CVGS + Patch

CVGS czyli Connectix Virtual Game Station to IMHO jeden z najlepszych emulatorów systemu Sony PlayStation, który swą popularność nie zawdzięcza podkręconej grafice czy możliwości generowania dźwięku 3D, lecz ogólnie pojętej kompatybilności. Choć wydawać by się mogło, że CVGS przez wzgląd na jakość generowanego obrazu czy liczebności opcji konfiguracyjnych stoi daleko w tyle za przodującymi dziś ePSXe i PS7, to najnowsze programy emulujące system PSX, wciąż mogą śnić o prostocie użytkowania i doskonałej obsłudze gier, jaką oferuje ten, wydany w 2001 roku emulator. Wystarczy bowiem, ze umieścimy dowolną płytkę z PSXową grą w napędzie, uruchomimy VGSa i już po kilku sekundach możemy smakować emulacji oddającej w każdym szczególe klimat szarej konsoli.

Rys. Okno główne emulatora.
Czytaj dalej CVGS + Patch

SaPu`s CD-ROM Plugin 1.0

Wstęp

Sapu`s CDR (podobnie jak Xeven`s CDR) jest pluginem przeznaczonym dla średnio-zawansowanych użytkowników emulatora ePSXe. Jeśli więc zaczyna Cię denerwować ubogi, wewnętrzny moduł ePSXe i chcesz spróbować czegoś nowego, a jednocześnie nie chcesz być przygnieciony masą informacji jakie dostarcza np. wyczka grupy P.E.Op.S. powinieneś wypróbować właśnie ten plugin.

Instalacja

Podobnie jak w przypadku większości pluginów instalacja ogranicza się do rozpakowania pliku *.dll z archiwum do podfolderu PLUGINS emulatora.

Podstawowa konfiguracja pluginu SaPu's CD-ROM
Rys. Podstawowa konfiguracja pluginu SaPu’s CD-ROM.
Czytaj dalej SaPu`s CD-ROM Plugin 1.0

P.E.Op.S. Soft GPU 1.17

Wstęp

W dzisiejszych rozważaniach przyjrzymy się bliżej pluginowi P.E.Op.S. Soft Driver, który zarówno pod względem kompatybilności jak i niskiemu pochłanianiu zasobów komputera czy nawet jakości wyświetlanego obrazu w dwuwymiarowych grach stanowi doskonałą alternatywę dla używanych powszechnie wtyczek autorstwa Pete`a.

Wymagania

Jako, że plugin nie wykorzystuje dobrodziejstw akceleracji graficznej do jego obsługi wystarczy karta graficzna wyposażona w 2MB pamięci, zdolna do wyświetlania obrazu w 16 lub 32-bitowej palecie kolorów. Co się tyczy systemów Linux, sprawą oczywistą jest że wtyczka do prawidłowego działania wymaga środowiska graficznego X.

Czytaj dalej P.E.Op.S. Soft GPU 1.17

P.E.Op.S. DSound Audio Driver 1.9

Wstęp

P.E.Op.S. DSound jest unikalnym pluginem dźwiękowym, który dzięki ogromnej elastyczności konfiguracyjnej dostosować można do każdej konfiguracji sprzętowej. Plugin zachowuje się jak prawdziwy kameleon – po odpowiednim skonfigurowaniu plugin może: stać się mniej zasobożerny niż domyślny ePSXe SPU Core, w innej zaś konfiguracji jakość dźwięku będzie dorównywała tej znanej z Eternal`a. Sami chyba przyznacie, że ta niesamowita cecha czynni wtyczkę godną naszej uwagi i wartą dogłębnej analizie.

Instalacja

Podobnie jak w przypadku większości pluginów instalacja ogranicza się do rozpakowania pliku *.dll z archiwum do podfolderu PLUGINS emulatora.

Konfiguracja P.E.Op.S. DSound Audio Driver
Rys. Podstawowa konfiguracja pluginu P.E.Op.S. DSound Audio Driver.
Czytaj dalej P.E.Op.S. DSound Audio Driver 1.9

P.E.Op.S. CDR Driver 1.4

Wstęp

P.E.Op.S. CDR Driver ze względu na ogromne możliwości konfiguracyjne oraz niespotykane nigdzie indzie opcje jest jednym z najlepszych pluginów CDR dla emulatorów konsoli Sony PlayStation. Z tych samych powodów jest jednocześnie wtyczką przeznaczoną głównie dla zaawansowanych użytkowników ePSXe. Jeśli jednak znudziło Cię korzystanie z domyślnej wtyczki ePSXe lub banalnych w konfiguracji plugsów autorstwa Sapu czy Xeven`a i chciałbyś zagłębić się w świat zaawansowanej obsługi napędu CD/DVD, plugin P.E.Op.S. CDR Driver dostarczy Ci swobody i możliwości o jakich dotychczas mogłeś tylko śnić 😉

Instalacja

Podobnie jak w przypadku większości pluginów instalacja ogranicza się do rozpakowania pliku *.dll z archiwum do podfolderu PLUGINS emulatora.

