Konfiguracja P.E.Op.S. CDR Driver v.1.3

Ustawienia Podstawowe:

  • Interface: ASPI (Win9X/Me) / IOCTL (Win2000/XP)
  • Drive: Litera napędu z którego będziesz korzystał np.: 1:1:0 Drive Z
  • ReadMode: Kliknij na „Try Autodetect” po uprzednim włożeniu płyty PSX
  • Cashing mode: Async Read, additional asynchro…
  • Use additional 4MByte data cache: włączone
Czytaj dalej „Konfiguracja P.E.Op.S. CDR Driver v.1.3”

Konfiguracja ePSXe SPU core v.1.5.2

Zanim zaczniesz zabawę z konfiguracją Pluginów odpowiedzialnych za stronę audio gry, musisz najpierw włączyć udźwiękowienie ePSXe. Czynności tej dokonujesz w okienku wyboru pluginu dźwiękowego {Config> Sound}. Po wybraniu odpowiej {} opcji Twym oczom ukazuje się menu, które zawiera następujące pozycje:  Select Sound Plugin, Enable Sound, Enable CDDA Sound, Enable XA Sound, Enable SPU IRQ hack.

Czytaj dalej „Konfiguracja ePSXe SPU core v.1.5.2”

ePSXe 1.6.0

Wstęp

ePSXe jest programem umożliwiającym odpalanie gier z konsoli Sony PlayStation na komputerach PC pracujących pod kontrolą systemów Windows (95, 98, Me, 2k, XP) oraz różnych dystrybucjach systemu Linux. Zastosowano w nim mechanizm zewnętrznych modułów obsługujących poszczególne elementy konsoli, odpowiedzialne za wyświetlanie grafiki, odtwarzanie dźwięku, obsługę napędu CD czy sterowanie, dzięki czemu możliwa stała się pełna optymalizacja ustawień dla specyficznego hardware`u czy nawet uruchamianej gry oraz wykorzystanie dobrodziejstw technicznych w postaci filtrowania tekstur, dźwięku przestrzennego czy nawet niektórych zaawansowanych procedur wykorzystywanych przez najnowsze karty graficzne… czyli wszystko to czego brakuje oryginalnej konsoli. Zważywszy na fakt, że emulator wykorzystuje wspomniane funkcje, jednocześnie zapewniając wszystkie pozostałe opcje oferowane przez samą konsole (pełna obsługa memorek, wstawek filmowych, efektów graficznych czy nawet DualShock`a) zaryzykować można stwierdzeniem, że software`owa wersja konsoli (czyli emulator) znacznie przewyższa swój pierwowzór…

Główne okno emulatora
Rys. Okno główne emulatora.
Czytaj dalej „ePSXe 1.6.0”

Xebra

Wstęp: Opisywany dziś emulator z czystym sumieniem określić można mianem zagadkowego i dość problematycznego programu. Choć aktualizowany dość często to zarówno na stronie domowej jak i w pliku archiwum nie ma informacji o jego możliwościach, zmianach w kolejnych odsłonach i co gorsze sposobie jego obsługi. Dlatego też postanowiłem poświęcić trochę czasu na rozgryzienie aplikacji i w efekcie końcowym macie przed oczami [między innymi] opis emulatora Xebra.

Główne okno emulatora
Rys. Główne okno emulatora.
Czytaj dalej „Xebra”

CVGS + Patch

CVGS czyli Connectix Virtual Game Station to IMHO jeden z najlepszych emulatorów systemu Sony PlayStation, który swą popularność nie zawdzięcza podkręconej grafice czy możliwości generowania dźwięku 3D, lecz ogólnie pojętej kompatybilności. Choć wydawać by się mogło, że CVGS przez wzgląd na jakość generowanego obrazu czy liczebności opcji konfiguracyjnych stoi daleko w tyle za przodującymi dziś ePSXe i PS7, to najnowsze programy emulujące system PSX, wciąż mogą śnić o prostocie użytkowania i doskonałej obsłudze gier, jaką oferuje ten, wydany w 2001 roku emulator. Wystarczy bowiem, ze umieścimy dowolną płytkę z PSXową grą w napędzie, uruchomimy VGSa i już po kilku sekundach możemy smakować emulacji oddającej w każdym szczególe klimat szarej konsoli.

Rys. Okno główne emulatora.
Czytaj dalej „CVGS + Patch”

SaPu`s CD-ROM Plugin 1.0

Wstęp

Sapu`s CDR (podobnie jak Xeven`s CDR) jest pluginem przeznaczonym dla średnio-zawansowanych użytkowników emulatora ePSXe. Jeśli więc zaczyna Cię denerwować ubogi, wewnętrzny moduł ePSXe i chcesz spróbować czegoś nowego, a jednocześnie nie chcesz być przygnieciony masą informacji jakie dostarcza np. wyczka grupy P.E.Op.S. powinieneś wypróbować właśnie ten plugin.

Instalacja

Podobnie jak w przypadku większości pluginów instalacja ogranicza się do rozpakowania pliku *.dll z archiwum do podfolderu PLUGINS emulatora.

Podstawowa konfiguracja pluginu SaPu's CD-ROM
Rys. Podstawowa konfiguracja pluginu SaPu’s CD-ROM.
Czytaj dalej „SaPu`s CD-ROM Plugin 1.0”

P.E.Op.S. Soft GPU 1.17

Wstęp

W dzisiejszych rozważaniach przyjrzymy się bliżej pluginowi P.E.Op.S. Soft Driver, który zarówno pod względem kompatybilności jak i niskiemu pochłanianiu zasobów komputera czy nawet jakości wyświetlanego obrazu w dwuwymiarowych grach stanowi doskonałą alternatywę dla używanych powszechnie wtyczek autorstwa Pete`a.

Wymagania

Jako, że plugin nie wykorzystuje dobrodziejstw akceleracji graficznej do jego obsługi wystarczy karta graficzna wyposażona w 2MB pamięci, zdolna do wyświetlania obrazu w 16 lub 32-bitowej palecie kolorów. Co się tyczy systemów Linux, sprawą oczywistą jest że wtyczka do prawidłowego działania wymaga środowiska graficznego X.

Czytaj dalej „P.E.Op.S. Soft GPU 1.17”