[b]CHRONO CROSS - CZARNY EKRAN[/b]

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Awatar użytkownika
Władek
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 15:36

[b]CHRONO CROSS - CZARNY EKRAN[/b]

Post autor: Władek »

:cry: NIestety, jestem bardzo zasmucony bo nie moge grać w Chrono Cross`a. Miałem starą wersję ePSXa (1.4.0) i grało mi się na niej dosć dobrze. Niestety w pewnym momencie gry naszedł mnie problem nie do przebrnięcia. Nagle screen robi sięcały czarny a w tle słychać muzyczkę (fanfary). Jak do tej pory udało mi sięzlokalizować dwa przypadki. 1. Kiedy do drużyny przyłączam Mojo. Pokazuje się "Mojo joined party" a potem muzyczka i czarny ekran. 2 Kiedy w drużynie np. mam jednocześnie Skellego i NeoFio to po wygranej walce, zamiast menu tego co dostałem w wyniku walki, mam znów czarny ekran. Do tego nie działają żadne przyciski, emulator nie reaguje. Próbowałem odpalić grę na ePSXie 1.6.0 albo na 1.5.2 ale nic to nie daje. Z pluginami macie tak pokopane, że np Pete`s Open GL 2.6 wogóle mi nie chce pójść, a teraz to żadne inne Pet`tsy oprócz 1.50 nie odpalają mi gry. Coś musiałem pochrzanić z konfiguracją. Mam kartę graficzną Radeona 9200, procesor Celeron 2,42 GHz, 512 RAM, i zainstalowanego Windowsa XP (ale na 98 też mi nie chodziło) I nie wiem. W sumie mogę próboważ przechodzić grę bez tych postaci , ale chyba nie o to chodzi. Proszę o pomoc (tylko błagam, jak z dzieckiem - powoli i ze szczegółami, bo ja już w radach z tego forum tak siępogubiłem, że wogóle mi ePSX nie chodzi) :cry:
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Po pierwsze - ten plug graficzny z tymi ustawieniami
http://www.psemu.pl/index.php?dzial=Art ... pu_peteogl

Po drugie lista kompatybilności:
W_M w liście kompatybilności pisze:Wersja emulatora: 1.5.2
Użyte pluginy: Pete's OpenGL Driver 1.71 / Eternal SPU Plugin 1.41 / P.E.Op.S. CDR Driver 1.4
Uwagi: Gra wymaga włączenia opcji `Odd/even bit hack` w sekcji special game fixes. ponadto niektóre sceny (od koniec gry) wymagają ustawienia opcji `Framebuffer access` na 4 czyli `Full software mode`. W razie problemów z dźwiękiem należy właczyć opcję `Update before...` w konfigu Eternala.
Pomogło? :-)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Awatar użytkownika
Władek
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 15:36

Post autor: Władek »

no jakby to najpełniej wyrazić? - nie pomogło :( Taraz mam tylko cały ekran czarny, trochę kręci płytęw czytniku, i zostaje sam z czarnym ekranem, bez szans na przyszłość :p Przepraszam, ze tak długo nie pisałem odpowiedzi na posta, ale ostatnio, jak już prawie skończyłem przepisywać wszystkie ustawienia, wpuściłem na kompa siostrę bo chciała SMSa wysłać i oczywiście zamknęła mi stronkę, a później nie miałem czasu, no ale nic :)
Jako że ja naprawdę jestem nieźle napalony na tągrę postaram siedokładnie wszystko opisać, tak jakie mam ustawienia (bo parametry kompa pisałem wcześniej) Tylko od razu na wstępie interesuje mnie jedna rzecz. Bo pisałęś i widziałem gdzieś też indziej, że trzeba mieć sterownik grafiki Pete OGL 1.71, a dałeś namiar na Pete`s OGL 1.75. No i nie wiem, czy to tylko literówka w zapisie, czy rzeczywiście coś robię źle. No więc teraz ustawienia konfiguracyjne (zaznaczam, że w polach, gdzie można je "zaznaczyć", "odfajkować", "postawić ptaszka" - czy jak kto to chce nazwać, to będę pisał tylko te pola gdzie coś zaznaczyłem);
Video:Pete's OpenGL Driver 1.75:
*Resolution & colors
- full screen mode 10024x768, color depth 32
*textures
-texture quality: R4 G4 B4 A4
-texture filtering: 0
-Hi-res textures: 0
-Gfx card vram: 0
*Framerate
-use FPS limit=yes (FPS limit=70)
*compatibilyty
-off screen drawing: 1
-frame buffer textures: 1
-frame buffer acces: 4 (full software drawing)
-alpha multi pass=yes
*Misc
-special game fixes=yes : odd/even bit hack=yes
Sound: Eternal SPU Plugin 1.41 (wszystkie opcje tutaj są "enable" zaznaczone"
*Audio device
-direct sound, buffer size=64
*Audio out method
-Thread
*Misc
-wait for XA buffer is free=yes
-rec option: REG write=yes, DMA write=yes
*Special game fixes
-update before accesing register=yes
CD rom: P.E.Op.S. CDR Driver 1.4
*interface: W2K/XP - IOCTL scsi commands
*Drive: (1:0:0) Drive J:
*Read mode: BE_1 (ATAPI SPEC 1)
*Cashing mode: none
*Misc (nic nie odznaczone, 16x)*
*Error handling:
- try again (...) / 5 =yes
*PPF patches(nic nie zaznaczone)
* sub channel reading:
-don`t read subchannels

