RE2 PL

Najwyraźniej ostatnio nastała moda na polską kuchnie. Co więcej cieszy fakt iż oprócz tradycyjnych dań w postaci dwóch polskojęzycznych Finali i wciąż rozijącego się tłumaczenia Sillent Hill do menu trafia nowa potrawa w postaci łatki językowej do Resident Evil 2.


Jak donosi szef kuchni potrawa wypieczona jest dopiero w 60% więc, co prawda nie można delektować się nią w pełni, ale zawsze można ja spróbować. Po pełny przepis i wizualne zakąski zapraszam do lokalu-lingwidstycznego, a po samo danie do rodzimej budki z plikami.

1,6 powodów do radości

Jak tu się nie cieszyć? Kolejny miesiąc i kolejna odsłona w chwili obecnej najprężniej rozwijającego się emulatora szaraczka – pSX. Oprócz nowego oznaczenia (1.6) w nowej wersji znajdziecie następujące zmiany:

  • poprawiono obsługę GTE przez co z Tomb Raider Chronicles i Wild Arms zniknęły przekłamania graficzne
  • usprawniono działanie rekompilatora i Tomb Raider przestał się zawieszać
  • dodano możliwość wymuszenia trybu pełnoekranowego, dzięki czemu fullscreen powinien działać na dowolnym monitorze
  • wprowadzono kilka zmian do SPU ADSR i poprawiono obsługę dźwięku XA
  • dodano brakujące instrukcje CDROM dzięki czemu wstawki filmowe w DW7 działają poprawnie
  • dodano obsługę ISO w formacie CDZ i ISO oraz plików pochodzących z CloneCD
  • usprawniono działanie *.bin`ów dodając możliwość uruchomienia obrazu pozbawionego dodatkowego pliku *.cue
  • kilka poprawek nie ominęło także funkcji szybkiego zapisu stanu gry
Cieszmy się, gdyż powiadam Wam, iż mamy ku temu powodu. Ściągajmy i testujmy ale bowiem błędem byłoby tego nie zriobić. pSX doskonały jest, tak rzecze wielebny w_m. Amen.

Obłęd w ciapki :]

Czy implementacja obsługi procesorów dwurdzeniowych do emulatora słynącego z małych wymagań sprzętowych można nazwać zabiegiem zbytecznym? Podejrzewam, że znalazłyby się osoby popierającą taką tezę. Najwyraźniej jednak nie mają one najmniejszego wpływu na decyzje podejmowane przez nagisa, który w najnowszej odsłonie swojego emulatora szaraka – SSSPSX v0.27 skupił się w głównej mierze na wprowadzeniu supportu DualCore`a.


Czy to dobry zabieg, czy tylko niepotrzebny bajer? A może to kierunek w jakim powinny podążać wszystkie tworzone obecnie emulatory. Cóż, ocenę podobnie jak testy najnowszej odsłony SSSPSX pozostawiam Wam. Zapraszam do ściągania.

pSX v1.5 Released

Już się obawiałem, że w maju nie ujrzymy niusa na temat tytułowego projektu, jednakże autor emulatora szaraczka o jakże ciekawej ;] nazwie pSX po raz kolejny nie zawiódł i po ośmiu tygodniach wypuścił nową, oznaczoną numerem 1.5 wersję swojej aplikacji…


…a wraz z nią następującą listę zmian:
  • poprawiono obsługę wstawek wideo
  • poprawiono obsługę napędu CDROM
  • dodano opcję zrzucania ekranu do pliku graficznego
  • zmodyfikowano opcje szybkiego zapisu i odczytu stanu gry
  • dodano możliwość resetowania ustawień obrazu (jasność/kontrast/gamma)
  • poprawiono obsługę gry Legend of Legaia (błędy w GTE, GPU DMA) oraz Dragon Warrior 7 (GPU)
  • zmodyfikowano layout klawiszy funkcyjnych (ESC > wyjście, F6-F10 > zapisz savestate, F1-F5 > ładowanie szybkiego zapisu)
  • dodano opcję brakepointów i poprawiono kilka błędów w debuggerze
Standardowo zachęcam do ściągania i testów, a po więcej informacji zapraszam na stronę domową projektu. Na zakończenie pytanie dla starych wyjadaczy (no może za wyjątkiem Muzzy’ego) – z jakiej gry pochodzi powyższy screen?

FF7PL v1.0

Wygląda na to, że nie będzie Wam dane nudzić się przez weekend, bo oto ukazała się nowa, oznaczona numerkiem 1.0 wersja tłumaczenia Final Fantasty 7…


… wraz z dość istotnymi zmianami:
  • łatka w formacie ppf-0-matic 2.0, dzięki czemu nie trzeba patchować obrazów ISO by pograć w polską wersję FF7 na emulatorach.
  • dodano skrypt tworzący trzy łatki spolszczające dla emulatora ePSXe.
  • poprawiono błędy wykryte w poprzedniej wersji tłumaczenia.
  • przetłumaczono sporą cześć grafiki.
Wszelkie pytania, sugestie czy tez zgłoszenia zauważonych błędów możecie pozostawiać na forum tłumaczenia, natomiast po więcej informacji i screeny odsyłam Was na stronę domową projektu. Poruszyłem już chyba wszystkie kwestie, wieć nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Was do ściągania.

pSX 1.4 Released

No proszę, czyż to nie wspaniały dzień? Już tylko godziny dzielą nas od wydarzenia, na które wszyscy tak długo czekaliśmy, a tu kolejna niespodzianka w postaci niezwykle obiecującego emulatora PlayStation o niezwykle intrygującej ;] nazwie pSX.


