DuckStation Dev-0.1-4846

Tytułowy projekt dawno nie gościł na stronie i można by się spodziewać, że publikacja listy zmian zajmie lwią część powierzchni na stroni. Z przykrością należy stwierdzić i równie szczerze napisać, że DuckStation w ostatnim kwartale 2021 r. przechodzi przez etap lekkiej stagnacji. Można by się martwić z tego tytułu, aczkolwiek zdaje mi się że bardziej stosownym będzie przywitać z otwartymi ramionami i radością w sercu każdą nową odsłonę emulatora, choćby znalazła się w niej jedynie minimalna zmiana względem wersji poprzedniej.

DuckStation running PE on Linux #02


W tym duchu, zapraszam do zapoznania się z najnowszym wydaniem projektu z 16 grudnia 2021 r. oznaczonym numerem wersji 0.1-4846, które względem poprzednio opisanych wydań zawiera zmiany obejmujące zakresem między innymi:

  • usprawniono inicjowanie i obsługę nagłówków plików wykonywalnych przeznaczonych dla konsoli;
  • rozbudowano funkcje komunikatów ekranowych OSD o wyświetlanie informacji związanych m.in. z PGXP, głośnością dźwięków, czy przetaktowaniem CPU;
  • zaimplementowano nowe metody haszowania do identyfikowania gier i weryfikacji ich obrazów w bazie tytułów zintegrowanej z programem;
  • wprowadzono nowe skróty klawiaturowe odpowiedzialne za regulację prędkości emulacji;
  • zaktualizowano bazę gier emulatora, pod kątem tytułów wykorzystujących dedykowaną konsoli myszkę;
  • zoptymalizowano sposób użycia najczęściej wykorzystywanych w programie przycisków oraz poprawiono błąd pozwalający edytować pola w interfejsie edytora kart pamięci;
  • poprawiono proces inicjacji wyświetlania obrazu w środowisku Wayland;
  • wprowadzono poprawki umożliwiające bezproblemową kompilację kodu dla platformy UWP;
  • wprowadzono pomniejsze poprawki do emulacji kontrolerów w zakresie przełączania pomiędzy trybami działania i obsługi wibracji;
  • usprawniono przetwarzanie metadanych z plików cue, obsługę funkcji CopyTOC() i dostosowywania wartości opóźnień napędu podczas uruchamiania procesu emulacji;
  • poprawiono proces inicjowania interfejsu ID3D12;
  • zaktualizowano oficjalną listę kompatybilności emulatora;
  • usprawniono obsługę kontrolerów NeGcon, NamcoGuncon oraz Konami Justifier;
  • zaktualizowano bazę kontrolerów gier do najnowszej wersji SDL;
  • zaktualizowano pliki lokalizacyjne poprawiając tłumaczenia programu dla języków: brazylijski, chiński tradycyjny, japoński, rosyjski, turecki;
  • zwiększono kompatybilność programu poprawiając obsługę następujących gier: Chrono Cross, Gakkou no Kowai Uwasa – Hanako-san ga Kita!!, Guntu – Western Front June 1944 – Tetsu no Kioku, Mad Panic Coaster, Puffy no P.S. I Love You, Simple 1500 Series Vol. 24 – The Gun Shooting;

Zapraszam do sekcji Pliki, skąd można pobrać opisywany program w wersjach dla systemu Linux oraz Windows, a także w formie kodu źródłowego do własnoręcznej kompilacji.