Konfiguracja LowEnd

Na łamach PSePSXe poświeciliśmy dużo czasu na porównywanie pluginów graficznych pod względem odpalanych gier, opisom wyciskania z nich siódmych potów i konfiguracji przeznaczonej dla zamożnych komputerowców. Niestety zapomnieliśmy o ludziach, których los nie obdarzył metrowej grubości portfelem i męczą się nadal na swoich wysłużonych sprzętach. Właśnie dla nich postanowiłem przygotować ten opis, w którym przedstawię konfigurację emulatora pozwalającą na uruchamianie gier z przyzwoitą liczbą fps`ów.

Emulator

ePSXe 1.6.0 / 1.5.2
– wybór uzależniony od odpalanego tytułu

BIOS: SCPH 7502

Plugin graficzny

Pete`s DX6(D3D) z następującymi ustawieniami >

Resolution/Color:

  • 640×480 Fullscreen – [16 Bit]

Textures:

  • R4G4B4A4
  • Filtering: 0
  • Hi-Res textures: 0
  • VRam size: 0 MBytes

Framerate:

  • FPS limit: on
  • Frame skipping: off
  • FPS limit: Auto

Compatibility:

  • Offscreen drawing: 2
  • Framebuffer texture: 1
  • Framebuffer access: 0
  • Alpha multipass: on
  • Mask bit: off
  • Advanced blending: none

Misc:

  • Scanlines: off
  • Unfiltered FB: on
  • Dithering: off
  • Screen smoothing: off
  • Full vram: off
  • Game fixes: on

UWAGI:

  1. w menu sgf włącz opcję „Use old frame skipping”
  2. Niektóre tytuły wymagają włączenia pewnych opcji, inne potrzebują aktywacji łatki z menu sgf.

Plugin dźwiękowy

ePSXe SPU Core, nie wymagający konfiguracji

UWAGI:

Aby aktywować wszystkie aspekty warstwy audio (dźwięk, muzyka XA oraz muzyka CDAudio) upewnij się, że ustawiłeś odtwarzanie dźwięku tak jak pokazano TUTAJ. Niektóre tytuły (głównie te ze stajni Square`a) nie radzą sobie dobrze z pluginem ePSXe SPU Core, dlatego też w przypadku wystąpienia problemów z dźwiękiem zaleca się zmianę wtyczki na Eternal SPU. Niektóre gry zaś do poprawnego odtwarzania dźwięku wymagają uaktywnienia specjalnych opcji.

Plugin CDRom

Zaleca się utworzenie i grę z obrazów ISO.


Konfiguracja pochodzi z maszyny o następującej konfiguracji sprzętowej: Intel Celeron 366Mhz, 128MB RAM, GeForce2 MX200 32MB i jak pisał jej właściciel pozwala wycisnąć porządną liczbę fps`ów na większości odpalanych gier.

Na zakończenie chciałbym gorąco podziękować BTM (adminowi serwisów EmuGeneracja czy Anime NFO) za info i pomoc przy tworzeniu artykułu oraz życzyć wszystkim posiadaczom słabszego sprzętu, masy $$$ by mogli za nie kupić wymarzoną, maksymalnie wypasioną maszynę.