Kontynuując pozytywną passę, ciąg dalszy informacji emulatorze duckstation, który w najnowszej rozwojowej wersji z 25 grudnia br. oznaczonej jako 00.1-2663-gfd39f09a….

… doczekał się następującej listy zmian:
- wprowadzono opcje zrzutu i podmiany tekstur, dla gier które w każdej klatce ładują pliki graficzne z tłem do pamięci VRAM;
- zaimplementowano rozszerzenie PGXP Depth Buffer, dodające aplikacji Z-bufor, a wyświetlanemu obrazowi głębię, której z uwagi na ograniczenia sprzętowe brakowało konsoli. Zaś w przyszłości umożliwi to wprowadzenie efektów takich jak SSAO;
- zaincjowano wydanie programu w dwóch wersjach tj. wydanie w wersji właściwej (stable) oraz poprzedzające o kilka dni wydanie w wersji beta (latest/master).
- dodano rekompilator dla architektury AArch32/armv7;
- dodano zintegrowany debugger CPU dla aplikacji pracującej na graficznym interfejsie QT;
- wprowadzono możliwość zmiany rozmieszczenia przycisków ekranowych w aplikacji przeznaczonej dla systemów Android;
- wprowadzono lokalizacje programu przeznaczonego dla systemu Android. Aktualnie dostępne języki to brazylijski, holenderski, portugalski i włoski;
- dodano ładowanie plików z okładkami umieszczonymi w folderze /duckstation/covers pod systemem Android;
- zaimplementowano listę tytułów gier z bazy udostępnianej przez redump.org
- zaktualizowano listę mapowania kontrolerów sterowania w interfejsie SDL;
- wprowadzono wsparcie dla układów graficznych obsługujących starszy OpenGL ES 2.0 poprzez generowanie obrazu w trybie programowym;
- zaimplementowano obsługę wątków dla generowania obrazu w trybie programowym;
Z najlepszymi świątecznymi życzeniami, zapraszam do sekcji Pliki skąd można pobrać opisywany program w wersjach dla systemu Android, Linux, macOS, Windows oraz w formie kodu źródłowego do własnoręcznej kompilacji.