Wśród materiałów zaktualizowanych z początkiem bieżącego roku zabrakło wpisu poświęconego wielokrotnie opisywanemu i niejednokrotnie chwalonemu emulatorowi szaraczka pn. PCSX-Redux. Czas uzupełnić materiały.

Tym samym, uprzejmie donoszę o zmianach jakie od czasu poprzednio opisanych wersji, znalazły się w kodzie wydanego 16 marca 2024 r. i oznaczonego jako 0.18500 programu. Najistotniejsze z nich to m.in.:
- usprawniono generowanie 16.bitowych tekstur;
- rozbudowano procedury testujące działanie DMA;
- usprawniono odczyt danych z nośników wielościeżkowych;
- dodano możliwość wczytywania danych z plików skompresowanych w formacie zip;
- zoptymalizowano emulację wywołań FFI;
- zaimplementowano mechanizm opróżniania pamięci podręcznej;
- dodano obsługę narzędzia LuaCov do analizy działania skryptów;
- usprawniono emulację dźwięku w zakresie obsługi ADPCM oraz XA;
- zoptymalizowano emulację kontrolerów i usunięto błędy powodujące nieprawidłowe rozpoznawanie przycisków wciskanych jednocześnie na padach;
- usprawniono emulację GTE i zaimplementowano obsługę rejestrów GTE do wbudowanego API psyqo;
- zoptymalizowano emulację adsr na podstawie mechanizmów DrHell’a;
- zaimplementowano mechanizmy GPU usprawniające przetwarzanie dużych pakietów danych wygenerowanych z pomocą biblioteki psyqo;
- dodano funkcje generujące krzywe Beziera za pomocą biblioteki psyqo;
- wdrożono programowy mechanizm sortowania danych przesyłanych do GPU na podstawie wyliczonej wartości Z, zaimplementowano wsparcie dla metod OT i OTC;
- zaktualizowano angielską lokalizację programu oraz tłumaczenie w języku hiszpańskim i polskim;
- zaktualizowano zewnętrzną bibliotekę gdb do wersji 14.1, libFFmpeg do wersji 5.1.3, glfw do wersji 3.4.0, uwzględniono również najnowsze wydania bibliotek curl, ELFIO, imgui, libuv, luv, miniaudio, sdl-gamecontrollers oraz zlib;
Aktualne wydanie emulatora, przeznaczone dla systemów Windows , jak również Linuks oraz macOS znajdziecie w tutejszym dziale Pliki.