Arbex / Xebra 080510

DrHell’owi przyznać należy jedno – facet posiada nieprawdopodobną wręcz umiejętność nie-dawania-o-sobie-zapomnieć. Tak jest, moi drodzy, nowa Xebra na horyzoncie.


Autor skupił się na udoskonalaniu emulacji napędu CD, w rezultacie czego bieżąca odsłona emulatora otrzymała poprawkę eliminującą zależność czasu względem wykonywania komendy CdlGetlocL.

Pierwsza majowa Xebra / Arbex w tym roku do pobrania w naszym Downloadzie.

MemcardRex v0.6

Przed nami kolejna aplikacja, służąca do przeglądania i edycji zawartości wirtualnych kart pamięci dla PlayStation. Maleńki [174KB po rozpakowaniu] program autorstwa Shendo łączy w sobie przejrzystość, funkcjonalność i wygodny interfejs. Lista zmian dla wersji oznaczonej numerem 0.6 przedstawia się następująco:

  • od nowa przepisano funkcję odpowiedzialną za otwieranie kart pamięci, dzięki czemu pliki ładują się dużo szybciej
  • zażegnano mały błąd, który pojawiał się podczas edytowania ikon Memory Card nr 2
  • dodano obsługę starych kart pamięci DexDrive [*.gme] oraz tych z uszkodzonym polem nagłówka
  • w odpowiedzi na prośbę jednego z użytkowników programu, zaimplementowano podręczne menu, otwierane za pomocą p-klika w oknie aplikacji
  • zamieszczono menu zapisu wyświetlane po zamknięciu aplikacji, jeżeli karta pamięci była uprzednio edytowana
  • w oknie wyświetlającym informacje nt pojedynczego save’a dodano wskaźnik liczby zajmowanych slotów


Ponieważ w życiu przeciętnego miłośnika emulacji narzędzia tego typu bardzo często okazują się niezbędne, gorąco zachęcam do, choćby profilaktycznego, pobierania programu. MemcardRex jest spoko, uwierzcie mi. Pozwala na wszystko, czego można oczekiwać od edytora save’ów – z konwersją formatów, regionów i edycją ikon włącznie. Mała uwaga. Użytkownicy Windows XP SP2+++ uruchamiają program z marszu, pozostali muszą doinstalować .NET Framework w wersji co najmniej 2.0.

Arbex / Xebra 080419

Kwiecień ’08 aspiruje do tego, by stać się rekordowym miesiącem pod względem ilości release’ów emulatora Xebra (Arbex). W tym konkretnym przypadku ilość nie zawsze przechodzi w jakość, aczkolwiek nowa wersja, jak rzadko kiedy bywało, zawiera aż dwa(!) usprawnienia. DrHell skorygował emulator w obrębie obsługi napędu oraz dekompresji MDEC. Nową Xebrę / Arbex pobieramy stąd.


Na screenach Area 51, tytuł paskudny już w dniu swojej premiery. Gra z pewnością wyjątkowa dla amatorów strzelania, bowiem była jednym z tytułów obsługujących LightGuna. A jak wiadomo, PlayStation nie miało ich wiele. Area 51 to zarazem pozycja figurująca na liście gier, których znacznie poprawioną obsługę deklarują autorzy nadchodzącej wielkimi krokami, nowej wersji konkurencyjnego ePSXe.

Xenogears PL / WIP

Ogłoszenie drobne. Drgnęło co nieco w kwestii tłumaczenia Xenogears. Panowie z Midgar Translations udostępnili garść screenów, ukazujących postęp prac nad ww. projektem…


…które obejrzeć możecie po kliknięciu w powyższy obrazek. Czuję, że przed autorem przekładu jeszcze sporo pracy(?). Sam zainteresowany, tradycyjnie, okrywa swe rękodzieło tajemnicą, w związku z czym wciąż nie mamy informacji, na jakim etapie znajduje się obecnie oraz kiedy (choćby w przybliżeniu) pojawi się finalna wersja polskiego patcha. Cóż, będzie kiedy będzie. A do tego czasu wszelkie sugestie, uwagi i propozycje matrymonialne można, a wręcz należy, zgłaszać na oficjalnym forum Xenogears PL.

