W ostatniej aktualizacji działy {Teksty >Inne} mówiliśmy o sposobach rozgryzienia wstawek filmowych. W dzisiejszym odcinku serialu „Poczytaj mi mamo” 😛 nie odejdziemy zbytnio od tematyki poprzedniego wywodu bowiem pozostaniemy nadal przy multimediach, a dokładniej zajmiemy się problematyką zapisu i odtwarzania muzyki zawartej w grach z konsoli PlayStation. Skończę jednak z przydługimi wstępami i przejdę do sedna sprawy. Podobnie jak w przypadku doskonale znanych wszystkim plików MP3 muzę z PSX`owych gier można pozyskać na trzy sposoby.
Czytaj dalej „Obróbka dźwięku”Autor: winter_mute
Final Fantasy VIII/IX
Emulator: ePSXe 1.5.2
BIOS: SCPH 7502
Wideo: Petes OpenGL z następującymi ustawieniami >
Resolution/Color:
– 640×480 Fullscreen / 32 Bit
– Keep psx aspect ratio: on
Konfiguracja Final Fantasy VII
Emulator: ePSXe 1.5.2
BIOS: SCPH 7502
Wideo: Petes OpenGL z następującymi ustawieniami >
Resolution/Color:
– 640×480 Fullscreen / 32 Bit
– Keep psx aspect ratio: on
Konfiguracja Xenogears
Emulator: ePSXe 1.6.0
BIOS: SCPH 7502
Wideo: Petes OpenGL z następującymi ustawieniami >
Resolution/Color:
– 640×480 Fullscreen / 32 Bit
– Keep psx aspect ratio: on
Konfiguracja WipEout
mulator: ePSXe 1.6.0
BIOS: SCPH 7502
VIDEO PLUGIN: Pete’s OpenGL Driver 1.76* >
Resolution/Color:
– 640×480 Fullscreen / 32 Bit
– Keep psx aspect ratio: on
Konfiguracja Chrono Cross
Emulator: ePSXe 1.5.2
BIOS: SCPH 7502
Wideo: Petes OpenGL z następującymi ustawieniami >
– Resolution/Color:
– 640×480 Fullscreen / 32 Bit
– Keep psx aspect ratio: on
Problemy z padami
W ePSXe w przeciwieństwie do innych emulatorów PSX`a tj.: AdriPSX, PCSX czy FPSE zrezygnowano z obsługi zewnętrznych modułów (pluginów) sterowania na rzecz wbudowanego GUI. Rozwiązanie takie umożliwia łatwy i intuicyjny sposób przypisania wartości (bez względu czy są wprowadzane za pomocą klawiatury, pada czy innego kontrolera) do poszczególnych przycisków. Niestety rozwiązanie to nie jest pozbawione wad, które w przypadku ePSXe znacznie przewyższają ilość zalet. Kłopoty przy korzystaniu z wibracji, ograniczona możliwość konfiguracji drugiego kontrolera, problemy z grami nie korzystającymi z analogowego kontrolera – to największe kłopoty, z którymi możesz się spotkać użytkując ten emu. Skończmy jednak z tym pesymistycznym nastrojem i przejdźmy do opisu samej konfiguracji kontrolera.
Czytaj dalej „Problemy z padami”Karty pamięci
Chociaż ePSXe nie obsługuje kart pamięci przez żaden skomplikowany plugin, a ich obsługa nie powinna nastręczać nikomu kłopotów warto napisać, co i jak, choćby by pomóc początkującym. Sama konfiguracja kart pamięci (służących do save`wowania stanu gry– gdyby ktoś nie wiedział) w ePSXe sprowadza się do wybrania odpowiedniego pliku o rozszerzeniu *.mcr. To wszystko, finito, temat skończony!
Czytaj dalej „Karty pamięci”Emulacja w sieci
Do obsługi gry sieciowej można wykorzystać trzy moduły:
- CyberPad 1.3 (super plugs oparty na Kaillerze)
- CyberPad 1.0 (stara wersja powyższego)
- NetSock 0.2 (co jest grane?)
Zanim jednak zaczniecie zabawę w multiplayera warto zapoznać się z kilkoma istotnymi faktami związanymi z korzystaniem z wtyczek netplay… i zajrzeć do sekcji
Czytaj dalej „Emulacja w sieci”Konfiguracja LowEnd
Na łamach PSePSXe poświeciliśmy dużo czasu na porównywanie pluginów graficznych pod względem odpalanych gier, opisom wyciskania z nich siódmych potów i konfiguracji przeznaczonej dla zamożnych komputerowców. Niestety zapomnieliśmy o ludziach, których los nie obdarzył metrowej grubości portfelem i męczą się nadal na swoich wysłużonych sprzętach. Właśnie dla nich postanowiłem przygotować ten opis, w którym przedstawię konfigurację emulatora pozwalającą na uruchamianie gier z przyzwoitą liczbą fps`ów.
Czytaj dalej „Konfiguracja LowEnd”