pSX v1.3 released

Ostatnim razem obiecałem Wam ładne screeny toteż od screenów zaczniemy. A czyż mógłbym wrzucić ładniejsze obrazki niż te prezentujące…


Tym oto sposobem na łamy PSEmu.pl trafia nius prezentujący najnowszą odsłonę wciąż świeżego, lecz z każdą wersją czyniącego spore postępy emulatora o nazwie pSX. W najnowszej, oznaczonej cyferką 1.3 wersji emulatora znalazły się następujące zmiany:
  • Poprawiono błędy występujące przy pełnoekranowym generowaniu obrazu
  • Poprawiono obsługę wyświetlania obrazu w przeplocie
  • Poprawiono obsługa dźwięku (głównie szumy i FM)
  • Poprawiono obsługę kontrolerów w tym wykorzystujących ForceFeedback (emulację DualShocka)
  • Dodano ikonę
  • itd. itp.
Lista zmian jest troszkę ;] dłuższa, aczkolwiek z powodu później pory ciekawskich odsyłam na stronę domową projektu lub do pliku readme, zaś dla pozostałych najistotniejszy powinien być fakt, iż wprowadzone zmiany korzystnie wpłynęły na kompatybilność programu, dzięki czemu „obsługa” tytułów tj. Final Fantasy 7, Chrono Cross czy Metal Gear Solid znacznie się poprawiła. Cóż, nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Was do ściągania, testowania i pozostawiania wyników badań :] w postaci komentarzy do niusa.

pSX v1.2 już jest

Przed chwilą do sieci wyciekła najnowsza, oznaczona numerkiem (1.2) wersja dość oryginalnego emulatora PSXa pod mniej oryginalną nazwą pSX, a wraz z nią następująca lista zmian:

  • dodano wsparcie dla generowania 16bitowego obrazu
  • dodano wsparcie dla SPTI
  • dodano konfiguracje wyświetlania pełnoekranowego (osobno dla PAL/NTSC)
  • poprawiono obsługę Valkyrie Profile (GTE i ADPCM)
  • poprawiono obsługę ASPI i IOCTL (czyli interfejsów napędów CD/DVD)
Standardowo oprócz garści informacji w promocji świątecznej zamieszczam kilka screenów, tym razem z mniej oryginalnych gier ( nastepnym razem postaram się bardziej :] ) jako, że nie omieszkałem przetestować świerzej odsłony tego obiecującego programu również na nich…


… i przyznam szczerze, że niezwykle cieszy mnie fakt iż kompatybilność względem poprzedniej wersji znacznie wzrosła o czym możecie się przekonać samodzielnie testując pSX v1.2. Na tym zakończę życząc Wam miłej zabawy, a osoby złaknione większej porcji informacji nt. tego projektu odsyłam na stronę domową.

10lat WE/PES

Założę się, że uwadze fanów serii WE/PES nie umknął fakt, o którym traktuje dzisiejszy nius… podejrzewam jednak, iż znajdą się osoby, które nie wiedziały, że kochana przez wielu, seria gier „Winning Eleven / Pro Evolution Soccer” obchodzi w tym miesiącu dziesiąte urodziny. Aby uczcić tą okazje na łamy PSEmu.pl trafiają materiały w postaci 3 nowych linków:

oraz łatki do gry WE2002, autorstwa naszego rodzimego teamu polEvo


Do materiałów dołączamy serdeczne życzenia urodzinowe dla Konami :] oraz gorące pozdrowienia dla wszystkich fanów serii WE/PES. Prawie bym zapomniał – widzieliście już klip uodzinowy? Nie? W takim razie gorąco polecam ściągnąć i obejrzeć!

pSX v1.1

Najwyraźniej nie tylko mnie przypadły do gustu poniedziałkowe aktualizację bo w dniu dzisiejszym oprócz naszego, małego, serwisowego update’u pojawiła się nowa wersja poczatkującego, aczkolwiek niezwykle obiecującego emulatora szaraczka o niezbyt zaskakującej nazwie pSX


wraz z nową wersją wyciekła również następująca lista zmian:
  • Emulator działa pod systemami Win9X/ME
  • Poprawiono obsługę gier odpalanych z napędu CD/DVD
  • Poprawiono obsługę zapisu stanu gier
  • Poprawiono obsługę SaveState’ów
  • Ograniczono obsługę pliku dbghelp.dll, który jest obecnie wymagany jedynie do zapisu stanu sytuacji krytycznych (padów emulatora)
  • Pliki *.mcr są widoczne w oknie dialogowym konfiguracji
  • Dodano kombinacje F1/Shift+F1 odpowiedzialną za otwieranie okna dialogowego
  • Kombinacja klawiszy ALT+F4 zamyka program
  • Informacja statusowa (CD/XA/MR, etc..) została domyślnie wyłączona
Rezultat – poprawna praca pod systemami z rodziny Win9x, możliwość grania bezpośrednio z CD i poprawiona kompatybilność. Co Wy na to?

FF9PL update

Ten miesiąc był pełen niespodzianek, toteż cieszy fakt, iż nawet w ostatnim jego dniu RPG sprawił nam niespodziewajkę i opublikował kolejną wersję tłumaczenia Final Fantasy 9 na język polski, dodając w nim parę poprawek do trzeciej i czwartej płyty.