No i to by było na tyle. Trochę tego jest, ale będę wdzięczny za każdą możliwą odpowiedź , która przybliży mnie do sukcesu. W razie czego moge udostępnić wszelkie inne szczególy. Dzięki z góry za cierpliwość
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

No to po kolei (zwyczajowe combo na początek :P):
1 - zrzuć grę do obrazu (ISO, ccd, bin itp.) za pomocą np. ColneCD albo Alcohol120% i graj z niego, a nie z płytki
2 - zainstaluj stery ASPI (są u nas w downloadzie)
3 - zainstaluj sobie nowe stery do grafiki
4 - w CC graj na ePSXe 1.52
A teraz wtyczki (jednak nie poczytałeś tego co pisałe w tym linku):
1 - texture quality R8G8A8A8, Filtering: 2
2 - FPS limit i owszem, ale nie ustawiaj 70 tylko daj AutoDetect
3 - Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0 (większość gry z 0 przejdziesz, tylko niektóre momenty wymagają wartości 4, która poważnie zwalnia działanie)
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on

Sprawdź i powiedz czy zadziałało (powinno).
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Przepraszam, ze tak długo nie pisałem odpowiedzi na posta, ale ostatnio, jak już prawie skończyłem przepisywać wszystkie ustawienia, wpuściłem na kompa siostrę bo chciała SMSa wysłać i oczywiście zamknęła mi stronkę, a później nie miałem czasu, no ale nic
Konfig Pete's OpenGL można najzwyczajniej skopiować: Copy settings to clipboard > duzy przycisk w prawym dolnym rogu okna ustawień wtyczki).
Tylko od razu na wstępie interesuje mnie jedna rzecz. Bo pisałęś i widziałem gdzieś też indziej, że trzeba mieć sterownik grafiki Pete OGL 1.71, a dałeś namiar na Pete`s OGL 1.75.
W tym przypadku nie ma różnicy, której wersji pluga używasz.

Nalegam byś przejrzał ten wielce pomocny artykuł. Dodatkowo koniczenie zainstaluj nowe sterowniki do karty graficznej oraz ASPI (do pobrania w sekcji Download). Przy okazji zrzuć grę do obrazu (np. za pomocą CloneCD) i uruchamiaj poleceniem File>Run ISO.

Pisz o rezultatach.

*EDIT
Sorry za śmiecia, zostałem wyprzedzony ;].
Awatar użytkownika
Ravven
User
User
Posty: 56
Rejestracja: 30 grudnia 2004, 13:08

Post autor: Ravven »

No patrzcie ja tez mam problem z czarnym ekranem....

Problem jest taki, że na wtyczce Pete D3D i DX6 D3D zaraz po wybraniu N EW GAME i vibro OFF mam czarny ekran zamiast pokazania się okna z wyborem imienia bohatera, to raz. Dwa, na Glidzie wszystko jest ok, tylko że działa strasznie wolno przy dialogach (ok 30 fps i niżej) i postacie jakby powiększały się i pomniejszały (choć nie wiem czy tak nie jest domyślnie). Ok, trzy, mam problem z filmami, mają one lekkie lagi czasami i dźwięk jakby się wtedy na chwile zacina... i znowu leci normalnie. Postępowałem według instrukcji konfiguracji do Chrono Crossa i nie wiem co mam dalej robić.

Mój sprzęt to:
Pentium IV 1,5 GHz
Radeon 9000 PRO 128 DDR
448 SDRam
SB live! 1024

Konfig emu:
Pete's D3D Driver 1.75
Pete's DX6 D3D Driver 1.75
Pete's OpenGL Driver 1.75
P.E.Op.S. DSound Audio Driver 1.9
gram z ISO

Thx for any help.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Postępowałem według instrukcji konfiguracji do Chrono Crossa i nie wiem co mam dalej robić.
Czy aby na pewno?

Przesiądź się na Pete's OpenGL 1.75 + Eternal SPU 1.41 - takie rozwiązanie sugerował w_m w artykule, poświęconym konfiguracji ePSXe z optymalizacją dla CC.

BTW;
Dwa, na Glidzie wszystko jest ok, tylko że działa strasznie wolno przy dialogach (ok 30 fps i niżej) i postacie jakby powiększały się i pomniejszały (choć nie wiem czy tak nie jest domyślnie).
Glide jest wtyczką skierowaną do posiadaczy kart graficznych opartych na technologii 3Dfx.
Awatar użytkownika
Ravven
User
User
Posty: 56
Rejestracja: 30 grudnia 2004, 13:08

Post autor: Ravven »

okey tak ustawilem ale gierka dalej chodzi na 30 fps, a wiem, że może więcej...
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Zainstaluj stery do grafy i ASPI oraz upewnij się, że masz Framebuffer Acces na 0.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Awatar użytkownika
Ravven
User
User
Posty: 56
Rejestracja: 30 grudnia 2004, 13:08

Post autor: Ravven »

mam najnowsze sterowniki do karty graficznej a ASPI rozumiem, że z download -> narzędzia ??
ODPOWIEDZ