Arbex / Xebra 080410

Kolejny miesiąc, kolejna Xebra – oto, jak było do niedawna. Na dzień dzisiejszy nawet ostrożne stwierdzenie "kolejny tydzień (…)" wydaje się być nie na miejscu, gdyż DrHell wciąż przyspiesza, serwując usprawniony release swojego emulatora dokładnie 5 dni od momentu ukazania się poprzedniej wersji. Bieżący dwupak datowany jest na 10 kwietnia GMT+09:00+/-DrHMT i, jak podają zagraniczne agencje, zawiera drobne usprawnienia emulacji GPU.


O dalszych losach rodzeństwa Arbex i Xebra przeczytamy już niebawem w następnym odcinku. Tymczasem wszystkich spod znaku multi-release-proof zapraszam do downloadu. Miłego grania. Dajcie znać, co i jak.

The King is dead. Long live the King!

Gdyby nie fakt, że jest już po Prima aprilis, nie uwierzyłbym. Od 5 sierpnia 2003 r., kiedy to wypuszczono ostatnią – 1.6.0 – wersję ePSXe, nie było choćby wzmianki o kontynuowaniu prac nad emulatorem. Wydawało się, że projekt skonał wraz z zapałem twórców. Jak się okazuje, nic bardziej mylnego, bowiem najbardziej oficjalne źródło jakie tylko może być informuje, iż od jakiegoś czasu ePSXe Team przygotowuje nową edycję ePSXe!

Kliknij w obrazek, by ujrzeć kolaż w pełnej okazałości.

Co więcej, panowie deklarują, że program przechodzi obecnie końcową fazę testów i niedługo możemy spodziewać się release’u nowej wersji. Na grę wstępna, autorzy zaproponowali obrazkowe zestawienie gier, które powinny poprawnie pracować na nadchodzącej wersji ePSXe. Zwróćcie uwagę na lewy-górny róg, tam jest Vib Ribbon!

Nie ma, jak dobra nowina. A ta, która wypłynęła od twórców najpopularniejszego emulatora PlayStation, jest czymś więcej niż tylko zadośćuczynieniem za 4 lata milczenia. Na zakończenie pozwolę sobie przytoczyć samego siebie wprost z dzisiejszego newsa dot. Xebry: (…)w temacie emulacji PlayStation jest jeszcze trochę do zrobienia. Bardzo mi miło, że mogłem wykrakać te słowa w tak odpowiednim momencie. :]

Arbex / Xebra 080405

Kolejny tydzień, kolejna Xebra. DrHell wciąż uskutecznia niekończącą się dłubianinę w emulatorze dwojga imion. Wersja datowana na 5 kwietnia wprowadza poprawki dla CdlReadN / CdlReadS.


Przyznam szczerze, że z coraz mniejszym entuzjazmem przyjmuję do wiadomości nowiny o pojawieniu się kolejnego release poczciwej Zebry. Chciałoby się, by emulator ten realnie ewoluowal, tymczasem najwyraźniej zmierza w kierunku postępu bugfixowego. Oby nie do końca świata… tym bardziej, że w temacie emulacji PlayStation jest jeszcze trochę do zrobienia. Tyle marudzenia – miłośników emulacji, tudzież zbieraczy oprogramowania zapraszam do DOWNLOADu. Jak zwykle mile widziane (sensowne) komentarze.

Arbex / Xebra 080328

DrHell chyba na dobre wyswobodził się z kilkumiesięcznego letargu, bowiem pojawiła się – jedna zaraz po drugiej – kolejna w tym roku wersja zagadkowego, kontrowersyjnego i, nie ukrywajmy, niezbyt popularnego emulatora starego PlayStation (dodajmy jeszcze – najczęściej aktualizowanego).


Dla osób nieobeznanych w kanji, lista zmian, jakie wprowadził DrHell, jak na razie pozostaje tajemnicą, tym niemniej zachęcam do pobierania i testowania paczki, zawierającej Xebrę aka Arbex w dwóch opcjach do wyboru, sympatyczne narzędzie do zarządzania kartami pamięci oraz oszczędny manual/nfo w PDFie.

