DuckStation Dev-0.1-5067

Sierpniowe wiadomości stały do tej pory pod znakiem nadganiania zaległości… najwyższy czas, by pojawiły się aktualne materiały. Tym bardziej cieszy fakt, że wspomnianą passę rozpocznie publikacja poświęcona tytułowemu DuckStation, będącemu topowym emulatorem pierwszego PlayStation.

DuckStation running PE on Linux #06

Lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych odsłon wprowadzono w kodzie rozwojowej wersji programu z dnia 6 sierpnia 2022 r. oznaczonej numerem wersji 0.1-5067-g73a80d3a obejmuje między innymi:

  • ponownie opublikowano wersję przeznaczoną dla systemu macOS;
  • zmodyfikowano proces inicjacji interfejsu Vulkan, umożliwiając poprawne działanie biblioteki MoltenVK;
  • poprawiono błędy krytyczne występujące pod interfejsem MoltenVK w trybie pełnoekranowego wyświetlania obrazu;
  • usunięto błędy w funkcjach emulacji napędu, powodujące zamykanie programu po zmianie liczby odczytywanych z wyprzedzeniem sektorów;
  • ograniczono wykorzystanie mechanizmu mmap fastmem w przypadku układów Apple Silicon, eliminując problemy występujące pod ww. architekturą;

Tyle na dziś, zapraszam do pobrania opisanej odsłony emulatora, przeznaczonej dla systemów Linux, macOS oraz Windows, jak również kodu źródłowego do samodzielnej kompilacji.