PCSX-Redux Dev.0.6696

Niebywale cieszy mnie, że w roku ubiegłym na łamy PSEmu.pl trafił PCSX-Redux… bo gdy na scenie emulacji pierwszego PlayStation panuje lekka posucha, tytułowy projekt nie zawodzi racząc comiesięczną porcją świeżości wprowadzonych w kodzie emulatora.

PCSX-Redux on Linux #02

Względem poprzednio opisanych wersji, w wydaniu z dnia 5 stycznia 2022 r. oznaczonym jako 6696-bd1b7850 znalazły się zmiany obejmujące między innymi:

  • zoptymalizowano dla 64.bitowych platform dynamiczną rekompilację instrukcji GTE oraz samego JIT , uzyskując wzrost wydajności emulatora dochodzący do 30%;
  • zaimplementowano w projekcie bibliotekę dezasemblerującą Capstone;
  • poprawiono działanie operacji rekompilatora JIT na rejestrach GTE_ir2, GTE_ir3, GTE_sz2, GTE_sz3 jednostki COP2;
  • usprawniano emulację rekordów C2_MAC2, C2_MAC3 jednostki GTE;
  • zoptymalizowano proces raportowania błędów występujących przy korzystaniu z interfejsu OpenGL;
  • poprawiono przetwarzanie instrukcji REGIMM BGEZ/BLTZ w trybie interpretatora;
  • uzupełniono zapisy README o instrukcje dotyczące instalacji emulatora z pliku AUR na systemie Arch;
  • dodano na Githubie formularz służący zgłaszaniu błędów dostrzeżonych przy korzystaniu z emulatora;
  • zwiększono kompatybilność programu, usprawniając emulację Crash Team Racing;

Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla systemów Windows , jak również nowo opublikowane binarki dla Linuksa oraz systemu macOS znajdziecie w tutejszym downloadzie.