DuckStation Dev-0.1-4599

Plany, plany, a życie i tak pisze swój scenariusz. Był pomysł, były chęci, a znowu wyszła nieplanowana obsuwa. Zdrowie zaczyna wracać do normy, a samopoczucie pozwala złożyć kilka logicznych zdań, więc wracam do Was z porcją aktualności rozpoczynając comiesięczną tyradę od wpisu poświęconego tytułowemu DuckStation.

DuckStation on Windows platform


Względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu z 1 sierpnia 2021r. oznaczonym numerem wersji wersji 0.1-4599, najistotniejsze zmiany jakie znalazły się w aplikacji obejmują:

  • dodano opcję uruchamiania gier bezpośrednio z napędu;
  • wydano port aplikacji dla interfejsu Universal Windows Platform umożliwiający uruchamianie emulatora na konsoli Xbox One;
  • zaimplementowano obsługę bibliotek Direct3D 12 z myślą o ww. konsoli;
  • zoptymalizowano program zwiększając do 20% prędkość emulacji;
  • usprawniono działanie funkcji readahead zwiększając wydajność odczyty skompresowanych obrazów;
  • naprawiono błędy występujące przy przełączaniu programu pomiędzy trybami interpretatora i rekompilatora;
    usunięto błędy powodujące nieprawidłowe działanie konsoli wiersza poleceń;
  • usprawniono obsługę danych TOC dla gier wydanych na płytach wielościeżkowych;
  • wprowadzono możliwość wczytywania kodów oszustw w bezpośrednio w aplikacji dla androida;
  • dodano możliwość tworzenia skrótów w systemie Android do szybkiego uruchamiania wybranego tytułu;

Zapraszam do sekcji Pliki, skąd można pobrać opisywany program w wersjach dla systemu Android, Linux, Windows oraz w formie kodu źródłowego do własnoręcznej kompilacji.