Po wiadomościach stanowiących zwyczajowo przyjęty prolog w miesięcznym zestawieniu aktualności, nadszedł czas by na stół trafiło treściwe danie. Tym samym, zapraszam do degustacji świeżutkich materiałów dedykowanych rozwojowej odsłonie DuckStation i degustowanie się ww. smakołykiem.

Lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych odsłon wprowadzono w kodzie opisywanej wersji z dnia 9 października 2022 r. oznaczonej numerem wersji 0.1-5294-g0cd33162 obejmuje między innymi:
- dodano wsparcie dla plików kart pamięci w formatach *.srm *.psm *.ps *.ddf *.mem *.vgs *.psx;
- zaimplementowano obsługę BIOSu v5.0 wykorzystywanego w PlayStation2;
- dodano obsługę biblioteki Vulkan Memory Allocator;
- porzucono wydania aplikacji na plaftormę UWP;
- poprawiono wyświetlanie efektów postprocesowych z wykorzystaniem mobilnego interfejsu GLES;
- usunięto błędy występujące przy zamykaniu programu i wykonywaniu szybkiego zapisu stanu gry przy emulacji uruchomionej w trybie pełnoekranowym;
- naprawiono błędy występujące w trakcie buforowania obrazu z wykorzystaniem D3D12;
- usunięto podwajanie punków zdobywanych w trybie Challenge RtroAchievementów;
- dodano wskaźnik OSD informujący o aktualnym użyciu procesora;
- zaktualizowano bibliotekę;
- zaktualizowano pliki lokalizacyjne tłumaczeń programu na języki: brazylijski, chiński uproszczony, hiszpański, japoński, rosyjski;
Tyle na dziś, zapraszam do pobrania opisanej odsłony emulatora, przeznaczonej dla systemów Linux, macOS oraz Windows, jak również kodu źródłowego do samodzielnej kompilacji.