DuckStation Dev-0.1-5294

Po wiadomościach stanowiących zwyczajowo przyjęty prolog w miesięcznym zestawieniu aktualności, nadszedł czas by na stół trafiło treściwe danie. Tym samym, zapraszam do degustacji świeżutkich materiałów dedykowanych rozwojowej odsłonie DuckStation i degustowanie się ww. smakołykiem.

DuckStation running PE on Linux #05 at PSEmu.pl - recent news, latest files and more PS1 Emulation, emulacja, wiadomości, emulatory, gry homebrew.

Lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych odsłon wprowadzono w kodzie opisywanej wersji z dnia 9 października 2022 r. oznaczonej numerem wersji 0.1-5294-g0cd33162 obejmuje między innymi:

  • dodano wsparcie dla plików kart pamięci w formatach *.srm *.psm *.ps *.ddf *.mem *.vgs *.psx;
  • zaimplementowano obsługę BIOSu v5.0 wykorzystywanego w PlayStation2;
  • dodano obsługę biblioteki Vulkan Memory Allocator;
  • porzucono wydania aplikacji na plaftormę UWP;
  • poprawiono wyświetlanie efektów postprocesowych z wykorzystaniem mobilnego interfejsu GLES;
  • usunięto błędy występujące przy zamykaniu programu i wykonywaniu szybkiego zapisu stanu gry przy emulacji uruchomionej w trybie pełnoekranowym;
  • naprawiono błędy występujące w trakcie buforowania obrazu z wykorzystaniem D3D12;
  • usunięto podwajanie punków zdobywanych w trybie Challenge RtroAchievementów;
  • dodano wskaźnik OSD informujący o aktualnym użyciu procesora;
  • zaktualizowano bibliotekę;
  • zaktualizowano pliki lokalizacyjne tłumaczeń programu na języki: brazylijski, chiński uproszczony, hiszpański, japoński, rosyjski;

Tyle na dziś, zapraszam do pobrania opisanej odsłony emulatora, przeznaczonej dla systemów Linux, macOS oraz Windows, jak również kodu źródłowego do samodzielnej kompilacji.