W ePSXe w przeciwieństwie do innych emulatorów PSX`a tj.: AdriPSX, PCSX czy FPSE zrezygnowano z obsługi zewnętrznych modułów (pluginów) sterowania na rzecz wbudowanego GUI. Rozwiązanie takie umożliwia łatwy i intuicyjny sposób przypisania wartości (bez względu czy są wprowadzane za pomocą klawiatury, pada czy innego kontrolera) do poszczególnych przycisków. Niestety rozwiązanie to nie jest pozbawione wad, które w przypadku ePSXe znacznie przewyższają ilość zalet. Kłopoty przy korzystaniu z wibracji, ograniczona możliwość konfiguracji drugiego kontrolera, problemy z grami nie korzystającymi z analogowego kontrolera – to największe kłopoty, z którymi możesz się spotkać użytkując ten emu. Skończmy jednak z tym pesymistycznym nastrojem i przejdźmy do opisu samej konfiguracji kontrolera.
Czytaj dalej „Problemy z padami”Kategoria: Inne
Karty pamięci
Chociaż ePSXe nie obsługuje kart pamięci przez żaden skomplikowany plugin, a ich obsługa nie powinna nastręczać nikomu kłopotów warto napisać, co i jak, choćby by pomóc początkującym. Sama konfiguracja kart pamięci (służących do save`wowania stanu gry– gdyby ktoś nie wiedział) w ePSXe sprowadza się do wybrania odpowiedniego pliku o rozszerzeniu *.mcr. To wszystko, finito, temat skończony!
Czytaj dalej „Karty pamięci”Emulacja w sieci
Do obsługi gry sieciowej można wykorzystać trzy moduły:
- CyberPad 1.3 (super plugs oparty na Kaillerze)
- CyberPad 1.0 (stara wersja powyższego)
- NetSock 0.2 (co jest grane?)
Zanim jednak zaczniecie zabawę w multiplayera warto zapoznać się z kilkoma istotnymi faktami związanymi z korzystaniem z wtyczek netplay… i zajrzeć do sekcji
Czytaj dalej „Emulacja w sieci”