Konfiguracja P.E.Op.S. CDR Driver
Rys. Podstawowa konfiguracja pluginu P.E.Op.S. CDR Driver.
Czytaj dalej P.E.Op.S. CDR Driver 1.4

Eternal SPU Plugin 1.41

Wstęp

Jeśli mielibyśmy prowadzić ranking wtyczek do obsługi dźwięku to czołowe miejsce w kategorii prostoty obsługi zająłby z pewnością „ePSXe SPU Core”, w kategorii możliwości konfiguracyjnych i elastyczności w dostosowaniu ustawień do posiadanego sprzętu z pewnością zwyciężyłby „P.E.Op.S. DSound Driver” jednakże jeśli pod uwagę weźmiemy kompatybilność wobec obsługiwanych tytułów oraz jakość generowanego dźwięku to niekwestionowanym liderem jest „Eternal SPU Plugin”, którego opis mam zaszczyt Wam dziś przedstawić.

Instalacja

Podobnie jak w przypadku większości pluginów instalacja ogranicza się do rozpakowania pliku *.dll z archiwum do podfolderu PLUGINS emulatora.

Konfiguracja Eternal SPU
Rys. Podstawowa konfiguracja pluginu Eternal SPU Plugin.
Czytaj dalej Eternal SPU Plugin 1.41

Wywiad – ammoQ

Wywiad z Erichem Kitzmuellerem
znanym w półświadku emulacji jako ammoQ – autor doskonałego pluginu sterowania dla Linuxowego portu ePSXe. Co ciekawe, wywiad przeprowadzony był w pełni po polsku, czytacie go w oryginalnej wersji, gdyż edycja (poprawa błędów) zniszczyłaby jego niepowtarzalny klimat.

w_m: Zacznijmy od pytań tendencyjnych: Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z emulatorami?
ammoQ: Chcialem grac FF7 na PC, i korzystalem z ePSXe.

Czytaj dalej Wywiad – ammoQ

Wywiad – Pete Bernert

Wywiad z Petem Bernertem
autorem popularnych pluginów (Pete`s GPU, DSound, CDR) dla emulatorów konsoli Sony Playstation. Ponieważ moje tłumaczenie jest nieudolne na dole znajdziecie oryginał wywiadu.

w_m: Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z emulatorami?
PB: Wraz z grą Breath of Fire 3… w odległej przeszłości, w roku 1998 nie było dobrych gierek RPG na PC-ta, więc postanowiłem spróbować z konsolami i jak można się domyśleć sprawiłem sobie PSX`a (i BOF3). Jednakże granie na TV przyprawiało mnie o bóle głowy więc poszukałem emulatora… i znalazłem PSEmu Pro, który był w stanie odpalić tą grę.

Czytaj dalej Wywiad – Pete Bernert

Wywiad – Beta Max

2003.03.24 – Wywiad z Beta Maxem
autorem cieszącej się coraz większą popularnością nakładki Delta oraz innych narzędzi dla emulatora ePSXe

w_m:> Zacznijmy może od pytań nie związanych z emulacją. Mógłbyś przybliżyć nam swoją osobę, powiedzieć parę rzeczy o sobie: ile masz lat, skąd jesteś, czym zajmujesz się na co dzień oraz czym się interesujesz?
BM:> Więc… mam 23 lata i pochodzę z Armagh w Północnej Irlandii. Na co dzień zaś studiuję w matematykę stosowaną na PhD [*studia doktoranckie], brzmi to jednak o wiele bardziej imponująco niż jest w rzeczywistości. Przeważnie spędzam większość dnia na testowaniu komputerowego modelu zderzeń nad którym pracujemy. Jestem również bibliotekarzem wydziału „lifelong learning” [*nawet moja kobita od angielskiego nie wie jak to przetłumaczyć] na uniwerku. Jeśli chodzi o moje zainteresowania to pomijając oczywiste, związane z emulacją, moim „głównym” hobby jest film. W rzeczy samej stąd właśnie wziął się mój nick. Niestety nie dysponuję taką ilością wolnego czasu jakbym sobie życzył [zresztą kto go ma w nadmiarze ;], jednakże jego większość przeważnie pochłania kino, „ogólne” surfowanie i troszeczkę programowania.

Czytaj dalej Wywiad – Beta Max