DuckStation Dev-0.1-2956

Zacząłem przeglądać zasoby serwera i przyznam szczerze, że ilość materiałów związanych z tytułowym duckstation zaczęła mnie przytłaczać. Z jednej strony niezwykle rad jestem, że projekt pojawia się na tak mnogą liczbę systemów. Cieszy też niebywale, że publikacje pojawiają się się niebywale często. Zmartwiło mnie jednak, że stosując gitowskie oznaczenia zmian, bez zerkania na datę wydania i posiłkowania się listą publikacji, za licha dojść nie mogę co, kiedy i jak. Z tegoż powodu od dnia dzisiejszego wprowadzam zmianę nomenklatury oznaczając niusy i pliki dostępne na PSEmu.pl związane z tytułowym projektem jedynie numerem opisywanego wydania.


Co się zaś tyczy tytułowej wersji rozwojowej emulatora z 21 stycznia 2021 r., oznaczonej jako 0.1-2956-g44331976, to ta względem opisanego wcześniej wydania otrzymała następującą listą zmian:

  • zaimplementowano tryb wyświetlania obrazu z wykorzystaniem downsamplingu adaptacyjnego oraz w trybie box;
  • rozbudowano mipmapping pod interfejsami Vulcan oraz D3D11;
  • dodano wyświetlanie obrazu w proporcjach 20:9;
  • usprawniono działanie aplikacji na architekturze AArch32/armv7;
  • poprawiono błędy występujące na systemach Android związane z nieprawidłowym wyświetlaniem listy gier i przypisanym domyślnie kontrolerem gry (gamepadem);
  • wprowadzono tryb trwałej wydajności umożliwiający stabilną długą pracę niektórym urządzeniom pracującym pod kontrolą systemu Android;
  • dodano obsługę BIOSu szaraka opublikowanym na platformie PlayStation3;
  • usprawniono obsługę wibracji w gamepadach;
  • naprawiono błąd pojawiający się przy wyświetlaniu obrazu z przeplotem;
  • usprawniono obsługę tekstur z wykorzystaniem interfejsu D3D11;
  • dodano możliwość przypisania akcji do klawiszy głośności
  • zaimplementowano funkcje zrzucania zawartości pamięci GPU/SPU do plików;
  • dodano możliwość importowania cheatów przeznaczonych dla emulatora ePSXe;
  • naprawiono błędy debuggera występujące przy korzystaniu z interfejsu Vulkan;
  • dodano opcję do zwiększenia prędkości emulacji, tzw. tryb Turbo;
  • poprawiono wyświetlanie znaków diakrytycznych języków z środkowej Europy oraz znaków cyrylicy;
  • dodano obsługę gamepadów z wykorzystaniem interfejsu DInput;
  • wprowadzono tryb ciemny oraz zoptymalizowano interfejs aplikacji dla systemu Android;
  • odświeżono tłumaczenie programu w językach: chińskim uproszczonym, japońskim, polskim, portugalski/brazylijski, włoskim;
  • zwiększono kompatybilność emulatora względem gier takich jak: Capcom vs SNK Pro, Championship Motocross 2001, CyberSled, Final Fantasy VII, Moto Racer, Vib-Ribbon, Vigilante 8;

Tyle. Zapraszam do sekcji Pliki skąd można pobrać opisywany program w wersjach dla systemu Android, Linux, macOS, Windows oraz w formie kodu źródłowego do własnoręcznej kompilacji.