PCSX-Redux Dev.20210817

Przyznam szczerze, że nie wzgardziłbym szybkim niusem dotyczącym emulacji szaraka, ot tak by sprawnie urozmaicić wiadomości z innych pionów. Jak na złość, projekty umożliwiające ww. trik, takie jak choćby Xebra czy hpsx64 stoją w pit-stopie po pierwszym kwartale br. Nie pozostaje mi zatem nic innego, jak mozolne przestudiowanie kilku stronnic nowości jakie wprowadzono do projektu PCSX-Redux.

PCSX-Redux emulator

Na podstawie przywołanej lektury, uprzejmie informuję że względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu oznaczonym numerem 4953 z dnia 17 sierpnia 2021 r. znalazły się między zmiany obejmujące między innymi:

  • dokonano migracji bibliotek odpowiedzialnych za dynamiczną rekompilację kodu z używanych dotychczas ix86 na asembler JIT Xbyak;
  • dodano do debuggera edytor shaderów dla obrazu generowanego wewnątrz i poza obszarem wyświetlania;
  • dodano możliwość wyświetlania obrazu w trybie HDPI na urządzeniach z systemem MacOS;
  • wprowadzono obsługę przechwytywania instrukcji write, puts, putc, putchar przetwarzanych przez BIOS konsoli
  • wdrożono mechanizm alokacji pamięci z wykorzystaniem struktury kopca;
  • zoptymalizowano kod odpowiedzialny za emulację jednostki SPU w zakresie funkcji odpowiedzialnych za DMA, dostępu do rejestrów oraz tabelę ADSR;
  • rozpoczęto wdrożenie obsługi wielowątkowości programu z wykorzystaniem biblioteki pThreads;
  • naprawiono błędy występujące przy kompilacji kodu na platformie Azure;
  • zaimplementowano emulację rejestru SPUSTAT zapewniając poprawną obsługę aplikacji przygotowanych w środowisku PSn00bSDK;
  • usprawniono operacje ładowania plików wykonywalnych;
  • usprawniono obsługę wyjątków przetwarzanych przez server GDB oraz dodano do niego wyświetlanie logów emulatora;
  • zaimplementowano opcję twardego resetu emulatora oraz towarzyszące mu czyszczenie pamięci VRAM;
  • naprawiono błędy występujące przy nieprawidłowym przypisaniu przycisków sterowania;
  • zwiększono kompatybilność programu, naprawiając błędy występujące w trakcie emulacji oraz usprawniając obsługę tytułów takich jak: Final Fantasy VII;

Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla systemów Windows , jak również nowo opublikowane binarki dla Linuksa oraz systemu macOS znajdziecie w tutejszym downloadzie.