Tytułowy projekt dawno nie gościł na stronie i można by się spodziewać, że publikacja listy zmian zajmie lwią część powierzchni na stroni. Z przykrością należy stwierdzić i równie szczerze napisać, że DuckStation w ostatnim kwartale 2021 r. przechodzi przez etap lekkiej stagnacji. Można by się martwić z tego tytułu, aczkolwiek zdaje mi się że bardziej stosownym będzie przywitać z otwartymi ramionami i radością w sercu każdą nową odsłonę emulatora, choćby znalazła się w niej jedynie minimalna zmiana względem wersji poprzedniej.

W tym duchu, zapraszam do zapoznania się z najnowszym wydaniem projektu z 16 grudnia 2021 r. oznaczonym numerem wersji 0.1-4846, które względem poprzednio opisanych wydań zawiera zmiany obejmujące zakresem między innymi:
- usprawniono inicjowanie i obsługę nagłówków plików wykonywalnych przeznaczonych dla konsoli;
- rozbudowano funkcje komunikatów ekranowych OSD o wyświetlanie informacji związanych m.in. z PGXP, głośnością dźwięków, czy przetaktowaniem CPU;
- zaimplementowano nowe metody haszowania do identyfikowania gier i weryfikacji ich obrazów w bazie tytułów zintegrowanej z programem;
- wprowadzono nowe skróty klawiaturowe odpowiedzialne za regulację prędkości emulacji;
- zaktualizowano bazę gier emulatora, pod kątem tytułów wykorzystujących dedykowaną konsoli myszkę;
- zoptymalizowano sposób użycia najczęściej wykorzystywanych w programie przycisków oraz poprawiono błąd pozwalający edytować pola w interfejsie edytora kart pamięci;
- poprawiono proces inicjacji wyświetlania obrazu w środowisku Wayland;
- wprowadzono poprawki umożliwiające bezproblemową kompilację kodu dla platformy UWP;
- wprowadzono pomniejsze poprawki do emulacji kontrolerów w zakresie przełączania pomiędzy trybami działania i obsługi wibracji;
- usprawniono przetwarzanie metadanych z plików cue, obsługę funkcji CopyTOC() i dostosowywania wartości opóźnień napędu podczas uruchamiania procesu emulacji;
- poprawiono proces inicjowania interfejsu ID3D12;
- zaktualizowano oficjalną listę kompatybilności emulatora;
- usprawniono obsługę kontrolerów NeGcon, NamcoGuncon oraz Konami Justifier;
- zaktualizowano bazę kontrolerów gier do najnowszej wersji SDL;
- zaktualizowano pliki lokalizacyjne poprawiając tłumaczenia programu dla języków: brazylijski, chiński tradycyjny, japoński, rosyjski, turecki;
- zwiększono kompatybilność programu poprawiając obsługę następujących gier: Chrono Cross, Gakkou no Kowai Uwasa – Hanako-san ga Kita!!, Guntu – Western Front June 1944 – Tetsu no Kioku, Mad Panic Coaster, Puffy no P.S. I Love You, Simple 1500 Series Vol. 24 – The Gun Shooting;
Zapraszam do sekcji Pliki, skąd można pobrać opisywany program w wersjach dla systemu Linux oraz Windows, a także w formie kodu źródłowego do własnoręcznej kompilacji.