Jak zawsze aktualną wersję tłumaczenia znajdziecie zarówno na stronie domowej projektu, jak i w naszym downloadzie. A co tam, podam nawet bezpośrednie linki: trzecia płyta, czwarta płyta. Miłego ściągania :]

Nowy emulator – pSX

Zanosi się na to, że rok 2006 będzie pełen niespodzianek. Potwierdzać ten fakt może choćby opublikowanie nowego emulatora wysłużonego szaraczka o nazwie pSX. Pierwsza wersja (v1.0) tegoż programu oprócz obiecywanej przez autora prostoty w użytkowaniu, charakteryzuje się również niezłą kompatybilnością


Co zresztą widać na zamieszczonych powyżej screenach. Osobiście testowałem program na grach MegaMan 8, Wrestlemania i Ridge Racer T4, aczkolwiek grywalnych tytułów może być cała masa. Dogłębne testy pozostawiam Wam, sam zaś poinformuje iż emulator do poprawnej pracy wymaga BIOSu, najlepiej SCPH1001, zainstalowanego DX9 oraz pliku d3dx9_26.dll, który należy rozpakować do folderu Windows\System (Win9x/ME) lub Windows\System32 (Win2k/XP). Zapraszam do ściągania

Xebra 06.01.14

Dr Hell – ten, to nigdy nie ma dość. Pragnę poinformować o niczym innym, jak wypłynięciu najnowszej wersji emulatora Xebra. Jest to pierwsza odsłona w tym roku i podobnie jak w roku poprzednim, jedyną zmianą towarzyszącą pojawieniu się kolejnej Xebra’y jest zmiana grafiki na stronie domowej aż za bardzo tajemniczego projektu. Jeśli Dr Hell nie zacznie sypać, ciężko będzie rozumieć owoc jego pracy. Miejmy nadzieję, że w najbliższej przyszłości, prócz screenów, pojawią się dodatkowe przydatne informacje. Emulator do pobrania po kliknięciu w poniższą miniaturkę.

Pete’s OpenGL2 PSX GPU V 2.8 [Windows]

Pete Bernert jest jedną z tych osob, które nigdy nie nawalają. Autor i współautor wielu pluginow, supportowanych przez emulatory PSXa, zrobił wspaniały, noworoczny prezent wszystkim entuzjastom emulacji PlayStation na PC. Nie od dziś wiadomo, że Pete zasłynął głównie jako twórca znakomitych graficznych wtyczek. Dzis mam wielką przyjemność poinformować, iż światło dzienne ujrzał plugin, dzięki któremu możemy zmienić grafikę emulowanych gier nie do poznania. Mowa o Pete’s OpenGL2 PSX GPU V 2.8.

Przypominam, że plug dedykowany jest właścicielom mocnych kart graficznych, posiadających obsługę OpenGL2. Rekomendowana przez Pete’a ilosc VRAMu, to 256MB, ale testować można z powodzeniem na kartach od 64MB wzwyż. Wtyczka przeznaczona dla użytkowników Windows’a. Kompatybilna z większością emulatorów PSXa oraz ZiNC’em.

Najważniejsze, wymienione przez Pete’a zmiany, to:

  • new stretching modes
  • ultra high internal Y resolution
  • OGL2InvSize shader param
  • framebuffer objects support

Po kompletniejsze info wraz z objaśnieniami odsyłam bezpośrednio do obszernej dokumentacji wtyczki. Nie muszę chyba specjalnie zachęcać do ściągania i testowania. Każdy, kto miał do czynienia ze stuffem by Pete, wie, czego sie spodziewać.

Pete’s OpenGL2 PSX GPU V 2.8 można pobrać STĄD. Mile widziane wszelkie komentarze odnośnie funkcjonowania pluga. Pete’owi należą się podziękowania i wyrazy uznania. Nic tak nie cieszy w kończącym się roku, jak przeświadczenie, że ktoś się jeszcze stara postawić emulację PSXa na nogi. :]

Pete’s XGL2 Linux PSX GPU V 2.8

Równolegle z najnowszą wtyczką Pete’a, został wydany jej linuksowy odpowiednik. Pete’s XGL2 jest kalką Pete’s OpenGL2. Jak inforumuje Mr. Bernert, nawet wprowadzone zmiany są identyczne dla obydwu wtyczek [patrz: news piętro niżej]. Użytkownicu Linux’a również mają coś dla siebie. Proces „instalacji”, wymagania oraz rodzaj zmian opisano w dokumentacji wtyczki, gdzie odsyłam w razie potrzeby zaczerpnięcia obszerniejszego info. Gorąco zachęcam do ŚCIĄGANIA i testowania plugina. Wszelkie komentarze, jak zwykle mile widziane. :]

Przedświąteczna Zebra o kodzie paskowym 05.12.20

Na stronie domowej projektu Xebra pojawiły się w końu konkretne informacje odnośnie funkcjonowania emulatora i planów rozbudowy tegoż. Dr. Hell przestał milczeć! Mam dziś nastrój do głupich żartów. Oczywiście nowa wersja emulatora jest już dostępna [wraz z obrazkiem, który widać poniżej], lecz żadnego odzewu ze strony autora jak nie było, tak nie ma. Wierzę, że w wigilijną noc, jeśli nie Dr. Hell, to Zebra wyda z siebie głos i piśnie światu, czym tak naprawdę jest. Z okazji nadchodzących świąt, życzę tego sobie i Wam. Poniżej screen, w który należy kilkać, aby przenieść się do miejsca, gdzie leży najnowsza – 05.12.20 – wersja tajemniczego emulatora [jechać na sam dół i klikać centralnie w byczy screen].