PCSX-Redux Dev.0.8136

Kolejny miesiąc i kolejne istotne zmiany w kodzie PCSX-Redux. Mocno usprawniona emulacja kontrolerów analogowych, serwer portu szeregowego i opóźnione ładowanie w JIT to w skrócie najistotniejsze nowości jakie trafiły do emulatora. Jak tu się nie cieszyć, dla autorów gromkie brawa i oby tak dalej.

PCSX-Redux on Linux #04

Szczegółowa lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych wersji, znalazły się w wydaniu z dnia 23 marca 2022 r. oznaczonym jako 8136-88786a18 obejmuje między innymi:

  • zaimplementowano obsługę opóźnionego ładowania danych do JIT, przetwarzanie 32.bitowych rejestrów na szynie SB/SH, zoptymalizowano działanie instrukcji COP0, COP2, SXYP, MFC2/CFC2, oraz algorytmy pamięci podręcznej;
  • dodano emulację padów analogowych z serii SCPH-1110, SCPH-1150 oraz myszki dedykowanej konsoli, znacząco usprawniono działanie kontrolerów DualShock w tym wspardzie wibracji;
  • rozbudowano obsługę kart pamięci o funkcjonalność obejmującą między innymi wsparcie kodowania czcionek w języku japońskim, eksport grafiki w formacie PNG, usprawnioną obsługę konwersji i kopiowania, zaawansowaną wersję operacji Cofnij z pamięcią podręczną i możliwością cofania kilku operacji;
  • zaimplementowano serwer portu szeregowego obsługiwanego przez interfejs UART, dodano obsługę wywołań zwrotnych, flag FIFO, resetu, operacji zapisu/odczytu, itd;
  • wprowadzono obsługę plików UV;
  • zaimplementowano pakiet extra oraz bibliotekę JIT FFI reflection dla rozszerzając funkcjonalność wbudowanego języka LUA;
  • wyeliminowano nieprawidłowości uniemożliwiające poprawne uruchomienie emulatora na dystrybucji Fedora;
  • poprawiono błędy debuggera, powodujące ustawianie nieprawidłowego zakresu kopiowanych do pamięci logów;
  • zaimplementowano wyszukiwania wzorców w pamięci oraz wprowadzono wykorzystujący instrukcje AVX2 mechanizm przyśpieszający tą operację dla 8. i 16-bitowych ciągów;
  • zaimplementowano clang-cl;
  • usprawniono działanie kodeków ffmpeg;
  • zdefiniowano i dodano wyświetlanie w GUI skrótów klawiszowych dla następujących akcji assemblera… Pauza „F6”, Wznów „F5”, Step Over „F10”, Step In „F11”, Step Out „Shift+F11”;
  • rozbudowano opcje konfiguracji sterowania z wykorzystaniem klawiatury;
  • rozbudowano debugger o wyszukiwanie bazujące na śledzeniu delty w czasie;
  • poprawiono obsługę R_MIPS_GPREL16;
  • usunięto zbędny kod z funkcji emulujących GPU, SPU oraz obsługujących GUI;
  • zwiększono kompatybilność programu usprawniając obsługę tytułów takich jak… Ape Escape, Crash Bandicoot, N2O: Nitrous Oxide, Parasite Eve, Spyro (seria), Tekken 2;

Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla systemów Windows , jak również nowo opublikowane binarki dla Linuksa oraz systemu macOS znajdziecie w tutejszym downloadzie.