroników k.graficznej i ASPI
3. koniecznie włącz frame-limit (najlepiej na Auto) takie skoki z 18 na 100 fps nie są zbyt miłe :)
4. włącz frameskipping - najlepiej ten w menu "special game fixes"

zmiana wtyczki graficznej pwinna pomóc, ale nie zawadzi wypróbowac pozostałych trików.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Diablos1
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 07 sierpnia 2004, 09:49

Post autor: Diablos1 »

Heh teraz na schodach fps się tak mocno nie zmniejsza (bo do 70 chyba), ale są niezłe jajca. Na farmie chodzi 87 fps na mieście 75, więc ogółem troszeczkę wolniej ale nie rwie koło schodów. Ale w Tekkenie coś się rypie :?
Na ekranie wybierania mam ok 120 fps (w Pete's open GL mam 80) a na walce mam 30-40 (w open GL mam 50-60) więc co jest?
Bajdełej czemu mojej koleżance przy Pete's Open GL i przy tych samych ustawieniach co u mnie chodzi zawsze płynnie?
Stery mam najnowsze
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Heh teraz na schodach fps się tak mocno nie zmniejsza (bo do 70 chyba), ale są niezłe jajca. Na farmie chodzi 87 fps na mieście 75, więc ogółem troszeczkę wolniej ale nie rwie koło schodów.
najważniejsze że fpsy nie schodzą poniżej 50/60 fpsów, czyli prędkość emulacji osiąga 100%.
Ale w Tekkenie coś się rypie. Na ekranie wybierania mam ok 120 fps (w Pete's open GL mam 80) a na walce mam 30-40 (w open GL mam 50-60) więc co jest?
1. Sprawdź ustawienia k. graficznej:
- AntyAliasing powinien byc wyłączony
- Filtrowanie Anizotropowe również wyłączone
- Ustawienia obrazu zaś ustawione na wydajność

2. We wtyczce wideo poeksperymentuj ze sgf-ami, wyrptóbuj następujące:
- use oldframeskipping
- direct framebuffer updates
- use old texture filtering
- fake sub. blending/FSAA
- use low-res fps timer

3. Wypróbuj następujące ustawienia
Plugin: Pete's DX6 D3D Driver 1.1.75
Resolution/Color:
- 800x600 Fullscreen - [32 Bit]
Textures:
- R8G8A8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limit: off
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 1
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: hardware
Misc:
- Scanlines: off [0]
- Unfiltered FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Full vram: off

- dla uzyskania większej prędkości można pokombinować z jakością tekstur, głębią kolorów itd.

4. Upewnij się że opcja { Options > Country } emulatora jest ustawiona na "Autodetect"

5. Jesli chcesz zyskac na szybkosci przesiadz sie z Eternal SPU na ePSXe SPUCore lub PeoPS DSound w trybie Mono.
Bajdełej czemu mojej koleżance przy Pete's Open GL i przy tych samych ustawieniach co u mnie chodzi zawsze płynnie?
1. Generalnie P3-800 jest dużo szybszy i bardziej stabilny niż Athlon600
2. Generalnie Win98 jest znacznie szybszym systemem niż WinXP (przynajmniej w przypadku ePSXe)
3. Generalnie przesiadka z 128 na 256MB RAMu daje znaczny skok szybkości emulacji.
4. Generalnie róznice pomiędzy GF2MX a GF4MX są niewielkie.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Diablos1
Junior
Junior
Posty: 8
Rejestracja: 07 sierpnia 2004, 09:49

Post autor: Diablos1 »

qrde nic to dać nie chce =/
Generalnie u mnie Pete's Open GL chodzi o wiele szybciej niż Pete's DX6 D3D driver
ODPOWIEDZ