PCSX-Redux Dev.20211105

Ponownie wracam do pionu PS1 by uaktualnić publikowane tu materiały i na bieżąco opisać nowości jakie od poprzedniego niusa wprowadzono do tytułowego projektu pn. PCSX-Redux.

Względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu oznaczonym numerem 6141-331b78f2 z dnia 5 listopada 2021 r. znalazły się między zmiany obejmujące między innymi:

  • zintegrowano z emulatorem projekt MC-Breakout oraz załączono pliki Gerber z wyprowadzeniami gniazda kart pamięci;
  • zaimplementowano wsparcie technologii AMD PowerXpress oraz NVIDIA Optimus, optymalizujących zużycie energii przez układy graficzne ww. producentów;
  • zaimplementowano nowy mechanizm wyboru i przełączania wyświetlania obrazu pomiędzy trybami PAL i NTSC;
  • poprawiono nieprawidłowości w definicjach, powodujące błędne wyświetlanie ostrzeżenia o braku płyty przy uruchamianiu BIOSu;
  • dodano obsługę punktów przerwań w LUA i zoptymalizowano wywołania zdefiniowane w tym języku ;
  • usunięto błędy występujące przy restarcie procesu emulacji;
  • usprawniono obsługę parametrów wywoływanych z linii komend, a związanych z wskazaniem obrazu ISO, pliku wykonywalnego EXE i uruchomieniem trybu awaryjnego;
  • usprawniono procedurę restartu, obsługę funkcji CdlGetTD i synchronizację danych przetwarzanych przez napęd CD;
  • przeprowadzono migrację automatycznych kompilacji dla systemu Linux z dotychczasowego środowiska circleci do github actions;
  • zwiększono kompatybilnośc programu, usprawniając obsługę tytułów takich jak: Armored Core, Dead or Alive, Pooh’s Party, The Sound Novel, This is Football 2, Wild Arms;

Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla systemów Windows , jak również nowo opublikowane binarki dla Linuksa oraz systemu macOS znajdziecie w tutejszym downloadzie.