W ePSXe w przeciwieństwie do innych emulatorów PSX`a tj.: AdriPSX, PCSX czy FPSE zrezygnowano z obsługi zewnętrznych modułów (pluginów) sterowania na rzecz wbudowanego GUI. Rozwiązanie takie umożliwia łatwy i intuicyjny sposób przypisania wartości (bez względu czy są wprowadzane za pomocą klawiatury, pada czy innego kontrolera) do poszczególnych przycisków. Niestety rozwiązanie to nie jest pozbawione wad, które w przypadku ePSXe znacznie przewyższają ilość zalet. Kłopoty przy korzystaniu z wibracji, ograniczona możliwość konfiguracji drugiego kontrolera, problemy z grami nie korzystającymi z analogowego kontrolera – to największe kłopoty, z którymi możesz się spotkać użytkując ten emu. Skończmy jednak z tym pesymistycznym nastrojem i przejdźmy do opisu samej konfiguracji kontrolera.
Czytaj dalej „Problemy z padami”Karty pamięci
Chociaż ePSXe nie obsługuje kart pamięci przez żaden skomplikowany plugin, a ich obsługa nie powinna nastręczać nikomu kłopotów warto napisać, co i jak, choćby by pomóc początkującym. Sama konfiguracja kart pamięci (służących do save`wowania stanu gry– gdyby ktoś nie wiedział) w ePSXe sprowadza się do wybrania odpowiedniego pliku o rozszerzeniu *.mcr. To wszystko, finito, temat skończony!
Czytaj dalej „Karty pamięci”Emulacja w sieci
Do obsługi gry sieciowej można wykorzystać trzy moduły:
- CyberPad 1.3 (super plugs oparty na Kaillerze)
- CyberPad 1.0 (stara wersja powyższego)
- NetSock 0.2 (co jest grane?)
Zanim jednak zaczniecie zabawę w multiplayera warto zapoznać się z kilkoma istotnymi faktami związanymi z korzystaniem z wtyczek netplay… i zajrzeć do sekcji
Czytaj dalej „Emulacja w sieci”Konfiguracja LowEnd
Na łamach PSePSXe poświeciliśmy dużo czasu na porównywanie pluginów graficznych pod względem odpalanych gier, opisom wyciskania z nich siódmych potów i konfiguracji przeznaczonej dla zamożnych komputerowców. Niestety zapomnieliśmy o ludziach, których los nie obdarzył metrowej grubości portfelem i męczą się nadal na swoich wysłużonych sprzętach. Właśnie dla nich postanowiłem przygotować ten opis, w którym przedstawię konfigurację emulatora pozwalającą na uruchamianie gier z przyzwoitą liczbą fps`ów.
Czytaj dalej „Konfiguracja LowEnd”Konfiguracja HiEnd GPU
Co pewien czas na forum znajdują się wpisy osób ogarniętych syndromem „nowej technologii”, którzy w pogoni za najnowszymi osiągnięciami techniki w dziedzinie sprzętu pragną przełożyć swe upodobania do najnowszych procków i kart graficznych na temat emulacji zadając tym samym pytania typu „Jak uzyskać najlepszą grafikę w grze XYZ?” czy „Jakie są najlepsze / najbardziej optymalne ustawienia dla mojego Radeona 9X00?”. Głównie dla nich poświęcony jest ten tekst (choć innym też może przypaść do gustu), w którym z grubsza opiszę jak dobrać i skonfigurować wtyczkę graficzną by wycisnąć ósme poty z naszego „kosmicznego kombajnu”.
Czytaj dalej „Konfiguracja HiEnd GPU”Konfiguracja Xeven`s Cdr Driver v.0.93
Ustawienia podstawowe:
- Drive: Autodetect
- Interface: Autodetect
- Read Mode: Autodetect
- Buffering Mode: Asynchronous
Konfiguracja Pete`s OpenGL2 v.2.5
Ustawienia podstawowe:
Rozdzielczość/Kolor:
- 640×480 Fullscreen – NO desktop changing
- Internal X resolution: 1
- Internal Y resolution: 1
- Keep psx aspect ratio: off
- No render-to-texture: off
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 1
- TexWin pixel shader: off
- VRam size: 128 MBytes
Konfiguracja Pete`s OpenGL v.1.75
Ustawienia podstawowe:
Rozdzielczość/Kolor:
- 640×480 Window mode/ 32bit Color
- Keep psx aspect ratio: off
Konfiguracja Pete`s D3D(DX6) v.1.75
Ustawienia podstawowe:
Rozdzielczość/Kolor:
- 640×480 Window mode/ 16Bit Color
Tekstury:
- R4G4B4A4
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0 None
- VRam size: 0 MBytes
Konfiguracja P.E.Op.S. Soft Driver v.1.16
Ustawienia podstawowe:
- Rozdzielczość/Kolor: 640×480 Window mode/16Bit
- Stretching: Stretch to full window size
- Dithering: No dithering