Nadeszła wiekopomna chwila! Nie dlatego, że jest nowy ePSXe. Nie dlatego, że każda nowa wersja tego programu niebywale cieszy. Nie dlatego, że całkiem sporo gier zaczęło funkcjonować poprawnie. Krokiem milowym dla tego emulatora jest pierwszy wpis widoczny na poniższej liście zmian:

- dodano wsparcie dla zintegrowanego BIOS HLE
- usprawniono obsługę danych subkanałowych w plikach ECM/MDS/MDF
- wprowadzono możliwość korzystania z memorek dedykowanych dla poszczególnych gier oraz naprawiono obsługę kart pamięci gier wydanych na kilku krążkach i zapisanych w pojedynczym pliku ISO
- naprawiono błędy występujące przy dekodowaniu danych z napędu zwiększając kompatybilność emulatora względem gier takich jak: Crash Bash, Final Fantasy V, Kamen Rider v3, Minakatakudou Toujyou, Omizu no Hanamichi, Sentient, Standby Say You, Tombi, Tombi 2, Twins Story – Kimi ni Tsutaetakute, Vanark , Worms Armageddon, Yuukyuu no Eden – The Eternal Eden, Yeh Yeh Tennis
- eksperymentalnie wprowadzono uruchamianą z linii poleceń opcję „epsxe.exe -dmachaincore„, mogącą wyeliminować graficzne artefakty w grach Tomb Raider Chronicles oraz Metal Gear Solid
Najistotniejsza zmiana w pierwszym z powyższych punktów i choć wprowadza ona trochę zamieszania (bo obsługa memorek niepełna, bo stare savestaty nie zadziałają, a czasem sama gra w ogóle nie zaskoczy) to jednak i przede wszystkim rozwiązuje ona odwieczny problem spod znaku „Skąd wziąć BIOS konsoli„. Cóż, od wydania ePSXe 1.9.25, szanowni Państwo BIOS jest zintegrowaną częścią emulatora. Co za tym idzie, BIOS z tytułowym emulatorem pobrać można na stosownej stronie tutejszego działu Pliki.