Chrono Cross(pewnie po raz n-ty)

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
martini
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 sierpnia 2004, 21:15
Kontakt:

Chrono Cross(pewnie po raz n-ty)

Post autor: martini »

Witam i proszę o poradę:
Mam ePSXe v.1.5.2 plugin graficzny Pete'a w wersji 1.71 i Eternal SPU w wersji 1.41 - wszystko tak jak napisaliście.Dokładną konfigurację pluginów także z waszej strony(jedyna różnica to że w eternalu rozmiar bufora na 62 a nie 16 - bo np. w Finalach przy 16 szarpie mi dźwięk),gram na obrazie,grę mam z neta,ale jest to wersja dwudyskowa,filmiki są więc chyba nie jest pocięta.Mój hardware to Celeron 2,4 Giga 256 MB i Radeon 9200 SE 128 MB.W różne gry z szaraka grywam od ponad roku i na razie tylko z Chrono mam problem,a mianowicie:
już podczas intra lekko szarpie dżwięk,coś jakby zatrzymywał się na ułamek sek.,a podczs gry dżwięk zwalna i przyspiesza (na ułamek sek. zwalnia,na ułamek sek. przyspiesza) i tak cały czas.A i jeszcze na ekranie walki napis w lewym górnym rogu jest lekko zamazany.Ale głównie zależy mi na rozwiązaniu problemu z dźwiękiem!
Dziękuję ze doczytaliście do końca :wink: i proszę o pomoc!
Pozdrawiam martini
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

1. Zmniejsz wartość buforu, 16 rzeczywiście może być za mała, ale 62 to spora przesada przy korzystaniu z trybu "Thread" polecam wybranie wartości metodą prób i błęduff [poszukaj min wartości przy której nie występują zakłócenia/zniekształcenia dźwięku - u mnie np jest to 21]
2. Upewnij się że opcja "Update before accessing..." w konfiguracji Eternala jest włączona
3. Upewnij się że opcja {Options > Country} emulatora jest ustawiona na "Autodetect"
4. Sprawdź czy emulacja odbywa się z 100% prędkością - wciśnij klawisz "delete", w górnym lewym rogu pojawi się licznik fpsów, który powienie wskazywać ok. X = 50 dla gier PAL i ok. X = 60 klatek/sec dla gier NTSC - piszę ok. gdyż ta wartość może/powinna się wahać w granicach X - 0.2 np. 59.8 dla gier NTSC.
5. Zaktualizuj wtyczkę graficzną do najnowszej wersji - 1.75
Posprawdzaj, poprubuj i pisz o rezultatach.
2BII!2B
martini
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 sierpnia 2004, 21:15
Kontakt:

Post autor: martini »

Ha! Dziękuję za konkretną odpowiedź,a więć uaktualniłem plugin,zmiejszyłem bufor na 21,wszystkie inne opcje przez Ciebie podane miałem powłączane.Ale jedno się nie zgadza i to chyba to :!: Prędkość emulacji w filmiku jest co prawda na w miarę stałym poziomie 59,x klatek ale podczas gry waha się od 11 - 15 w porywach do 30 FPS :!: :!: coż mam zrobić aby przywrócić to do normalnego stanu,bo jest to raczej powód mojego problemu z muzyką.
martini
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 sierpnia 2004, 21:15
Kontakt:

Post autor: martini »

Problemem jest chyba plugin graficzny.Zacząłem grzebać ,sciągnąłem PSXeven'a - jest tam plugin P.E.Op.S i na nim wszystko gra! zamieniłem plugin na Pete's i kaszana więc to nie wina ePSXe tylko pluginu,zaznaczam że plugin dźwiękowy zostawiłem z Xevena,a potem dałem eternala którego używam z ePSXe - oba są OK.Czy ktoś może mi powiedzieć co zmienić w pluginie Pete'a bo ten P.E.Op.S jest beznadziejny :cry:
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Czy ktoś może mi powiedzieć co zmienić w pluginie Pete'a bo ten P.E.Op.S jest beznadziejny
Polecam następujące opcje:
- Direct framebuffer updates
- Use old frameskipping
z menu special game fiixes
dodatkowo możnaby włączyć opcje "frameskip" oraz zmniejszyć rozdzielczość w menu głównym wtyczki graficznej.

Dodatkowo:
1) Wyłącz Filtrowanie Anizotropowe i (Full screen) AntiAliasing w panelu sterowania kartą graficzną [dla kart nVidii opcja nosi bodajrze nazwę smoothVision].
2) Zrzuć grę do ISO
3) Jeśli masz zbędną gotówkę zmień kartę graficzną na niskobudrzetowego GF. Ostatnio robiliśmy z kumplem testy i okazało się że po zmianie Radka 9200 na GF:5200U jakość obrazu nieznacznie pogorszyła się (kolory mniej soczyste, jaśniejszy obraz, inna metoda mapowania wybojów) ale wydajnośc znacznie wzrosła (ok. 50-70% w 3DMark'u). Wniosek - GF są znacznie szybsze.
2BII!2B
ODPOWIEDZ