DuckStation Dev-0.1-4745

Teoretycznie pliki z wrześniowym wydaniem DuckStation już były. Niemniej z uwagi na dużą liczbę zmian, odległy termin poprzedniej publikacji oraz fakt że po prostu lubię ten projekt, po raz wtóry zaproszę we wrześniu przedmiotowy emulator na łąmy PSEmu.pl

duckstation emulator


Względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu z 29 września 2021r. oznaczonym numerem wersji wersji 0.1-4745, najistotniejsze zmiany jakie znalazły się w aplikacji obejmują:

  • zwiększono bezpieczeństwo procedur przetwarzania danych w pamięci oraz usprawniono pracę rekompilatora w zakresie obsługi rejestrów SWL/SWR;
  • poprawiono wyświetlanie 16.bitowego obrazu z wykorzystaniem interfejsu GLES2;
  • usprawniono działanie skanera pamięci z przeznaczeniem do oszustw, w tym: poprawiono obsługę warunków A0/A1/A2/A3, wprowadzono tryb F6 umożliwiający korzystanie z operatorów logicznych IF / ELSE IF / ELSE dla warunków A0/A1/A2/A3/D0/D1/D2/D3/D7/E0/E1/E2/E3/E4/E5, umożliwiono sortowanie kolumn, przeniesiono przyciski, dodano możliwość obserwowania zmian wartości w trybie dziesiętnym i heksadecymalnym;


a teraz krótka przerwa na reklamę…
dzisiejszy wpis sponsorują:
cyferki 1, 3, 7, literka P oraz

TAJEMNICZY REKLAMODAWCA

  • poprawiono błędy pojawiające się po miękkim resecie emulatora;
  • usunięto błędy powodujące nieprawidłowy odczyt danych z napędu w trakcie ładowania szybkiego stanu gry;
  • zaktualizowano biblioteki SDL do wersji 2.0.16 wraz z najnowsza bazą kontrolerów gier w tym gamepadów PS4/PS5 wykorzystujących rozszerzony tryb sterowania;
  • usprawniono działanie programu w trybie Devkitu z 8MB pamięci RAM;
  • zaimplementowano w debuggerze mechanizm grupowania i kolorowania poleceń interfejsu Vulkan oraz obsługę dodatkowych rejestrów SPU odpowiedzialnych za amplitudę, wartości lewego/prawego kanału dźwięku;
  • zaimplementowano mechanizm umożliwiający zmianę języka bez konieczności ponownego uruchomienia programu;
  • zwiększono intuicyjność programu zmieniając sposób wyświetlania komunikatów OSD oraz kontrolek odpowiedzialnych za przewijanie, przyśpieszanie i pauzowanie emulacji;
  • naprawiono błędy występujące przy kompilacji programu dla 32.bitowego Androida;
  • zwiększono kompatybilność programu, usprawniając obsługę tytułów takich jak: Ape Escape, Euro Demo 01, Wipeout;
  • zaktualizowano pliki lokalizacyjne emulatora z tłumaczeniami na język: brazylijski, chiński uproszczony, francuski, hiszpański, rosyjski, turecki
  • zaktualizowano wpisy na oficjalnej liście kompatybilności projektu;

Zapraszam do sekcji Pliki, skąd można pobrać opisywany program w wersjach dla systemu Linux, Windows oraz w formie kodu źródłowego do własnoręcznej kompilacji.