Szybkość i zryta grafa :(
Szybkość i zryta grafa :(
Trudzę się z tym od 2 dni Probowałam robić wszystko sama i szło mi bardzo dobrze no i jak to zawsze bywa coś jest nie tak
Więc tak: kiedy włączam chrono crossa i harvest moona btn (innych gier nie mam) w ePSXe to albo grafika jest pośrupana i poprostu brzydka albo gra chodzi mi za szybko. Czasem jest tak że grafika jest bardzo ładna ale za to szybkość jest nie do wytrzymania, później jest tak że grafa jest okropna ale gra chodzi jeśli chodzi o tępo poprawnie. I tak samo jest z harvest moonem jak i chrono crossem
Za to kiedy gram (a raczej próbuję) w PSX even to grafika jest bardzo ładna ale właśnie gra chodzi za szybko przez co nie da się grać.
Proszę o pomoc! Tym bardziej że już niedługo szkoła a ja sobie bardzo chciałam pograć w chrona zanim do niej pójdę
Podaję tu na wszelki wypadek info o moim kompie:
Pentium 4 2.60 GHZ
256 MB Ram
GeForce FX5200
Win XP
Prosiłabym o dość jasne pisanie na ten temat bo jestem początkująca jeśli chodzi o te rzeczy.
Aha jeśli chodzi o pluginy graficzne to mam wszystkie z tej strony...
Więc tak: kiedy włączam chrono crossa i harvest moona btn (innych gier nie mam) w ePSXe to albo grafika jest pośrupana i poprostu brzydka albo gra chodzi mi za szybko. Czasem jest tak że grafika jest bardzo ładna ale za to szybkość jest nie do wytrzymania, później jest tak że grafa jest okropna ale gra chodzi jeśli chodzi o tępo poprawnie. I tak samo jest z harvest moonem jak i chrono crossem
Za to kiedy gram (a raczej próbuję) w PSX even to grafika jest bardzo ładna ale właśnie gra chodzi za szybko przez co nie da się grać.
Proszę o pomoc! Tym bardziej że już niedługo szkoła a ja sobie bardzo chciałam pograć w chrona zanim do niej pójdę
Podaję tu na wszelki wypadek info o moim kompie:
Pentium 4 2.60 GHZ
256 MB Ram
GeForce FX5200
Win XP
Prosiłabym o dość jasne pisanie na ten temat bo jestem początkująca jeśli chodzi o te rzeczy.
Aha jeśli chodzi o pluginy graficzne to mam wszystkie z tej strony...
Na początek zainstaluj stery ASPI (są na tj stronie), zrzuć płytkę do obrazu (za pomocą CloneCD albo Alcohola), skonfiguruj wtyczkę graficzną tak jak jest to napisane w znajdującym się tu poradniku (Artykuły/Konfiguracje), następnie zajrzyj do działu Kompatybilność i wybierz tytuł. Aha - CC lepiej odpalać na wersji 1.52, bo w 1.60 są problemy. I tyle - powinno działać
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Powyższe rady są b. dobre, ale do problemu mozna podejść na kilka sposobów np.
Ustaw emulator tak by grafika była ładna a emulacja za szybka (mam nadzieję, że to miałaś na mysli pisząc "że szybkość jest nie do wytrzymania") i we wtyczce graficznej uaktywnij opcje "Use fps limit", a następnie wybierz tryb "Autodetect" (zaraz po prawej). Dzięki temu prędkość zostanie automatycznie ograniczona do 60/50 klatek/sekundę.
Jesli zaś gra chodzi za wolno - propouję wyjść od podstawowej konfiguracji dla Pete`s OpenGL 1.75, następnie dodać do niej kilka pecial game fixów tj.: "Odd/even bit hack" niezbędny dla CC pod ePSXe 1.5.2, "Direct framebuffer update" czy "Use old frame skipping". Na koniec można pokombinować z ustawieniami "Framebuffer textures" i "Framebuffer access" opisanymi w artykule dotyczącym konfiguracji CC (wartości zależą od ustawień karty graficznej, dokłądnie AnyAliasingu/FiltrowaniaAnizotropowego)
Na koniec kwestia HM:BtN - chodzi doskonale na podstawowych ustawieniach Petes OpenGL 1.75
Ustaw emulator tak by grafika była ładna a emulacja za szybka (mam nadzieję, że to miałaś na mysli pisząc "że szybkość jest nie do wytrzymania") i we wtyczce graficznej uaktywnij opcje "Use fps limit", a następnie wybierz tryb "Autodetect" (zaraz po prawej). Dzięki temu prędkość zostanie automatycznie ograniczona do 60/50 klatek/sekundę.