wraz z najnowszą, oznaczoną numerkiem 1.4 wersją ukazała się następująca lista zmian:
  • dodano obsługę łatek (plików ppf)
  • dodano opcje umożliwiające kontrolę jasności, kontrastu i gammy w pełnoekranowym trybie wyświetlania
  • dodano opcje umożliwiające wyłaczenie filtrowania dwuliniowego
  • poprawiono błędy przy wyświetlaniu obrazu podczas pauzy
  • zaimplementowano obsługę szybkiego zapisu/odczytu
  • zmieniono menu dialogowe SaveState
  • poprawiono błąd występujący przy ładowaniu gry ze SaveState’u
  • poprawiono obsługę drugiego kontrolera
  • poprawiono błąd uniemożliwiający zdefiniowanie niektórych klawiszy (np. strzałek) w opcjach sterowania
  • poprawiono błąd uniemożliwiający zapisanie ustawień kontrolera po restarcie emulatora
  • dodano obsługę przycisków L3 / R3
  • dodano opcję umożliwiającą odwrócenie kierunków osi kontrolerów analogowych
  • dodano opcję umożliwiającą wyłączenie wibracji
  • zintegrowano konwerter ISO-CDZ z aplikacją
  • usprawniono obsługę napędu pod interfejsem IOControl (biblioteka dll ASPI nie jest już wymagana)
  • usunięto menu „Log&”
  • wprowadzono kilka poprawek i nowych opcji do debuggera
  • zmieniono grafikę w menu „konfiguracji sterowania” i ikonę programu
To chyba wszystko :] Wydaje mi się iż nie przeoczyłem niczego, jednakże dla 100% pewności standardowo po więcej informacji odsyłam Was na strone domową projektu jednocześnie zapraszam do ściągania i testów 😀

pSX v1.3 released

Ostatnim razem obiecałem Wam ładne screeny toteż od screenów zaczniemy. A czyż mógłbym wrzucić ładniejsze obrazki niż te prezentujące…


Tym oto sposobem na łamy PSEmu.pl trafia nius prezentujący najnowszą odsłonę wciąż świeżego, lecz z każdą wersją czyniącego spore postępy emulatora o nazwie pSX. W najnowszej, oznaczonej cyferką 1.3 wersji emulatora znalazły się następujące zmiany:
  • Poprawiono błędy występujące przy pełnoekranowym generowaniu obrazu
  • Poprawiono obsługę wyświetlania obrazu w przeplocie
  • Poprawiono obsługa dźwięku (głównie szumy i FM)
  • Poprawiono obsługę kontrolerów w tym wykorzystujących ForceFeedback (emulację DualShocka)
  • Dodano ikonę
  • itd. itp.
Lista zmian jest troszkę ;] dłuższa, aczkolwiek z powodu później pory ciekawskich odsyłam na stronę domową projektu lub do pliku readme, zaś dla pozostałych najistotniejszy powinien być fakt, iż wprowadzone zmiany korzystnie wpłynęły na kompatybilność programu, dzięki czemu „obsługa” tytułów tj. Final Fantasy 7, Chrono Cross czy Metal Gear Solid znacznie się poprawiła. Cóż, nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Was do ściągania, testowania i pozostawiania wyników badań :] w postaci komentarzy do niusa.

pSX v1.2 już jest

Przed chwilą do sieci wyciekła najnowsza, oznaczona numerkiem (1.2) wersja dość oryginalnego emulatora PSXa pod mniej oryginalną nazwą pSX, a wraz z nią następująca lista zmian:

  • dodano wsparcie dla generowania 16bitowego obrazu
  • dodano wsparcie dla SPTI
  • dodano konfiguracje wyświetlania pełnoekranowego (osobno dla PAL/NTSC)
  • poprawiono obsługę Valkyrie Profile (GTE i ADPCM)
  • poprawiono obsługę ASPI i IOCTL (czyli interfejsów napędów CD/DVD)
Standardowo oprócz garści informacji w promocji świątecznej zamieszczam kilka screenów, tym razem z mniej oryginalnych gier ( nastepnym razem postaram się bardziej :] ) jako, że nie omieszkałem przetestować świerzej odsłony tego obiecującego programu również na nich…


… i przyznam szczerze, że niezwykle cieszy mnie fakt iż kompatybilność względem poprzedniej wersji znacznie wzrosła o czym możecie się przekonać samodzielnie testując pSX v1.2. Na tym zakończę życząc Wam miłej zabawy, a osoby złaknione większej porcji informacji nt. tego projektu odsyłam na stronę domową.

10lat WE/PES

Założę się, że uwadze fanów serii WE/PES nie umknął fakt, o którym traktuje dzisiejszy nius… podejrzewam jednak, iż znajdą się osoby, które nie wiedziały, że kochana przez wielu, seria gier „Winning Eleven / Pro Evolution Soccer” obchodzi w tym miesiącu dziesiąte urodziny. Aby uczcić tą okazje na łamy PSEmu.pl trafiają materiały w postaci 3 nowych linków:

oraz łatki do gry WE2002, autorstwa naszego rodzimego teamu polEvo


Do materiałów dołączamy serdeczne życzenia urodzinowe dla Konami :] oraz gorące pozdrowienia dla wszystkich fanów serii WE/PES. Prawie bym zapomniał – widzieliście już klip uodzinowy? Nie? W takim razie gorąco polecam ściągnąć i obejrzeć!