Podobnie jak było to w roku ubiegłym, tak i na koniec 2022 postanowiłem uzupełnić bazę materiałów opublikowanych na łamach serwisu. Zaległości jest sporo, ale każdy wpis to mały krok w kierunku sukcesu. Nie powinno więc dziwić, że z każdą publikacją zadowolenia rośnie, a radość podwójna gdy materiały poświęcone są nowością jakie trafiły do kodu topowych projektów na scenie emulacji, takich jak tytułowe DuckStation.

Lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych odsłon wprowadzono w kodzie opisywanej wersji z dnia 18 listopada 2022 r. oznaczonej numerem wersji 0.1-5373 obejmuje między innymi:
- wprowadzono wsparcie dla kompresji plików szybkiego zapisu stanu gier;
- dodano opcję umożliwiającą automatyczne pobieranie okładek gier;
- zwiększono dokładność skalowania obrazu;
- zdefiniowano domyślny kontroler jako pad analogowy;
- zdefiniowano klawisz F11 jako domyślny przełącznik trybu pełnoekranowego;
- usprawniono działanie programu w środowisku Wayland;
- wprowadzono dodatkową kontrolkę ukazującą aktualne wykorzystanie GPU;
- poprawiono błedy skutkujące odwróconymi kolorami w zrzutach ekranów;
- dodano dodatkowe informacje o procesorze wykorzystywanym do emulacji;
- naprawiono błędy uniemożliwiające usuwanie indywidualnych ustawień gier ;
- zaktualizowano zewnętrzne biblioteki RAInterface, rcheevos oraz soundtouch;
- zaktualizowano pliki lokalizacyjne tłumaczeń programu na języki: brazylijski, chiński tradycyjny, hiszpański, japoński, rosyjski;
Tyle na dziś, zapraszam do pobrania opisanej odsłony emulatora, przeznaczonej dla systemów Linux, macOS oraz Windows, jak również kodu źródłowego do samodzielnej kompilacji.