Jesli zaś gra chodzi za wolno - propouję wyjść od podstawowej konfiguracji dla Pete`s OpenGL 1.75, następnie dodać do niej kilka pecial game fixów tj.: "Odd/even bit hack" niezbędny dla CC pod ePSXe 1.5.2, "Direct framebuffer update" czy "Use old frame skipping". Na koniec można pokombinować z ustawieniami "Framebuffer textures" i "Framebuffer access" opisanymi w artykule dotyczącym konfiguracji CC (wartości zależą od ustawień karty graficznej, dokłądnie AnyAliasingu/FiltrowaniaAnizotropowego)
Na koniec kwestia HM:BtN - chodzi doskonale na podstawowych ustawieniach Petes OpenGL 1.75
2BII!2B
Mortus, bardzo Ci dziękuję za pomoc. Tylko, że teraz jest tak: gram sobie na ePSXEe 1.5.2 i wszystko jest wporzo prócz grafy. Postacie są bardzo szczegółowe i w ogóle pięknie wyglądają a za to tła i różnego typu napisy są właśnie pośrupane i nieładne. Co mam zrobić? A może nie da się już nic zrobić?
Zainstalowałam zgodnie z konfiguracją Chrono Crossa wszystkie pluginy i to co mi radziłeś zrobiłam, ale właśnie ta grafa...
edit:Nie zauważyłam tej odpowiedzi winter_mute bo przed chwilą się pojawiła Tobie też bardzo dziękuję Zaraz się wezmę za to co napisałeś i zobaczę jakie będą tego efekty...
Zainstalowałam zgodnie z konfiguracją Chrono Crossa wszystkie pluginy i to co mi radziłeś zrobiłam, ale właśnie ta grafa...
edit:Nie zauważyłam tej odpowiedzi winter_mute bo przed chwilą się pojawiła Tobie też bardzo dziękuję Zaraz się wezmę za to co napisałeś i zobaczę jakie będą tego efekty...
Kurcze... cały czas taka zryta grafa...
Tutaj zamieszczam screena z HM to, że nie widać tego gościa co mówi i czegoś tam jeszcze to nieważne, zwróćcie uwagę na napisy, tam gdzie on mówi
http://www.members.lycos.co.uk/devi89/Obrazki/HM.JPG
Niedługo podam jeszcze screena z CC
Tutaj zamieszczam screena z HM to, że nie widać tego gościa co mówi i czegoś tam jeszcze to nieważne, zwróćcie uwagę na napisy, tam gdzie on mówi
http://www.members.lycos.co.uk/devi89/Obrazki/HM.JPG
Niedługo podam jeszcze screena z CC
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
1) Za duża rozdzielczość - PSX wyświetla obraz w 320x240 i każde rozciągnięcie pogarsza wygląd. Jesli już chcesz powiększyć wyświetlanie to dla najlepszych efektów pomnóż tą wielkość parzystą wielokrotność np 2x daje 640x480 (chyba optymalne ustawienie) lub 4x daje 1280x960 (nie wiem jak Twoja karta i monitor sobie z tym poradzą).
2) Wygląda mi to jakby literki były zjedzone Pobaw się opcją "Off-screen drawing" - sprawdź jakie efekty daje ustawienie jej na wartość 2/3/4.
3) Nie zawadzi też pobawić się filtrowaniem - wartości 2 i 6.
4) Jesli powyższe nie pomoże możliwe że winien jest sprzęt, a dokładnie sterowniki - wypróbój opcje: "Use old texture filtering", "Fake sub. blending/FSAA"
5) Jeśli zaś używasz pluginu OpenGL nie zawadzi w panelu sterowania kartą graficzną ustawić pewne opcje w następujący sposób:
a) Vertical sync: OFF / Synchronizacja pionowa: Wył.
b) Block transfer: page flipping mode [jeśli taka opcja jest dostępna]
2) Wygląda mi to jakby literki były zjedzone Pobaw się opcją "Off-screen drawing" - sprawdź jakie efekty daje ustawienie jej na wartość 2/3/4.
3) Nie zawadzi też pobawić się filtrowaniem - wartości 2 i 6.
4) Jesli powyższe nie pomoże możliwe że winien jest sprzęt, a dokładnie sterowniki - wypróbój opcje: "Use old texture filtering", "Fake sub. blending/FSAA"
5) Jeśli zaś używasz pluginu OpenGL nie zawadzi w panelu sterowania kartą graficzną ustawić pewne opcje w następujący sposób:
a) Vertical sync: OFF / Synchronizacja pionowa: Wył.
b) Block transfer: page flipping mode [jeśli taka opcja jest dostępna]
2BII!2B
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt: