Kolejny miesiąc i kolejne istotne zmiany w kodzie PCSX-Redux. Mocno usprawniona emulacja kontrolerów analogowych, serwer portu szeregowego i opóźnione ładowanie w JIT to w skrócie najistotniejsze nowości jakie trafiły do emulatora. Jak tu się nie cieszyć, dla autorów gromkie brawa i oby tak dalej.

Szczegółowa lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych wersji, znalazły się w wydaniu z dnia 23 marca 2022 r. oznaczonym jako 8136-88786a18 obejmuje między innymi:
- zaimplementowano obsługę opóźnionego ładowania danych do JIT, przetwarzanie 32.bitowych rejestrów na szynie SB/SH, zoptymalizowano działanie instrukcji COP0, COP2, SXYP, MFC2/CFC2, oraz algorytmy pamięci podręcznej;
- dodano emulację padów analogowych z serii SCPH-1110, SCPH-1150 oraz myszki dedykowanej konsoli, znacząco usprawniono działanie kontrolerów DualShock w tym wspardzie wibracji;
- rozbudowano obsługę kart pamięci o funkcjonalność obejmującą między innymi wsparcie kodowania czcionek w języku japońskim, eksport grafiki w formacie PNG, usprawnioną obsługę konwersji i kopiowania, zaawansowaną wersję operacji Cofnij z pamięcią podręczną i możliwością cofania kilku operacji;
- zaimplementowano serwer portu szeregowego obsługiwanego przez interfejs UART, dodano obsługę wywołań zwrotnych, flag FIFO, resetu, operacji zapisu/odczytu, itd;
- wprowadzono obsługę plików UV;
- zaimplementowano pakiet extra oraz bibliotekę JIT FFI reflection dla rozszerzając funkcjonalność wbudowanego języka LUA;
- wyeliminowano nieprawidłowości uniemożliwiające poprawne uruchomienie emulatora na dystrybucji Fedora;
- poprawiono błędy debuggera, powodujące ustawianie nieprawidłowego zakresu kopiowanych do pamięci logów;
- zaimplementowano wyszukiwania wzorców w pamięci oraz wprowadzono wykorzystujący instrukcje AVX2 mechanizm przyśpieszający tą operację dla 8. i 16-bitowych ciągów;
- zaimplementowano clang-cl;
- usprawniono działanie kodeków ffmpeg;
- zdefiniowano i dodano wyświetlanie w GUI skrótów klawiszowych dla następujących akcji assemblera… Pauza „F6”, Wznów „F5”, Step Over „F10”, Step In „F11”, Step Out „Shift+F11”;
- rozbudowano opcje konfiguracji sterowania z wykorzystaniem klawiatury;
- rozbudowano debugger o wyszukiwanie bazujące na śledzeniu delty w czasie;
- poprawiono obsługę R_MIPS_GPREL16;
- usunięto zbędny kod z funkcji emulujących GPU, SPU oraz obsługujących GUI;
- zwiększono kompatybilność programu usprawniając obsługę tytułów takich jak… Ape Escape, Crash Bandicoot, N2O: Nitrous Oxide, Parasite Eve, Spyro (seria), Tekken 2;
Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla systemów Windows , jak również nowo opublikowane binarki dla Linuksa oraz systemu macOS znajdziecie w tutejszym downloadzie.