Xenogears PL / WIP

Niniejsza informacja przeznaczona jest dla tych odwiedzających nasz serwis, którzy forum omijają szerokim łukiem. Okay, a teraz proszę się nie ruszać, będziemy odświeżać pamięć.

Jakiś czas temu, a było to w maju 2006 roku, ukazała się finalna wersja polskiego przekładu Final Fantasy 7 autorstwa browara. Tłumaczenie zostało bardzo ciepło przyjęte, czego dowodem niechaj będzie fakt, iż stosowne info pojawiło się nawet w prasie branżowej [okołogrowej]. Minęły już ponad dwa lata, a wszyscy, którzy chcieli zagrać w FF7 po polsku, zagrali. Chciałoby się zapytać, co dalej? Czy panowie z Midgar Translations spoczęli na laurach? Czy to koniec tłumaczeń browara? Nic bardziej mylnego.

Otóż niegdyś ww. jegomość o swojsko brzmiącym nicku, skromnie zapowiedział kolejne tłumaczenie, tym razem jednego z największych szlagierów od Squaresoftu, a mianowicie Xenogears – gry, która w opinii wielu zjadała fabularnie nawet osławioną Final Fantasy 7. Długo w temacie rozbrzmiewała cisza. Aż do niedawna, bowiem pojawiły się wieści od samego źródła. Przeczytajcie:

Witam wszystkich serdecznie. Nie zaglądałem tu od jakiegoś czasu, ale wraz ze zmianą mojego podejścia do szeroko rozumianej rzeczywistości uznałem, że ludziom, którzy interesują się jeszcze tym projektem (o ile tacy jeszcze pozostali) należą się jakieś wyjaśnienia co do stanu samego tłumaczenia. Stoi ono w sumie od około dwóch miesięcy w miejscu, głównie z powodu moich nieprzebranych zasobów lenistwa i faktu, że mając do zrobienia 3 rzeczy, 2 najmniej palące z miejsca lądują w kategorii "do zrobienia jak najpóźniej".
Udało mi się jakoś to zwalczyć, więc niebawem prace nad XenoGears PL znów ruszą pełną parą. Od razu zaznaczam, że nie będę zamieszczał żadnego dema, ani bety. Stronkę postaram się ozdobić nowymi screenami. Prace nad tłumaczeniem będą się posuwały równolegle do mojej pracy inżynierskiej, w której chcę zająć się tematem tłumaczenia gier na konsolkę PS1, więc jest to dla mnie dodatkowa motywacja. Pozdrawiam browar.


Niecierpliwym [w tym sobie] życzę cierpliwości, a autorowi czasu i zapału. Dobry skrzat sponsorujący niniejszy news zapewnia, że w razie razie braku tego pierwszego, praca inżynierska browara z chęcią poleży odłogiem.
I na zakończenie, rzućcie okiem na te screeny. Chcemy więcej! Proponuję pomęczyć nieco browara wszelkimi możliwymi sposobami – niech bez ociągania się pokazuje, czego tam nawarzył. :]

Arbex / Xebra 071226a

Nie ma świąt bez prezentów, obżarstwa i pijaństwa, nie ma też tygodnia bez nowej Xebry, przynajmniej ostatnimi czasy. Tym razem DrHell przecząc własnej tradycji wypuszczania "lekko trąconych" wersji swojego narzędzia z jedną-dwiema drobnymi poprawkami, zgotował cały sagan usprawnień.


Otóż poprawiono obsługę skanowania danych z napędu CD, zatrzymywanie wykonywania kodu przez jednostke główną, obsługę funkcji MVOL przez procesor dźwięku, oraz obsługę kodu wykonywalnego przez 'BIOS’ konsoli. Wypadałoby organoleptycznie przekonać się, co potrafi najczęściej aktualizowany emulator PlayStation dla PC, toteż gorąco zachęcam do testów i dzielenia się spostrzeżeniami w komentarzach do newsa. Download tradycyjnie na stronie projektu i u nas.