PCSX-Redux Dev.20210713

W przeciwieństwie do ubiegłego miesiąca, dzisiejszym wpisem projekt PCSX-Redux opisany zostanie terminowo. Szczególnie, że lista nowości jest spora, a same zmiany w moim odczuciu bardzo istotne.

PCSX-Redux running Harvest Moon

Przechodząc do sedna, względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu oznaczonym 4530.20210713 z dnia 13 lipca 2021 r. znalazły się między innymi następujące zmiany:

  • wdrożono kompilację projektu oraz tworzenie plików binarnych dla systemów Linux oraz macOS;
  • dodano opcje konfiguracji sterowania z możliwością przypisywania przycisków klawiatury oraz gamepadów;
  • zaimplementowano wsparcie netyaroze i możliwość uruchamiania binarek przez LIBPS;
  • usprawniono obsługę rejestrów bbk i gbk w disamblerze;
  • zaktualizowano gcc 10.3.0 do wersji 11.1.0 i wykorzystano gdzie było to tylko możliwe;
  • zoptymalizowano funkcje odpowiedzialne za ustawienia emulacji GPU;
  • naprawiono błędy i zoptymalizowano funkcje odpowiedzialne za interfejs programu w systemach Windows;
  • zoptymalizowano funkcje odpowiedzialne za rozpraszanie generowanego obrazu (tzw. dithering) i dodano stosowną opcję w interfejsie do kontroli tegoż efektu;
  • naprawiono błędy powodujące znikanie okien po ich minimalizacji;
  • zoptymalizowano proces kompilacji projektu dla 32. i 64.bitowych systemów z rodziny Windows;
  • zainicjowano lokalizację programu, prowadzoną w ramach platformy Transifex;

Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla systemów Windows , jak również nowo opublikowane binarki dla Linuksa oraz systemu macOS znajdziecie w tutejszym downloadzie.